Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون وزير ارتباطات با بيان اين که شبکه‌هاي اجتماعي خارجي اگر مي‌خواهند در ايران فعاليت کنند، بايد سرورهايشان را به ايران بياورند و به آنها فرصت داده‌ شده گفت: به همين دليل تلگرام هم بايد اين موضوع را بپذيرد. در غير اين صورت مشمول سياست‌هاي مصوب خواهند شد.

به گزارش ايسنا، نصرالله جهانگرد امروز در نشست سازمان فناوري اطلاعات در سالن دولت الکترونيک در نمايشگاه الکامپ گفت: مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي در حمايت از شبکه‌هاي اجتماعي بومي اين است که اگر آنها داخل کشور سرويس دهند، خدماتي از جمله پرداخت، خدمات صوتي و ساير ارزش‌هاي افزوده را به آنها خواهيم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين شبکه‌هاي اجتماعي خارجي الزام دارند که هاست خود را به داخل کشور منتقل کنند.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر چگونگي الزام انتقال سرور شبکه‌هاي اجتماعي بيان کرد: شبکه‌هاي اجتماعي خارجي اگر مي‌خواهند در ايران فعاليت کنند، بايد سرورهايشان را به ايران بياورند و ما به آنها فرصت داده‌ايم و به همين دليل تلگرام هم بايد اين موضوع را بپذيرد، در غير اين صورت مشمول سياست‌هاي مصوب خواهند شد.
وي با بيان اينکه در دنيا تمامي خدمات از طريق يک سرويس ارائه مي‌شود، افزود: در ايران موتورهاي جستجو، ايميل‌هاي بومي و شبکه‌هاي اجتماعي عمدتا به صورت مستقل از هم وارد بازار شده‌اند، در حالي که در دنيا اين طور نيست که اين خدمات در هر سرويس جدا باشد بلکه شبکه مرکبي از خدمات وجود دارد.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات خاطرنشان کرد: همچنين ما به دنبال امکانات اقتصادي هستيم تا در ماه‌هاي آينده از اين ابزارها در نظام داخلي استفاده کنيم.
شبکه ملي اطلاعات در تعامل با مرکز ملي فضاي مجازي است
جهانگرد با بيان اينکه آنچه در شبکه ملي اطلاعات انجام مي‌شود، بر اساس مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي است، افزود: گزارش فازهاي اول و دوم شبکه ملي اطلاعات به شورا داده شده است و با راه‌اندازي فاز سوم نيز در جلسات آتي گزارش آن را مي‌دهيم تا فعاليت‌هاي ما در تعامل با مرکز ملي فضاي مجازي باشد.
وي در پاسخ به اخباري مبني بر خودداري دستگاه‌ها از اتصال شبکه ملي اطلاعات گفت: اين اخبار صحت ندارد. در حال حاضر هر اطلاعات ديتا و صوتي که در ايران جابجا مي‌شود، در بستر شبکه ملي اطلاعات است. بنابراين اين اخبار ممکن است درباره سوئيچ تبادل ترانزيت ديتا باشد که برخي مي‌خواهند از طريق IXP منتقل شود.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به فرايند تکميل دولت الکترونيک اظهار کرد: توسعه دولت الکترونيک در دو بخش انجام مي‌شود بخش اول که به طور متمرکز توسط شوراي اجراي فناوري اطلاعات هدايت مي‌شود، تامين استانداردها و برنامه‌هاي نرم‌افزاري و نحوه تعامل بين آنهاست. بخش دوم نيز فعاليت دستگاه‌ها در اين دفتر است.
جهانگرد ادامه داد: در دسته اول هشت پروژه داشتيم که به انجام رسيده و پيشرفته‌ترين بحث آن دولت موبايلي است که به واسطه آن تمامي خدمات دولتي روي موبايل دريافت مي‌شود. اين پروژه تا روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات درباره بخش دوم اقدامات سازماني نيز توضيح داد: دسته دوم فعاليت با دستگاه‌هاست. ما با اداره استخدامي که مسئول ادارات ايران هستند، همکاري داريم. در چهار سال گذشته فعاليت 14 دستگاه احصا شده است. 2000 مجوز در نظام اداري ايران وجود دارد و ما بايد با شناسنامه رسمي از اداره استخدامي سمت الکترونيکي کردن آنها برويم.
وي با بيان اينکه در حال حاضر تمامي دستگاه‌ها داراي پورتال هستند، افزود: از نظر تکامل پنج مرحله وجود دارد که شامل حضور دستگاه‌ها، مبادله ديتا، پذيرش پردخت و دريافت و ارائه خدمات، چابک‌سازي و يکپارچه‌سازي و بوروکراسي نهايي مي‌شود. دستگاه‌ها اکنون تا مرحله سه پيش رفته‌اند.
وي خاطرنشان کرد: هر کشوري داراي نقاط دسترسي است ما نيز بخشي از شبکه اينترنت جهاني هستيم اما ارتباطات داخلي ما از داخل انجام مي‌شود و اين تناقضي با استفاده از شبکه اينترنت ندارد.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به وضعيت موتورهاي جست‌وجوي بومي بيان کرد: در سطح ملي حدودا هشت موتور شکل گرفته که دو موتور پارسي جو و يوز توسط وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات مورد حمايت قرار گرفته‌اند و تا حدودي موفق بودند.
جهانگرد ادامه داد: در حال حاضر در موتورهاي جستجوي بومي بيش از چهار ميليارد صفحه فارسي وجود دارد. ما در ادامه همچنين به دنبال ايجاد امنيت و فراهم کردن بسترهاي اقتصادي براي پايداري سرويس هستيم.
جهانگرد خاطرنشان کرد: در راستاي راه‌اندازي سامانه دسترسي آزاد به اطلاعات، اسناد کل خدمات دولت بايد در اين سامانه قرار گيرد. در حال حاضر تمامي 108 دستگاه کشور به هم متصل هستند.
رئيس سازمان فناوري اطلاعات با اشاره به اپليکيشن‌هاي موبايلي گفت: تاکنون بيش از 140 هزار اپليکيشن ايجاد شده که بسياري از آنها از APهاي اطلاعات دولت استفاده مي‌کنند. اگر دستگاه‌ها اطلاعات خود را در اختيار قرار دهند، اپليکيشن‌هاي بيشتري ساخته مي‌شود. زيرا افق اين برنامه بيش از يک ميليون اپ است. ما نيز از نقطه‌نظر ايمني در مرکز ماهر به آنها امکانات مي‌دهيم.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر مشکلات ايجاد شده براي دامنه‌هاي دات کام در خارج کشور اظهار کرد: ما پيش از اين هم درباره ديتابيسهايي که خاص آنها در خارج از کشور بود، دچار مشکل بوديم و اين احتمال وجود دارد که سرويس يک ارائه دهنده دچار مشکل باشد. البته سياست‌هاي کلي تحريمي درباره دامنه‌هاي ايراني وجود نداشته است.
جهانگرد با تاکيد بر فناوري اينترنت اشيا بيان کرد: اينترنت اشيا، جديدترين کاربرد شبکه‌هاي دسترسي است و بستر اين کار در کشور آماده شده در حال حاضر اپراتور اول و دوم امکان دسترسي بهاينترنت اشيا را فراهم کرده‌اند و دو شرکت خصوصي نيز در حال تست شبکه دسترسي اينترنت اشيا هستند. همچنين چند پايلوت درباره بکارگيري سنسورها انجام شده است؛ از جمله همکاري وزارت ارتباطات با پژوهشگاه فضايي براي کنترل مصرف آب در دشت مغان کنترل مصرف انرژي توسط وزارت نيرو است.
در اين نشست همچنين رضا باقري اصل اظهار کرد: بسياري از سرويس‌هايي که انتظارش را داشتيم، اکنون آماده بهره‌برداري هستند. اقداماتي که براي کاهش مراجعه حضوري و يکپارچگي سيستم‌ها انجام شده است.
وي ادامه داد: سيستم کارورزي، کارپوشه ملي ايرانيان، صدور مجوزهاي کسب و کار که به سمت الکترونيک شدن مي‌رود، از جمله اين اقدامات هستند.
باقري با بيان اينکه گام اول دولت الکترونيک روز سه‌شنبه افتتاح مي‌شود، اظهار کرد: اميدواريم با فشاري که رسانه‌ها روي دستگاه‌ها مي‌گذارند شاهد مراجعه کمتر حضوري، شفافيت و ارتقاي نظام اداري باشيم.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۶۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی را رسالت خود می‌دانیم؛ وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است و اگر هر اقدامی در فضای مجازی و سایر عرصه‌ها به وحدت آسیب بزند، دستگاه عدلیه با آن برخورد جدی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبدالهی بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت- در مراسم تکریم و معارفه رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: در دستگاه قضا اولین ملاک این است که در برابر ملت خاضعانه پاسخ دهیم.

وی افزود: قاضی اگر متکی به خدا، قرآن، اهل بیت و مقدسات نباشد، حتماً در قضاوتش ناعادلانه رفتار خواهد کرد بنابراین قضات بایستی همه امور و عملکرد خود را متکی به خدا بدانند؛ زیرا اگر لحظه‌ای از خدا و اهل بیت غفلت کنند دچار مشکل می‌شوند.

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه قضات وقت‌شناسی و انضباط را جدی بگیرند، گفت: قضات ما دقت کنند تا مردم معطل نشوند و حرمت و کرامت افراد را جدی بگیرند؛ بازداشت افراد باید آخرین حربه باشد و با تأمین قرار کمک کنیم حتی‌المقدور شخصی به بازداشتگاه و زندان نرود.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: قاضیان ما باید حریم، حرمت و کرامت افراد را حفظ کرده، اما در عین حال با اقتدار حکم صادر کنند و مبارزه با فساد را جدی بگیرند و بین هیچ یکی از طرفین دعوا تبعیض قائل نشوید.

وی با اشاره به لزوم جدی‌گرفتن امنیت روانی جامعه برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم گفت: با هر شخصی که امنیت روانی اجتماعی را خدشه‌دار می‌کند، به شدت برخورد شود و مهم نیست این خدشه در قالب بی‌عفتی، برپایی جلسات لهو و لعب، کلاهبرداری، توقف تولید و یا هر موضوع دیگری باشد

رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه افزود: با هر چیزی که مدیریت جامعه و تولید را خدشه‌دار کند، مقابله می‌کنیم و پشتیبانی از نیروهای نظامی و انتظامی را رسالت خود می‌دانیم؛ وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است و اگر هر اقدامی در فضای مجازی و سایر عرصه‌ها به وحدت آسیب بزند، دستگاه عدلیه با آن برخورد جدی می‌کند.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: فرمان‌پذیری نسبت به ولایت و پایبندی به آرمان شهدا از اصول اساسی ما در دستگاه قضائی است و در برابر شخصی که در حریم ولایت خیانت کند، کوتاه نمی‌آییم. یادمان نرود که جمهوری اسلامی حرم است و باید از حریم این حرم دفاع کنیم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات علی شعبانی رئیس کل سابق، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا به‌عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان قزوین منصوب شد.

کد خبر 748871

دیگر خبرها

  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی