Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان اهر از دستگیری ۶ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی شهر اهر خبر داد، گفت: این افراد به اتهام نزاع دسته‌جمعی، ایراد ضرب‌وجرح با چاقو، اخلال در نظم عمومی و تخریب اموال دولتی با صدور قرار تأمین کیفری روانه زندان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین عاملی که انسان مرتکب جرم و گناه می‌شود زندگی در غفلت و دوری از آموزه‌های دینی بوده و کسانی که دو دستی به مادیات دنیا وابستگی پیدا کرده‌اند هوشیار باشند که از اهل کرامت نخواهند بود و کسانی که دنیا را بسیار کوچک می شمرند این‌ها از اهل کرامت هستند، افرادی که وابسته این دنیا شده‌اند به‌نوعی از آخرت دوری جسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری شهرستان اهر با ذکر اینکه هیچ‌کسی حق ندارد بدون دستور مقام قضایی کسی را به محلی احضار کرده و با جلب کند، گفت: حتی اگر مراجع نظامی و انتظامی بخواهند کسی را احضار کنند و از آن فرد توجیه یا اظهارات بگیرند باید حتماً با دستور مقام قضایی صورت گیرد و هیچ مرجعی نمی‌تواند احضار و یا جلب کند مگر به دستور مقام قضایی، حتی بعضاً برای برخی افراد پرونده‌هایی تشکیل می‌شود که به دلیل عدم اثبات و نبود اسناد بدون اینکه فرد متوجه شود پرونده وی بسته می‌شود.

وی تأکید کرد: حتی مقام قضایی بدون دلیل و مدرک نمی‌تواند کسی را احضار کرده و یا اظهارات وی را اخذ کند و زمانی می‌تواند فردی را احضار کند که دلیلی وجود داشته باشد.

نظری بابیان اینکه تمامی حقوق شهروندی در بازداشتگاه‌ها به‌طور کامل رعایت می‌شود، ابراز داشت: یکی از شاخص‌های حقوق شهروندی این است که اگر فردی، فردی دیگر را مورد ضرب و شتم قرار داد به‌اندازه‌ای که مرتکب جرم شده مجازات خواهد شد یعنی مجازات متناسب با جرم است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: استفاده از خدمات عمومی و دولتی از حقوق شهروندی بوده به‌طور مثال فردی که به بیمارستان مراجعه کرده حق استفاده از امکانات آن را دارد و هر کسی که به بیمارستان مراجعه کرده حق اخلال در نظم عمومی را ندارد شاید سخن برخی‌ها این باشد که پرسنل در خدمات‌دهی تأخیر داشتند می‌توان از راه قانونی اقدام کرد و نیاز به قمه کسی و شکستن شیشه ندارد.

وی با تأکید بر اینکه افرادی نظم عمومی و آرامش مردم را سلب می‌کنند قطعاً مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و برای مخلان نظم عمومی جامعه پرونده تشکیل می‌شود، بیان داشت: تعدادی از مخلان نظم عمومی که اخیراً در یکی از پارک‌های اهر اقدام به چاقوکشی کرده و سبب جراحت شده بودند هنگام مراجعه به بیمارستان بار دیگر به نزاع پرداخته بودند این در حالی است که هر کس بخواهد نظم جامعه را مختل کند با برخورد شدید و قانونی دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

نظری از دستگیری 6 نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی شهر اهر خبر داد، خاطرنشان کرد: این افراد علاوه بر وارد کردن خسارت به بیمارستان به اتهام چهار جرم شامل شرکت در نزاع دسته‌جمعی، ایراد ضرب‌وجرح با چاقو، اخلال در نظم عمومی و تخریب اموال دولتی با صدور قرار تأمین کیفری هر 6 نفر مخل نظم و امینت عمومی روانه زندان شده‌اند.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان خطاب به مختل‌کنندگان امنیت عمومی، اضافه کرد: هرکسی قصد اخلال در اماکن عمومی و خصوصی داشته باشد و بخواهد در روند زندگی عادی مردم خللی ایجاد کند قطعاً با برخورد شدید قانون مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

R7887/P41362/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد

جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی مشهد متهم به جعل مهرهای ادارات مشهد به دام افتاد. - اخبار استانها -

سرهنگ محمد چراغ  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد در تشریح جزئیات این خبر اظهارداشت: ماموران پلیس امنیت عمومی با رصدهای اطلاعاتی خود به خبری مبنی بر فعالیت فردی سودجو در زمینه جعل مهر و اسناد دولتی دست یافته و تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند.

 این مقام انتظامی افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده با کنترل نامحسوس متهم پس از اطمینان از فعالیت های مجرمانه این فرد با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شدند و ضمن دستگیری جاعل 55 ساله در بازرسی از مخفیگاهش در یکی از مناطق غرب شهر مشهد 32 عدد انواع مهر دستگاه های دولتی و اصناف، یک دستگاه کامپیوتر و یک دستگاه اسکنر کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از متهم ادامه دارد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تحرک را از مجرمان و مخلان نظم و امنیت خواهیم گرفت
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز