Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در شهرستان دامغان در قاب سفر به شهرستان‌های مختلف استان سمنان، پایگاه سلامت شهری بوستان این شهرستان را با زیربنای 350 متر مربع و اعتبار هشت میلیارد ریال افتتاح کرد.
هزینه ساخت و تجهیز این پایگاه از محل اعتبارات استانی و ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل تفاهم نامه ساخت واحدهای بهداشتی و درمانی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین با حضور وزیر بهداشت، پایگاه سلامت شهری مهر شهرستان دامغان نیز با زیر بنای 130 متر مربع افتتاح شد، برای احداث و تجهیز این پایگاه نیز 6 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل تفاهم نامه ساخت واحدهای بهداشتی و درمانی تامین شده است.
در این آیین ها محمدرضا خباز استاندار و مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام سید محمد حسینیان امام جمعه و علی اصغر مجد فرماندار دامغان و مسوولینی از استان سمنان و شهرستان دامغان حضور داشتند.
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، از هشت طرح بهداشتی و درمانی با هزینه 124 میلیارد تومان بهره برداری و ساخت 2 طرح این حوزه با اعتبار 192 میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد کرد.
افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی خصوصی سینا سمنان با اعتبار 600 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی، مرکز تصویر برداری شهرستان گرمسار با هزینه 200 میلیارد ریالی بخش خصوصی، مرکز آزمون مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اعتبار 10 میلیارد ریال، پایگاه سلامت شهری طالب آباد شهرستان مهدی شهر با اعتبار 9 میلیارد ریال، مرکز خدمات جامع سلامت شهری مهر سمنان با اعتبار 9 میلیارد ریال و خانه بهداشت روستای رکن آباد سمنان با اعتبار 2 میلیارد ریال از مهمترین طرح هایی است که در این سفر و با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری می رسد.
بازدید از طرح های در دست ساخت 20 تختخوابی سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر سمنان، خوابگاه دانشجویی دامغان، یادمان شهدای گمنام سمنان، مرکز نگهداری معلولان خادم الحسنین مهدی شهر و رونمایی از کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه های قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت است.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش پرشدگی سد دامغان در مقایسه با سال قبل، گفت: میزان پرشدگی این منبع مهم آبی ۶۱ درصد است.

حمید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته ۷۱ درصد بود و اکنون ۱۰ درصد با آن میزان فاصله دارد. 

وی با اشاره به بارش‌های چند هفته اخیر در استان، بیان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افزایش سه درصدی شاخص پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان شد. میزان پرشدگی سد دامغان تا هفته اول فروردین ماه ۵۸ درصد بود که با بارش‌های خوب اخیر، این میزان از مرز ۶۱ درصد عبور کرده است. 

احسانی با اشاره به کاهش درصد پر شدن این سد، ادامه داد: سال گذشته میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۶۸ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حدودا ۱۰.۲میلیون مترمکعب در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است. 

وی از سد دامغان به‌عنوان مهمترین منبع آبی در شهرستان دامغان نام برد و بیان کرد: امید می‌رود با بارش‌های بهاری شاهد افزایش حجم آب پشت سد باشیم. 

او یادآوری کرد: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به این سد براساس آخرین آمارها ۶۹۵ لیتر بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای آن نیز ۳۸۲ لیتر بر ثانیه بوده است. میزان ورودی لحظه‌ای سد در سال آبی گذشته ۳۴۷ و خروجی آن در سال آبی قبل ۵۶۷ لیتر برثانیه بوده است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌های ناشی از گرم شدن زمین خواستار مدیریت و مصرف بهینه‌تر آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد