Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:42:13 GMT

جشن بزرگ زیر سایه خورشید در قزوین برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۵۸۷۰

جشن بزرگ زیر سایه خورشید در قزوین برگزار می شود

قزوین- مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین گفت: جشن بزرگ مردمی زیر سایه خورشید به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی نوروزی روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین اظهار داشت: جشن های بزرگ مردمی دهه کرامت تاکنون برای ۴ دوره در قزوین برگزار شده است و امسال نیز با مشارکت مردم استان به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در قزوین برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از زمان راه اندازی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قزوین هر ساله در دهه کرامت برنامه های متعددی برای بزرگداشت این هفته برگزار می شود که حضور خادمین حرم مطهر در استان از شاخص دهه کرامت در قزوین است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: برنامه های بزرگداشت این هفته از ۳ مرداد ماه با استقبال از خادمین و پرچم مطهر حرم امام رضا(ع) در سبزه میدان قزوین آغاز می شود و تا برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید ادامه خواهد داشت.

نوروزی گفت: این خدام با حضور در استان قزوین پرچم حرم مطهر را برای فراهم کردن شرایط زیارت از راه دور به مردم ساکن در شهرها و روستاها می رسانند.
وی تصریح کرد: در این مدت خادمین حرم امام رضا(ع) در ۲۰ شهر از جمله آوج، بوئین زهرا، اقبالیه، طارم، الموت، بشاریات آبیک و شهرهای تابعه قزوین حضور خوهند داشت.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی گفت: ۳۰ روستای استان قزوین نیز در دهه کرامت میزبان خادمین حرم امام رضا(ع) خواهند بود.

نوروزی خاطر نشان کرد: حضور در زندان مرکزی قزوین برای فراهم کردن شرایط زیارت زندانیان از دیگر برنامه های خادمین حرم امام رضا (ع) در قزوین خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین بیمارستان ها، سربازخانه ها و روستاهای محروم استان نیز در دهه کرامت میزبانی از خادمین امام رضا(ع) را عهده دار خواهند بود.
دانش آموزان زیارت اولی رایگان به مشهد مقدس اعزام می شوند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در ادامه سخنان خود از اعزام دانش آموزان زیارت اولی برای زیارت به مشهد مقدس خبر داد و تصریح گفت: در این طرح دانش آموزانی که با معدل بالا تاکنون نتوانسته اند برای زیارت به مشهد مقدس سفر کنند به رایگان در یک اردوی دانش آموزی راهی زیارت حرم امام رضا(ع) می شوند.

نوروزی افزود: در طرح زیارت اولی ها نیز افراد بالای ۴۰ سال که تاکنون به زیارت مشرف نشده اند یا۱۵ سال از زیارت آنان می گذرد نیز به رایگان راهی این سفر معنوی می شوند.

وی گفت: سال گذشته نزدیک به ۳۰۰ نفر به این سفر معنوی اعزام شده اند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403، از ساعت 10 صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام برای بیست‌و‌چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پورکاوه و کربلایی محمدحسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

تشییع پیکر مطهر شهید گمنام،  فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هیئت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موارد دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود.

در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود