Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:37:41 GMT

جيپ گرند چروکي 2017، لوکس‌تر از هميشه

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۰۱۰۹

خبرگزاري آريا - وب‌سايت تکرا - ياور قاسمي: جيپ گرند چروکي (Jeep Grand Cherokee) نمونه‌اي است در کلاس بدنه خودروهاي شاسي بلند سايز متوسط (Mid Size SUV) که رقبايي مانند مرسدس بنز GLE، ب ام و سري 5، دوج دورانگو (Dodge Durango) و هيونداي سانتافه (Hyundai Santa Fe) را در تيپ‌هاي مختلف خود پيش رو دارد.


جيپ گرند چروکي در گذر تاريخ

اين خودرو اولين بار در سال 1993 ميلادي معرفي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جيپ گرند چروکي که يکي از مطرح‌ترين خودروهاي لوکس شاسي بلند موجود در بازار بوده، تاکنون در چهار نسل مختلف طراحي و توليد شده است. البته يک مدل از اين خودرو با نام جيپ چروکي نيز مابين سال‌هاي 1973 تا 1983 ميلادي نيز توليد شد که به بازارهاي خودروي ايران نيز راه پيدا کرده بود.







جيپ گرند چروکي نسل اول

اين نسل از جيپ گرند چروکي در انتهاي سال 1992 ميلادي به عنوان مدل 1993 به بازارهاي جهاني عرضه شد. اين خودرو که در پنج تيپ مختلف SE ، Laredo ، Limited ، Orvis و TSI توليد شد، تا سال 1998 ميلادي در خط توليد شرکت جيپ قرار داشت. اين خودرو با چهار پيشرانه مختلف شش سيلندر 4.0 ليتري خطي، هشت سيلندر خورجيني 5.2 ليتري، هشت سيلندر خورجيني 5.9 ليتري و چهار سيلندر 2.5 ليتري ديزلي ارائه گرديد.





جيپ گرند چروکي نسل دوم

نسل دوم اين خودرو در سال 1998 ميلادي به عنوان مدل سال 1999 عرضه و تا سال 2004 در خط توليد اين شرکت قرار داشت. پيشرانه‌هاي موجود براي اين خودرو نيز دو نمونه ديزلي به حجم 3.1 ليتر و 2.7 ليتر بود و دو موتور شش سيلندر خطي 4.0 ليتري و هشت سيلندر خورجيني 4.7 ليتري هم نمونه‌هاي بنزيني موجود براي جيپ گرند چروکي نسل دوم بودند. از مدل با معرفي نسل سوم از اين خودرو در سال 2005 از خط توليد خارج شد.





جيپ گرند چروکي نسل سوم

جيپ گرند چروکي براي سال 2005 ميلادي دچار تغييراتي شده و اولين بار در نمايشگاه خودروي نيويورک سال 2004 به نمايش عمومي در آمد. اين خودرو از پنچ پيشرانه مختف نيروي مي‌گرفت. موتورهاي موجود براي جيپ گرند چروکي نسل سوم يک نمونه 3.7 ليتري خورجيني شش سيلندر، هشت سيلندر خورجيني 4.0 ليتري ، هشت سيلندر خورجيني HEMI به حجم 5.7 ليتر، 6.1 ليتري هشت سيلندر خورجيني HEMI و همچنين يک نمونه ديزلي 3.0 ليتري شش سيلندر ساخت شرکت مرسدس بنز (Mercedes Benz) بودند. نسل سوم جيپ گرند چروکي تا سال 2010 توليد گرديد.





جيپ گرند چروکي نسل چهارم

آخرين نسل از اين خودرو که براي اولين بار در نمايشگاه خودروي نيويرک سال 2009 ميلادي به نمايش عمومي درآمده بود، در سال 2010 ميلادي به عنوان مدل سال 2011 به مشتريان عرضه شد. اين خودرو تا به امروز نيز در خط توليد قرار دارد.

از نقاط قوت مدل 2017 اين خودرو مي‌توان به قابليت‌هاي فوق العاده در مسيرهاي خاکي و خارج از جاده، کيفيت ساخت بسيار بالاي کابين، قابليت‌هاي ديناميکي بالا و موتور پر قدرت شش سيلندر ديزل و از مصرف سوخت نسبتا بالا، موتور ديزل پر صدا و قيمت بالا به عنوان نقاط ضعف اين خودرو نام برد. با ما همراه باشيد تا به معرفي و بررسي مشخصات فني آخرين نسل از اين خودرو که با تغييرات اندکي براي سال 2017 ميلادي به بازارهاي جهاني عرضه شده بپردازيم.





طراحي ظاهري و بدنه

جيپ گرند چروکي مدل سال 2017 ميلادي يک خودروي شاسي بلند سايز متوسط بوده و ابعادي برابر با 4.821 ميليمتر طول، 1.943 ميليمتر پهنا و 1.760 ميليمتر ارتفاع داشته و فاصله دو محور عقب و جلوي آن نيز برابر با 2.916 ميليمتر است.

براي درک بهتر مي‌توان اشاره کرد که تويوتا لندکروزر (Toyota Land Cruiser) طولي برابر با 4.950 ميليمتر، پهنايي برابر با 1.978 ميليمتر و ارتفاعي معادل 1.879 ميليمتر دارد. طراحي بدنه اين خودرو نيز تقريبا مشابه مدل سال گذشته بوده و تنها تايرها و رينگ‌هاي 18 اينچي با نمونه‌هاي جديد جايگزين شده‌اند که اين امر فاصله خودرو از سطح زمين را اندکي افزايش داده و موجب بهبود عملکرد در هنگام عبور از مسيرهاي خاکي و خارج از جاده شده است.





شاسي جيپ گرند چروکي 2017 بر اساس نمونه موجود در مدل ML توليدات شرکت مرسدس بنز طراحي شده است. بخش بالايي جلو پنجره نسبت به مدل سال گذشته اندکي کوتاه‌تر شده و چراغ‌هاي جلويي نيز باريک‌تر شده‌اند. چراغ‌ها مه شکن نيز اندکي از جاي قبلي خود بالاتر آمده و در مجموع نماي جلويي را اندکي متفاوت‌تر نموده است.

در بخش عقبي خودرو نيز تغييرات اندکي صورت گرفته و چراغ‌هاي عقبي بزرگ‌تر شده و از لامپ‌هاي LED در آنها استفاده شده است. باله عقبي (Spoiler) نيز بزرگ‌تر شده و بر قابليت‌هاي آيروديناميکي آن افزوده شده است. اين خودرو در مدل پايه وزني در حدود 2.3 تن داشته و در مجوع طراحي بدنه زيبا و قدرتمند، آن را به نمونه‌اي مناسب و جذاب و بروز براي هر سليقه‌اي تبديل نموده است.





طراحي داخلي و کابين

جيپ گرند چروکي خودروي نسبتا بزرگ و جاداري بوده و فضاي نسبتا وسيعي را در اختيار راننده و سرنشينان قرار مي‌دهد. فضاي موجود براي سر در هر دو بخش عقبي و جلويي جيپ گرند چروکي مدل 2017 کافي بوده اما در بخش ميزان فضاي موجود براي پاها اندکي تنگ بوده و در مقابل رقبايي مانند کيا سورنتو (Kia Sorento)، فورد اج (Ford Edge) و هيونداي سانتافه (Hyundai Santa Fe) در مکاني پايين تر قرار مي‌گيرد.

ابزار و ادوات و تجهيزات موجود در کابين کافي و مناسب بوده و راننده کنترل کاملي بر آنها دارد. صندلي‌ها نيز راحت بوده و به خوبي راننده را در بر مي‌گيرند. کيفيت ساخت و مواد اوليه استفاده شده هر چند در اين کلاس بهترين نمونه به شمار نمي‌آيد اما فضاي زيبا و مدرن را براي سرنشينان فراهم نموده است. از امکانات موجود در کابين جيپ گرند چروکي مي‌توان سيستم اطلاعاتي/سرگرمي (Infotainment) مجهز به صفحه نمايش 5 اينچي لمسي، صفحه نمايش 7 اينچي LCD براي نمايش نشانگرهاي پشت آمپر، استفاده از چرم مرغوب در بخش‌هايي مانند کنسول وسط ، بخش بالايي درها و داشبورد اشاره کرد که به ميزان قابل توجهي موجب مجلل شدن کابين شده است.




در بخش‌هاي مختلف کابين نيز 8 محفظه مخصوص نگهداري ليوان و نوشيدني تعبيه شده و سيستم تهويه مطبوع اين خودرو نيز از نسل جديد Climate Control با عملکرد خودکار است. ارتفاع صندلي‌ها نيز نسبت به ساير رقبا بالاتر بوده و ديد خوبي نسبت به مسير پيش رو و مناظر طراف را در اختيار راننده قرار مي‌دهد. طراحي شيشه عقب نيز تغيير کرده و نسبت با مدل قبلي زاويه ديد بيشتري را در اختيار راننده قرار مي‌دهد.





فضاي موجود براي محفظه بار در صورت بالا بودن تمامي صندلي‌ها برابر با 1.020 ليتر بوده که در صورت جمع کردن صندلي‌هاي رديف دوم (که با نسبت 60/40 قابل خم شدن هستند) اين فضا به 1.925 ليتر افزايش پيدا خواهد کرد. با اين اعداد و ارقام جيپ گرند چروکي 2017 عملکرد متوسطي داشته و بالاتر از رقبايي مانند هيونداي سانتافه و فولکس واگن توارگ (Volkswagen Touareg) و پايين تر از کيا سورنتو و فورد اج قرار مي‌گيرد.





تيپ‌هاي مختلف و امکانات و تجهيزات

جيپ گرند چروکي در شش تيپ مختلف توليد و به بازار عرضه مي‌گردد. اين تيپ‌ها عبارتند از:

Laredo Limited Overland Trailhawk Summit SRT
تيپ Laredo

اين تيپ مدل و پايه استاندارد اين خودرو بوده و با قيمت پايه 30.500 دلار (معادل 114 ميليون تومان با محاسبه دلار 3.750 توماني در زمان نگارش) به بازار عرضه مي‌گردد. کابين حتي در اين مدل پايه نيز با استفاده از مواد اوليه مرغوب ساخته شده و محيطي لوکس و مجلل را براي سرنشينان فراهم مي‌کند. از امکانات متنوع موجود در اين مدل پايه مي‌توان به نمونه‌هاي زير اشاره نمود:

سيستم ورود به خودرو بدون استفاده از کليد (Keylees) رينگ‌هاي آلياژي 17 اينچي دوربين کمکي دنده عقب سنسورهاي کمکي پارک در بخش عقبي خودرو چراغ‌هاي مه شکن



از ديگر امکانات موجود در تيپ Laredo اين خودرو مي‌توان به سيستم‌ها و تجهيزات زير اشاره کرد:

سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک دوگانه نسل جديد (Dual Zone Climate Control) آيينه‌هاي جانبي مجهز به گرمکن غربيلک فرمان روکش شده با چرم با قابليت تنظيم موقعيت به صورت الکتريکي صفحه نمايش 5 اينچي لمسي سيستم صوتي با کيفيت بالاي مجهز به شش بلندگوي جداگانه با قابليت ارتباط با گوشي‌هاي هوشمند همراه از طريق سيستم بلوتوث پورت‌هاي USB و AUX و کارت حافظه SD
اين خودرو همچنين به سيستم ازتباطي اختصاصي گروه خودروسازي فيات (فيات، کرايسلر، دوج، جيپ و رم)، UConnect نسخه 8.4 نيز مجهز شده است. تيپ Laredo به صورت استاندارد از سيستم Quadra-Trac I براي انتقال قدرت به تمامي چرخ‌ها استفاده نموده و در صورت تمايل قابليت ارتقا به سيستم Quadra-Trac II (نوعي دنده کمکي 2 سرعته براي مسيرهاي خارج از جاده) را دارد.





تيپ Limited

تيپ Limited اين خودرو از تجهيزات لوکس‌تري برخوردار شده و آن را حد و اندازه‌هاي خودروهايي مانند ب ام و و لندروور (Land Rover) قرار مي‌دهد. اين تيپ که قابليت استفاده از موتورهاي پرقدرت 8 سيلندر خورجيني و يا موتور ديزل را دارد با قيمت پايه 38.000 دلار (معادل 142.5 ميليون تومان) به فروش مي‌رسد. از تجهيزات و امکانات موجود در اين تيپ علاوه بر امکانات موجود در تيپ Laredo، مےتوان به موارد زير اشاره کرد:

در صندوق عقب الکتريکي رينگ‌هاي آلياژي 18 اينچي صندلي راننده با قابليت تنظيم در 8 جهت به صورت الکتريکي همراه با حافظه براي ذخيره کردن تنظيمات صندلي‌هاي مجهز به گرمکن در دو بخش جلويي و عقبي پوشش چرمي ابزار و ادوات داخلي خروجي برق 110 ولت غربيلک فرمان روکش شده با چرم و مچهز به گرمکن سيستم صوتي با کيفيت با 9 بلندگوي مجزا پشتيباني از راديوهاي ماهواره‌اي دو پورت USB سيستم انتقال قدرت ‌Quadra-Trac II





تيپ Overland

قيمت پايه اين تيپ جيپ گرند چروکي در حدود 45.000 دلار (معادل 169 ميليون تومان) بوده و علاوه بر امکانات و تجهيزات موجود در تيپ Limited به ابزارهايي مانند نمونه‌هاي اشاره شده در فهرست زير نيز مجهز شده است:

رينگ‌هاي آلاژي 20 اينچي اسپرت برف پاک‌کن‌هاي حساس به بارش باران چراغهاي جلويي مجهز به لامپ‌هاي زنون سانروف عريض پانوراما غربيلک فرمان با قابليت تنظيم به صورت الکتريکي و با پوشش‌هايي از جنس چوب چراغ‌هاي روشنايي روز (Daytime Running Lights يا DRL) با استفاده از لامپ‌هاي LED صفحه نمايش بزرگ 8.4 اينچي لمسي سيستم ناوبري ماهواره‌اي صندلي‌هاي روکش شده با چرم و مجهز به سيستم خنک کننده در جلو سيستم انتقال قدرت ‌Quadra-Trac II
تيپ Trailhawk

تيپ Trailhawk اين خودرو قيمت پايه‌اي برابر با 44.000 دلار (معادل 165 ميليون تومان) داشته و يکي از بهترين گزينه‌هاي موجود براي اين خودرو به شمار مي‌آيد. اين تيپ از تايرهاي مخصوص چند منظوره از جنس کولار (Kevlar) ساخت شرکت تايرسازي گودير (Goodyear) در سايز 265/60/18 استفاده کرده و به ادواتي مانند نمونه‌هاي ذکر شده در فهرست زير مجهز شده است:

کمک فنرهاي بادي قابل تنظيم مجهز به رکاب (Skid Pad) کنترل شروع حرکت در سراشيبي (Hill Start Assist) آيينه‌هاي جانبي با قابليت تنظيم و جمع شدن به صورت الکتريکي



سيستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ تيپ Trailhawk نيز به يک ديفرانسيل با لغزش محدود در محور عقب مجهز شده که توانايي‌هاي اين خودرو را در هنگام عبور از مسيرهاي خاکي و خارج از جاده به طرز محسوسي افزايش مي‌دهد.

تيپ Summit

اين تيپ از جيپ گرند چروکي به بيشتر امکانات موجود براي اين خودرو مجهز شده و با قيمت پايه‌اي در حدود 52.000 دلار (معادل 195 ميليون تومان) به نشتريان عرضه مي‌گردد. از امکانات موجود به صورت استاندارد در اين تيپ از اين خودرو مي‌توان به نمونه‌هاي ذکر شده در فهرست زير اشاره کرد:

سيستم کنترل سرعت تطبيقي (Adaptive Cruise Control) سيستم جلوگيري برخورد از جلو با ترمز اتوماتيک (Forward Collision Warning with Automatic Brake) سيستم پارک خودکار سنسورهاي پارک در بخش عقبي خودرو سيستم هشدار خروج خودرو از بين خطوط جاده (Lane Departure Assist) سيستم مشاهده نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring) سيستم هشدار وجود ترافيک در بخش عقبي خودرو (Rear Cross Traffic Alert) سيستم صوتي حرفه‌اي و بسيار با کيفيت ساخت شرکت هارمان کاردون (Harman Kardon) با 19 بلندگوي مجزا تزئينات داخلي با استفاده از چوب طبيعي




تيپ SRT

تيپ SRT پرقدرت‌ترين نمونه موجود براي خودروهاي دوج (Dodge) و جيپ است. جيپ گرند چروکي تيپ SRT نيز از همين قاعده پيروي کرده و با قيمتي در حدود 68.000 دلار (معادل 255 ميليون تومان) به فروش مي‌رسد. تيپ SRT از يک موتور بسيار بزرگ و پر قدرت هشت سيلندر خورجيني 6.4 ليتر HEMI استفاده مي‌کند. براي بهبود قابليت‌هاي ديناميکي ارتفاع خودرو اندکي کاهش يافته که اندکي قابيلت‌هاي خارج از جاده‌اي (Off Road) را کاهش داده است.




اين تيپ از جيپ کرند چروکي پر قدرت ترين نمونه توليد شده با نشان شرکت جيپ بوده و به صورت استاندارد با سيستم انتقال قدرت به چرخ‌هاي عقبي (RWD) عرضه مي‌گردد.


موتور و پيشرانه

براي جيپ گرند چروکي 2017 پيشرانه‌هاي مختلفي قابل سفارش است. تمامي اين پيشرانه‌ها نيروي توليدي موتور را توسط يک سيستم انتقال قدرت (Transmission) هشت سرعته اتوماتيک به هر چهار چرخ (AWD) منتقل مي‌نمايد. براي اين خودرو سه موتور بنزيني و دو موتور ديزل قابل سفارش است.

موتور شش سيلندر 3.6 ليتري

پيشرانه پايه موجود براي اين خودرو يک موتور شش سيلندر خورجيني 3.6 ليتري 24 سوپاپه VVT بوده که توانايي توليد نيرويي معادل 295 اسب بخار در دور موتور 6.400 RPM و گشتاور 260 پاوند بر فوت (معادل 353 نيوتون متر) در دور موتور 4.800 RPM را دارد. اين پيشرانه قابليت نصب در تيپ‌هاي Laredo، Limited، Overland و Summit را دارد. جيپ گرند چروکي با اين پيشرانه و سيستم انتقال قدرت به چرخهاي عقبي، بر اساس اعلام EPA (آژانس حفاظت از محيط زيست) مصرفي معادل 17 مايل با هر گالن سوخت (معادل 13.8 ليتر در هر 100 کيلومتر) در مسيرهاي شهري، 26 مايل با هر گالن سوخت (معادل 9 ليتر در هر 100 کيلومتر) در مسيرهاي بزرگراهي بوده و مصرف ميانگين آن در سيکل ترکيبي برابر با 21 مايل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 ليتر در هر 100 کيلومتر) است.




مصرف گونه چهار چرخ متحرک اين خودرو نيز بر اساس اعلام EPA (آژانس حفاظت از محيط زيست) مصرفي معادل 18 مايل با هر گالن سوخت (معادل 13 ليتر در هر 100 کيلومتر) در مسيرهاي شهري، 26 مايل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 ليتر در هر 100 کيلومتر) در مسيرهاي بزرگراهي بوده و مصرف ميانگين آن در سيکل ترکيبي برابر با 21 مايل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 ليتر در هر 100 کيلومتر) است. اين موتور جيپ گرند چروکي مدل 2017 را در عرض 7.6 ثانيه از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نيز بر اساس اعلام شرکت سازنده به رقم 117 مايل در ساعت (معادل 188 کيلومتر در ساعت) محدود شده است. حجم محفظه سوخت اين خودرو نيز 93.5 ليتر است.

موتور هشت سيلندر 5.7 ليتري

دومين موتور در نظر گرفته شده براي اين خودرو يک نمونه هشت سيلندر خورجيني HEMI به حجم 5.7 ليتر است. اين موتور توانايي‌ها بالايي داشته و قادر به توليد نيرويي معادل 360 اسب بخار در دور موتور 5.150 RPM و گشتاور 390 پاوند بر فوت (معادل 528 نيوتون متر) را در دور موتور 4.250 RPM دارد. مصرف سوخت اين موتور نيز بر اساس اعلام EPA برابر با 14 مايل با هر گالن سوخت (معادل 16.8 ليتر در هر 100 کيلومتر) مسير شهري، 22 مايل با هر گالن سوخت (معادل 10.7 ليتر در هر 100 کيلومتر) در بزرگراه و 17 مايل با هر گالن سوخت (معادل 13.8 ليتر در هر 100 کيلومتر) در سيکل ترکيبي خواهد بود.




قدرت اين موتور به هر چهار چرخ خودرو منتقل شده و توانايي يدک کشي باري به وزن 7.200 پاوند (3.265 کيلوگرم) را دارد. اين موتور هشت سيلندر HEMI جيپ گرند چروکي را در عرض 6.5 ثانيه از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نيز به 121 مايل در ساعت (معادل 194 کيلومتر در ساعت) محدود شده است.

موتور شش سيلندر 6.4 ليتري

براي تيپ SRT اين خودرو يک موتور غول آساي 6.4 ليتري هشت سيلندر خورجيني HEMI بوده که توانايي توليد نيرويي معادل 475 اسب بخار را در دور موتور 6.000 RPM و گشتاور 470 پاوند بر فوت (معادل 637 نيوتون متر) را دارد. اين موتور با استفاده از سيستم کمکي شروع حرکت (Launch Control) به منظور بهترين عملکرد ممکن در شتابگيري، در عرض تنها 4.4 ثانيه اين خودروي 3 تني را از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر در ساعت رسانده که رقمي بسيار مناسب براي يک خودرو در اين کلاس بدنه به حساب مي‌آيد. سرعت جيپ چروکي تيپ SRT نيز به رقم 160 مايل در ساعت (معادل 258 کيلومتر در ساعت) محدود شده است.




مصرف سوخت اين موتور نيز بر اساس اعلام EPA برابر با 13 مايل با هر گالن سوخت (معادل 18 ليتر در هر 100 کيلومتر) مسير شهري، 19 مايل با هر گالن سوخت (معادل 12.3 ليتر در هر 100 کيلومتر) در بزرگراه و 15 مايل با هر گالن سوخت (معادل 16.8 ليتر در هر 100 کيلومتر) در سيکل ترکيبي خواهد بود.


موتورهاي ديزل

براي اين خودرو يک موتور ديزل شش سيلندر 3.0 ليتري توريو ديزل وجود داشته که در دو گونه و پيکربندي مختلف به مشتريان عرضه مي‌گردد. اين موتوز که قابل نصب در تيپ‌هاي Limited، Overland و Summit را داشته توانايي توليد نيرويي معادل 240 اسب بخار و گشتاور 420 پاوند بر فوت (معادل 570 نيوتون متر) را دارد. اين پيشرانه جيپ گرند چروکي را در عرض 7.5 ثانيه از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نيز به 112 مايل در ساعت (معادل 180 کيلومتر در ساعت) محدود شده است.

جيپ گرند چروکي با اين پيشرانه و سيستم انتقال قدرت به چرخهاي عقبي، بر اساس اعلام EPA مصرفي معادل 22 مايل با هر گالن سوخت (معادل 10.7 ليتر در هر 100 کيلومتر) در مسيرهاي شهري، 30 مايل با هر گالن سوخت (معادل 7.8 ليتر در هر 100 کيلومتر) در مسيرهاي بزرگراهي بوده و مصرف ميانگين آن در سيکل ترکيبي برابر با 25 مايل با هر گالن سوخت (معادل 9.4 ليتر در هر 100 کيلومتر) است.




مصرف گونه چهار چرخ متحرک اين خودرو نيز بر اساس اعلام EPA مصرفي معادل 21 مايل با هر گالن سوخت (معادل 11.2 ليتر در هر 100 کيلومتر) در مسيرهاي شهري، 28 مايل با هر گالن سوخت (معادل 8.4 ليتر در هر 100 کيلومتر) در مسيرهاي بزرگراهي بوده و مصرف ميانگين آن در سيکل ترکيبي برابر با 24 مايل با هر گالن سوخت (معادل 9.8 ليتر در هر 100 کيلومتر) است. جيپ گرند چروکي با استفاده از اين پيشرانه توربو ديزل 3.0 ليتري توانايي يدکي کشي باري به وزن 7.400 پاوند (3.356 کيلوگرم) را خواهد داشت.


ايمني و تجهيزات کمک رانندگي

از تجهيزات ايمني جيپ گرند چروکي 2017 مي‌توان به ترمزهاي ضد قفل (ABS) ديسکي براي هر چهار چرخ، شش عدد ايربگ (دو عدد براي سرنشينان جلو، دو عدد جانبي جلويي و دو عدد پرده‌اي جانبي) ، سيستم کنترل پايداري (Stability Control)، سيستم کنترل کشش (Traction Control) و دوربين کمکي دنده عقب و همچنين کمربندهاي ايمني سه نقطه‌اي براي سرنشينان صندلي‌هاي عقبي اشاره نمود.

تجهيزات کمکي ديگري نيز که براي اين خودرو در نظر گرفته شده شامل مواردي مانند سيستم نمايش نقاط کور خودرو و سيستم جلوگيري از برخورد در بخش جلو با استفاده از رادار، سيستم نمايش فشار باد تايرها (TPMS) و قفل کودک براي صندلي‌ها عقب بوده که در مجموع اين خودرو را به نمونه‌اي مجهز و ايمن تبديل کرده است. اين خودرو در ارزيابي‌هاي NHTSA (سازمان ملي بزرگراه‌ها و ايمني) در مدل ديفرانسيل عقب (RWD) موفق به کسب 4 ستاره از پنج ستاره ممکن در تست‌ها تصادف شده و مدل چهار چرخ متحرک (AWD) با توجه به کنترل بيشتر بر چرخ‌ها بالاترين امتياز ممکن را کسب نموده است.










تجربه رانندگي


حرکت جيپ گرند چروکي در سطح جاده نرم بوده و راننده کنترل کاملي را بر خودرو دارد. هرچند سيستم تعليق اندکي سفت و اسپرت بوده اما اين مساله در حدي نيست که موجب فشار به کابين و سرنشينان گردد. حتي موتور پايه شش سيلندر خورجيني نيز عملکرد بالايي داشته و مدل‌هاي مجهز به پيشرانه‌هاي هشت سيلندر خورجيني و به خصوص تيپ SRT عملکردي بسيار بالا دارند.




اين خودرو در تمامي پيشرانه ها توانسته با ايجاد يک ترکيب مناسب بين قدرت توليدي و چسبندگي به جاده، تجربه‌اي فراموش نشدني را براي اين خودرو بزرگ براي راننده و سرنشينان رقم زند. موتور شش سيلندر خورجيني توربو ديزل موجود براي اين خودرو نيز با توجه به توليد گشتاور در دورهاي پايين عملکردي قابل قبول داشته و شتاب مناسبي را براي جيپ گرند چروکي به ارمغان مي‌آورد.


رقبا

اين خودرو همانطور که پيشتر نيز اشاره شد با قيمتي مابين 30.500 دلار تا 68.000 دلار (مابين 114 تا 255 ميليون) در تيپ‌ها و سطح تجهيزات مختلف دارد. جيپ گرند چروکي در کلاس بدنه خود با رقبايي بسيار قدرتمند روبرو بوده که برخي از اين رقبا عبارتند از:

دوج دورانگو (Dodge Durango) با قيمت پايه 31.000 دلار (معادل 116 ميليون تومان) فورد اج (Ford Edge) با قيمت پايه 30.000 دلار (معادل 112.5 ميليون تومان) کيا سورنتو (Kia Sorento) با قيمت پايه 26.500 دلار (معادل 100 ميليون تومان) هيونداي سانتافه اسپورت (Hyundai Santa Fe Sport) با قيمت پايه 26.500 دلار (معادل 100 ميليون تومان) نيسان مورانو (Nissan Murano) با قيمت پايه 30.500 دلار (معادل 114 ميليون تومان) فولکس واگن توارگ (Volkswagen Touareg) با قيمت پايه 50.500 دلار (معادل 189 ميليون تومان) لکسوس (Lexus) مدل RX با قيمت پايه 44.000 دلار (معادل 165 ميليون تومان)














تيپ SRT جيپ گرند چروکي نمونه‌اي متفاوت و بسيار پرقدرت با سرعت و شتاب بالا بوده و با قيمت پايين خود رقبايي مانند نمونه‌هاي زير را پيش رو دارد:

ب ام و X5M با قيمت پايه 100.000 دلار (معادل 375 ميليون تومان) مرسدس AMG مدل GLE43 با قيمت پايه 68.000 دلار (معادل 255 ميليون تومان) پورشه کاين توربو با قيمت پايه 118.000 دلار (معادل 442 ميليون تومان) لندروور رنجروور اسپرت (Land Rover Range Rover Sport) با قيمت پايه 82.000 دلار (معادل 307 ميليون تومان)













سخن آخر

در مجموع مي‌توان گفته که جيپ گرند چروکي مدل 2017 نسبت به نمون‌هاي قبلي دچار پيشرفت شده و علاوه بر ظاهري و کابين بروز، از موتورها و پيشرانه ‌ها قدرتمندي نيز برخودار شده است. اين خودرو نسبت به کلاس بدنه خود از تجهيزات قابل قبولي سود برده و سيستم‌ها و تجهيزاتي مانند روکش‌ها صندلي چرمي و سيستم صوتي با کيفيت بسيار بالا به صورت استاندارد در آن قرار گرفته و تمامي قطعات قابل تنظيم در کابين به صورت الکترونيکي کنترل مي‌شوند.




سواري با اين خودرو نيز بسيار نرم و راحت بوده و عليرغم استفاده از سيستم تعليق خشک و سخت، سرنشينان حتي در مسيرهاي طولاني نيز از راحتي کافي برخوردار بوده و دچار خستگي نخواهند شد. علاوه بر اين، جيپ گرند چروکي نمونه‌اي بسيار مناسب براي خوانواده‌ها براي گشت و گذار در جاده‌هاي بين شهري و اتوبان‌ها و همچنين ماجراجويي در مسيرهاي فرعي و خاکي خواهد بود.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم

سال 2017 در چنین روزی، خاویر ماسکرانو اولین گل خودش با پیراهن بارسلونا را پس از 7 سال و انجام 319 بازی برای این تیم به ثمر رساند.

دانلود (3.6MB)

دیگر خبرها

  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴
  • اولین گل ماسکرانو برای بارسلونا پس از 7 سال و انجام 319 بازی (لالیگا - 26 آوریل، 2017) / فیلم
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودرو پکن 2024
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • صعود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی قیمت سواری لوکس خارجی