Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@04:16:26 GMT

ترکیب کرم ضدآفتاب و کلر آب استخر سمی است

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۰۷۶۵

ترکیب کرم ضدآفتاب و کلر آب استخر سمی است

بهترین نوع کرم‌های ضدآفتاب، دارای SPF بین ۳۰ تا ۵۰ هستند و توصیه می‌شود در روزهای تابستانی از ضدآفتاب‌های دارای SPF پنجاه (۵۰) و در روزهای زمستانی از کرم‌های دارای SPF سی (۳۰) استفاده شود.

سرویس سبک زندگی فردا: وجود ماده محافظ در مقابل نورخورشید (SPF) در کرم‌های ضدآفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش به ویژه در روزهای تابستانی و برای افرادی که در ساعات طولانی در معرض آفتاب قرار دارند، ضروری است، اما محققان بیماری‌های پوستی معتقدند نباید میزان این ماده از ۶۰ بالاتر رود، زیرا با افزایش این ماده شیمیایی، سلامت پوست آسیب می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.

مطالعات تایید کرده‎اند که اشعه ماوراءبنفش خورشید برای پوست مضر است و می‌تواند آسیب‌های سطحی مانند لک‌های پوستی، اگزما و خارش پوست و افزایش چین و چروک تا بیماری‌های جدی تری را مانند انواع اگزماهای شدید و آزاردهنده و حتی سرطان‌های پوست مانند ملانوم ایجاد کند.
کرم‌های ضدآفتاب انواع مختلفی دارند و از مواد مختلفی تشکیل می‌شوند، اما مهمترین مساله در ترکیبات این کرم‌ها این است که از مواد شیمیایی در آن‌ها کمتر استفاده شود و مواد طبیعی تشکیل دهنده آن‌ها بیشتر باشد.
همچنین به گفته محققان و متخصصان پوست میزان SPF این کرم‌ها بسیار مهم است و مصرف کنندگان باید به این مساله توجه داشته باشند؛ به اعتقاد آنان هرچه میزان این ماده در کرم‌های ضدآفتاب بیشتر باشد، میزان مواد شیمیایی آن نیز بیشتر شده و می‌تواند به سلامت پوست آسیب برساند.
معمولا باور عمومی اینگونه است که هرچه درجه این عنصر محافظ پوست بالاتر باشد، قدرت محافظت کرم در برابر نور خورشید بیشتر شده و می‌تواند از پوست بهتر مراقبت کند، این درحالی است که محققان نظر دیگری دارند و معتقدند که میزان بالای این عنصر نه تنها تاثیری در افزایش محافظت از پوست ندارد، بلکه حتی می‌تواند به سلامت آن آسیب وارد کند.
دکتر میترا اسماعیلی اپیدمیولوژیست و پژوهشگر مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این خصوص گفت: ضدآفتاب‌هایی که میزان زیادی ماده زینک اکساید دارند و مواد شیمیایی مانند پارابن در تولید آن‌ها کمتر به کار رفته است، کرم‌های مناسبی هستند و محافظت کاملی از پوست در برابر اشعه UV خورشید دارند.
وی افزود: ضدآفتاب هایی که میزان SPF آن‌ها بالا است، به پوست آسیب می‌رساند، زیرا طبق استانداردهای اعلام شده در کتاب‌های علمی، میزان این ماده در کرم‌ها نباید بیشتر از ۶۰ باشد؛ زیرا سطح شیمیایی آن افزایش یافته و می‌تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد.
اسماعیلی گفت: بهترین نوع کرم‌های ضدآفتاب، دارای SPF بین ۳۰ تا ۵۰ هستند و توصیه می‌شود در روزهای تابستانی از ضدآفتاب‌های دارای SPF پنجاه (۵۰) و در روزهای زمستانی از کرم‌های دارای SPF سی (۳۰) استفاده شود.
پژوهشگر مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نمونه‌های تقلبی برندهای ایرانی و خارجی کرم‌های ضدآفتاب در بازار وجود دارد، توصیه کرد: افراد باید توجه داشته باشند که از کرم‌های ضدآفتاب استاندارد شرکت هایی که مجوز واردات یا تولید این کرم‌ها را دارند و به تایید وزارت بهداشت رسیده است، استفاده کنند.
اسماعیلی افزود: معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت بر تولیدات و واردات محصولات بهداشتی نظارت دارد و بهتر است برای حفظ سلامت پوست، از برندهایی استفاده شود که مجوز وزارت بهداشت را دارند؛ ترکیبات کرم‌های غیراستاندارد به دلیل نداشتن تاییدیه آزمایشگاه‌های وزارت بهداشت، نه تن‌ها محافظتی از پوست در برابر نور خورشید ندارند، بلکه حتی می‌توانند برای پوست مضر بوده و عوارضی مانند اگزماهای پوستی نیز ایجاد کنند.

ترکیب کرم ضدآفتاب و کلر آب استخربه تازگی از سوی منابع خبری اعلام شد که استفاده از کرم ضدآفتاب در هنگام شناکردن در استخر می‌تواند ترکیبات سمی ایجاد کند که برای پوست مضر است؛ پژوهشگر مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با رد صحت این مطلب، گفت: در هیچ یک از مراجع و کتب علمی مطلبی در این خصوص ذکر نشده است.
اسماعیلی ادامه داد: همچنین نمی‌توان گفت که ضدآفتاب می‌تواند در برابر مضرات کلر آب استخر‌ها از پوست محافظت کند، زیرا میزان درصد کلر در برخی استخر‌ها استاندارد نیست به طوری که دیده شده علاوه بر ایجاد مشکلات پوستی مانند اگزما و خارش، برخی افراد دچار ضایعات چشمی نیز می‌شوند بنابراین توصیه نمی‌شود که برای شناکردن در استخر از کرم ضدآفتاب استفاده شود.
وی در خصوص استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در استخرهای روباز تاکید کرد: استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در استخرهای روباز کاملا ضروری است و توصیه می‌شود.

نحوه استفاده از ضدآفتابپژوهشگر مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای محافظت صحیح از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب لازم است از کرم‌های ضدآفتاب در طول ساعات روز به ویژه در ساعات ۹ تا ۱۶ که اشعه UV خورشید در بالاترین سطح خود است، استفاده کرد.
اسماعیلی افزود: افرادی که در محیط‌های باز قرار دارند، باید هر دو ساعت یک بار استفاده از کرم ضدآفتاب را تجدید کنند و نیم ساعت قبل از خروج از منزل کرم را مصرف کنند.
وی در خصوص افرادی نیز که در محیط‌های سربسته مشغول به کار هستند، اما ساعت‌ها از رایانه استفاده می‌کنند اظهار کرد: تحقیقات نشان داده اند که صفحه مانیتور رایانه‌های قدیمی اشعه‌های مضر داشته و افرادی که مرتب با این دستگاه‌ها کار می‌کردند، مانند مهندسان کامپیوتر اغلب دچار اگزماهای شدید پوستی می‌شدند؛ میزان این اشعه در رایانه‌های جدید کاهش یافته با این حال توصیه می‌شود کاربران برای محافظت بیشتر از پوست خود در هنگام استفاده از این وسایل همچنان از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه ازین گیاه به علت خواص شگفت‌انگیز و مفید برای پوست و مو، به عنوان یکی از مواد اصلی و کاربردی در صنعت آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 درمان جوش و آکنه

اگر تجربه ناخوشایند جوش و آکنه را داشته باشید می‌دانید که تقریبا هیچ داروی شیمیایی بدون عوارض جانبی نیست و در نهایت درمان‌های خانگی بهترین راه مدارا با آن‌ها هستند. این گیاه که به طور طبیعی خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد باعث از بین رفتن باکتری‌های عامل آکنه می‌شود. شما می‌توانید سیر را به طور موضعی بر روی جوش‌های خود بمالید و یا با ترکیب کردن آن با عسل، یک ماسک معجزه‌آسا برای خود تهیه کنید. فراموش نکنید که قبل از اینکه چیزی به صورت خود بزنید، آن را بر روی ساعد خود تست کنید.

