Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازلرستان؛ مجید کیان‌پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز چهارم طرح جایگزین کارخانه سیمان دورود بوده که فرسوده شده و به همین علت قیمت تمام‎شده سیمان خیلی زیاد است.

وی افزود: صنعت سیمان برند شهرستان دورود است و سهم زیادی در طرح های عمرانی غرب کشور داشته و نیاز است که با احداث فاز چهارم هزینه‌های تولید سیمان را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیان‌پور با بیان اینکه هر شهری طرح خودش را دارد، گفت: به هیچ وجه جابجایی و انتقال کارخانه سیمان دورود به خرم‌آباد امکان‌پذیر نیست و احتمال آن "صفر" است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح کارخانه سیمان خرم‌آباد متعلق به بخش خصوصی بوده، اما متولی فاز چهار سیمان دورود "شستا" و دولتی است.

وی در ادامه گفت: تا پای جان می‌ایستیم که این صنعت را در شهرستان دورود حفظ کنیم و دولت باید به کلنگی که در سفر به لرستان سال ۹۳ به زمین زده ارزش قائل شود و این طرح را اجرایی کند.

کیان‌پور گفت: دائم برای احداث این طرح پیگیری می‌کنیم و یکی از مطالبات مردم شهرستان آغاز عملیات اجرایی و تسریع در روند تکمیل است.

انتهای پیام/ د

تعطیلی کارخانه سیمان دورود به علت مشکلات زیست محیطی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران: هیچ جای دنیا از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند/ اگر هدف بیمار باشد، عملا تذکر حجاب امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرآنلاین، حیدر محمدی از ابلاغ دستورالعمل مربوط به حجاب به داروخانه‌ها خبر داده و گفته که حجاب و رعایت هنجارها در تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها نقش دارد و اگر «تذکر تاثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود.»

هادی اخوت‌پور رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران می‌گوید هنوز هیچ دستورالعملی در این زمینه به دست آن‌ها نرسیده و اگر منظور رئیس سازمان، حجاب بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه‌ها باشد، چنین کاری از داروخانه دارها ساخته نیست چرا که وظیفه آن‌ها تنها «ارائه دارو به بیمار مستاصل است».

اخوت پور در گفتگو با رویداد۲۴ با تاکید بر اینکه چنین دستورالعملی هنوز به دست شورای عالی داروخانه‌های ایران نرسیده، درباره موضوع ارزشیابی داروخانه‌ها جهت دریافت سهمیه دارویی توضیح داده است.

او گفته: چیزی تحت عنوان ارزشیابی داروخانه‌ها وجود دارد که شامل بررسی وضعیت، اموال، یخچال ها، دمای داروخانه، ثبت درست بارکد داروها و فاکتورهایی از این دست است. این ارزشیابی به منظور تخصیص سهمیه دارویی انجام می‌شود و هر یک از این موارد، ضریب متفاوتی دارند و داروخانه‌ها بر اساس امتیازی که میگیرند، سهمیه دارویی دریافت می‌کنند.

هیچ جای دنیا برای ارائه درمان از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند

اخوت پور در مورد موضوع ارزشیابی بر اساس پوشش مراجعه کننده به داروخانه می‌گوید: در عرف دنیا هیچ وقت چنین چیزی برای درمان وجود نداشته و هیچ کس هویت، دین یا اعتقادات فرد را برای درمان نمی‌پرسد. سلامت بیمار چیزی نیست که به اعتقادات یا شیوه پوشش او گره بخورد.

او در مورد احتمال اجرای طرح جدید برای پرسنل داروخانه می‌گوید: در بخشنامه‌ای که دو سال پیش صادر شد یک سری استانداردهای پوششی برای کارکنان داروخانه در نظر گرفته شده بود. برای مثال پزشک داروخانه باید روپوش سفید تمیز همراه با اتیکت داشته باشد و کارکنان غیر داروساز، روپوش رنگی تمیز بپوشند. همه این‌ها در ارزشیابی ملاک بود و تا الان در مساله پوشش پرسنل، تاکیدی بر حجاب نبود و تاکید اصلی بر تمیزی و تمایز پزشک داروساز با سایر پرسنل بود.

اخوت پور در مورد نحوه ارزشیابی و تخصیص سهمیه دارویی گفته: خیلی از داروها ممکن است در کشور به تعداد مکفی نباشد یا در مواردی ما می‌خواهیم پوشش داروخانه‌های کشور برای ارائه نوع خاصی از دارو، بیشترین برد را داشته باشد. به این ترتیب اگر یک داروخانه‌ای بگوید برای مصرف یک سال می‌خواهد یک دارو را خریداری کند، جلوی چنین خریدی گرفته می‌شود، چون در این صورت انبار تخلیه می‌شود.

او در ادامه به «پلن معاونتی» اشاره کرده و گفته: در این پلن هر دارویی که وارد شرکت‌ها می‌شود، موجودی آن به معاونت غذا و دارو اعلام می‌شود و در آنجا بر اساس برخی فاکتورها نظیر میزان خرید قبلی، میزان فروش، نوع فروش بر اساس بیمه‌ای یا غیر بیمه ایو وضعیت فیزیکی داروخانه به داروخانه‌ها امتیاز و نسبت به میزان امتیاز، سهمیه داده می‌شود. برای مثال داروخانه‌ای که فروش بیشتری به بیماران بیمه‌ای داشته باشد، سهمیه بالاتری دریافت می‌کند.

اخوت پور گفته: در همین فرآیند، نوع پوشش هم بررسی می‌شود و خرده امتیازی دارد.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران گفته «بازرسان سازمان غذا و دارو» مسئول ارزشیابی داروخانه‌ها هستند، اما گاها بیمه‌های نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و بیمه سلامت هم گزارش‌های بازرسی خود را به سازمان می‌دهند. اما تصمیم گیرنده نهایی کارشناس سازمان غذا و داروست که زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

اگر هدف رئیس سازمان غذا و دارو از رعایت حجاب، بیمار باشد، عملا تذکر امکان پذیر نیست

اخوت پور می‌گوید اظهار نظر اخیر محمد حیدری رییس سازمان غذا و دارو به گونه‌ای مطرح شده که گویا هدف، بیمار و مراجعه کننده است. اگر چنین چیزی باشد ما عملا این امکان را که به بیمار بگوییم حجابش را رعایت کند نداریم. فرض کنید یک بیمار مستاصل، به دنبال داروست. در چنین وضعیتی، وظیفه ما ارائه دارو به این فرد است.

رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران گفته یک زمانی بحث عدم ارائه خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان بی حجاب مطرح شد و «کارشناسان شبکه بهداشت شهرستانها» این درخواست را مطرح کرده بودند. نامه‌های مشابهی به اصنافی نظیر لباس فروشی‌ها زده شده بود، اما موضوع درمان، صنفی نیست و ما فقط از دانشگاه دستور می‌گیریم.

اخوت پور می‌گوید: مواردی داشتیم که بعضی از داروخانه‌ها به خاطر اینکه پرسنل حجاب نداشتند تذکر گرفتند و حتی پلمب شدند، اما این اقدام از طرف سازمان غذا و دارو یا دانشگاه نبود بلکه اماکن به طور مستقیم اقدام به پلمب کرده بود و هیچ ارتباطی با ارزشیابی‌های سازمان غذا و دارو نداشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904080

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مردم با همت مدیران امکان پذیر است
  • مرتفع شدن مشکل منابع مالی پروژه راه آهن دورود به خرم آباد
  • عوارض آلایندگی کارخانه سیمان پردیس به مردم برسد
  • رئیس شورای عالی داروخانه‌های ایران: هیچ جای دنیا از دین و اعتقادات بیمار سوال نمی‌کنند/ اگر هدف بیمار باشد، عملا تذکر حجاب امکان‌پذیر نیست
  • تردد در گردنه ژالانه سروآباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است