 درمان جوش‌های سرسیاه

حذف این جوش‌های مزاحم و کوچک که در اثر نامتوازن بودن چربی پوست به وجود می‌آیند، کار بسیار سخت و غیرممکنی به نظر می‌رسد، اما با حضور سیر، دیگر غیرممکن نیست! ترکیبات قوی آن باعث پوست انداختن و کوچک شدن حفره‌های جوش‌های سرسیاه می‌شود. این گیاه که یک لایه‌بردار طبیعی نیز به شمار می‌رود، از به جا ماندن لک جوش‌ها بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

 درمان عفونت‌های قارچی

عفونت‌های قارچی می‌تواند در هر نقطه از پوست بدن ظاهر شود و پوست را دچار التهاب، قرمزی و خارش شدید کند. یا اگر این عفونت قارچی به پوست سر شما برسد، می‌تواند عواقب خطرناکی مانند ریزش موی سر با خود به همراه داشته باشد. سیر که دارای خواص ضدقارچی بسیار قوی است، می‌تواند به راحتی این عفونت‌ها را درمان کند.

 تحریک رشد مو

مدت‌هاست تلاش می‌کنید که موهای‌تان رشد کند، اما از یک مقداری بیشتر بلند نمی‌شود؟ بهتر است این ترکیب را امتحان کنید. روغن نارگیل را کمی داغ کنید و چند حبه سیر خرد شده را داخل آن بریزید. آن را داخل یک بطری فشرده بریزید و قبل از هر بار حمام آن را بر پوست کف سر بریزید. این ترکیب شگفت‌انگیز به سرعت باعث تحریک و رشد موی سر شما می‌شود.

 جلوگیری از ریزش و ضخیم کردن تار‌های مو

آیا با ریزش موی ناگهانی و بی‌دلیل روبرو شده‌اید؟ یا حتی تار‌های نازک مو‌ها در کف سر باعث جلوه ناخوشایند و کاهش اعتماد به نفس در شما می‌شود؟ چاره‌ی این مشکل قطعا سیر است! شما می‌توانید آب یا روغن سیر را بر کف سر خود بمالید. سیر با تحریک فولیکول مو، باعث تحریک رشد و ضخیم شدن مو‌ها می‌شود.

درمان شوره سر:

یکی از بهترین راه حل‌ها برای درمان شوره سر چیزی جز سیر نیست. بسیاری از ترکیبات موجود در سیر مانند گوگرد، آلیسین و مواد معدنی باعث درمان قطعی شوره سر می‌شوند.

 تقویت ناخن

اگر ناخن‌های شکننده و ظریفی دارید و از بلند کردن آن‌ها ناامید شده‌اید، کافی است روند درمانی آن‌ها با سیر را امتحان کنید! به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی، سیر پوسته‌ی ناخن را قوی می‌کند و از بروز عفونت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. تنها با مالیدن مقدار کمی از سیر خام بر روی ناخن‌ها علاوه بر سالم کردن، آن‌ها را درخشان و زیبا نیز می‌سازید!

 سیر و کاهش وزن

چه کسی است که به اندام متناسب علاقه نداشته باشد و برای رسیدن به آن دست به تلاش نزند؟! خبر خوب برای کسانی که در حال کاهش وزن هستند این است که سیر نیز در این مسیر همراه آن‌ها است! خوردن آنباعث افزایش متابولیسم و سوختن سریع‌تر کالری‌های دریافتی می‌شود و همچنین هضم را سریع‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تقویت کننده موی مردانه
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • زیر پوست بازار «رحم اجاره‌ای» در ایران
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • کرم معجزه
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی