Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش سازمان منطقه آزاد اروند گفت: آمار واجدین شرایط برای شرکت در طرح بزرگ غنی‌سازی اوقات فراغت حدود ۶ هزار نفر است که دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نیز در این مقوله لحاظ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آبادان، علی موسوی در نشست خبری طرح بزرگ غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان منطقه آزاد اروند در سال 96 که امروز در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد اروند به‌منظور نهادینه کردن و ارتقاء فرهنگ مهارت‌آموزی و حرفه‌ورزی در میان جوانان منطقه اقدام به برگزاری این طرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فراگیری مهارت توسط دانش‌آموزان و دانشجویان در کنار آموزش دروس نظری و دانشگاهی برای بهره‌مندی از آینده شغلی مفید و کشف استعدادهای درخشان و جوان درزمینهکارآفرینی نیز از جمله اهداف این طرح هستند.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: تاکنون بیش از 2 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند که این افراد در 50 آموزشگاه موجود در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و در 63 رشته که 32 رشته آن در آبادان و 31 رشته در خرمشهر دیده‌شده است، مهارت‌های مربوطه را فرامی‌گیرند.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام کنندگان بیان کرد: از این تعداد حدود 45 درصد از ثبت‌نام کنندگان از خرمشهر و 55 درصد از آبادان هستند.

موسوی بابیان اینکه کسی که خواهان شغل است حتماً باید از مهارت کافی برخوردار باشد و کسی که مهارت دارد باید گواهینامه مهارت داشته باشد، افزود: در همین راستا و براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل و همسو با برنامه ششم توسعه و برنامه کلی اشتغال، این دوره‌ها را تنظیم کردیم و به اجرا گذاشتیم.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در سال گذشته برخی نواقص در نحوه برگزاری کلاس‌ها وجود داشت که برای امسال آن‌ها را رفع کردیم و به‌طور حتم در سال آتی نیز اشکالات احتمالی را رفع می‌کنیم تا یک طرح کامل و بی‌نقصی ارائه شود.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر این دوره‌ها برقرار است و تا15 شهریور ادامه دارد، بیان کرد: زمان برخی دوره‌ها به نحوی است که دانش‌آموز باید دو ماه را به‌طور کامل در کلاس‌ها حاضر شود و برخی دوره‌ها کوتاه‌مدت هستند و ظرف یک ماه به اتمام می‌رسند و در پایان نیز آزمون آن‌ها برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در کلاس‌های آموزش مهارتی و حرفه‌ای ادامه دارد، تصریح کرد: در بحث پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با توجه به تعداد ساعتی که دانش‌آموز و دانشجو در آن کلاس ثبت‌نام کرده است هزینه ایاب و ذهاب و پذیرایی را پرداخت می‌کنیم و بنابراین رقم ثابتی نیست و بر مبنای فرمول‌ها و شاخص‌های موجود تعیین و پرداخت می‌شود.

موسوی تعداد رشته‌های ارائه‌شده در این طرح را 90 رشته خواند و گفت: از تعداد کل رشته‌های فراخوان شده 63 رشته با اقبال بیشتر جوانان مواجه شد.

وی گفت: سعی کرده‌ایم حجم ترددها را با افزایش مراکز آموزشی در مناطق مختلف شهری کاهش دهیم تا یک حرفه آموز مجبور به طی مسافت زیاد برای حضور در رشته آموزشی موردعلاقه‌اش نشود.

مدیر آموزش، تعالی و بلوغ کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: گواهینامه‌ای که در پایان هر دوره آموزشی صادر می‌شود که بین‌المللی بوده و در همه‌جا موردپذیرش است.

موسوی عنوان کرد: با توجه به هماهنگی که با مراکز فنی و حرفه‌ای آبادان و خرمشهر انجام دادیم 600 نفری که سال گذشته دوره مقدماتی را فراگرفته‌اند امسال در دوره‌های پیشرفته شرکت می‌کنند.

وی افزود: آمار واجدین شرایط برای شرکت در طرح بزرگ غنی‌سازی اوقات فراغت حدود 6 هزار نفر است که دو هزار و 500 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نیز در این مقوله لحاظ شده‌اند و تاکنون دو هزار نفرشان برای شرکت در کلاس‌های طرح غنی‌سازی اوقات فراغت ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

R41468/P41362/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «سید رضا نظری» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای این طرح و شناسایی مناطق کم برخوردار استان، عدالت آموزشی به دل مناطق روستایی و مناطق محروم شهری رفته است.
 
به گفته وی؛ قبلا اکثر کلاس های کنکور فقط در 2 شهر گرگان و گنبد کاووس دایر بودند؛ ولی با اجرای این طرح در مناطق بیشتری کلاس های کنکور برپا شده و باعث شد دانش آموزان مناطق روستایی در سال گذشته در آزمون کنکور سراسری بدرخشند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان از اجرای 190 برنامه شاخص در هفته معلم امسال خبر داد و گفت: شعار امسال هفته معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) «همه مدیون تو هستیم» نامگذاری شده است.
 
وی افزود: به صدا درآمدن به صورت نمادین زنگ سپاس معلم در مدرسه هاجر گرگان، غبارروبی گلزار شهدا، اعزام 50 نفر از معلمان استان به دیدار رهبر معظم انقلاب، تکریم و تجلیل از بازنشستگان منتخب، جشن ازدواج زوج های فرهنگی (استان مبدع این طرح در کشور بود)، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده روی خانوادگی، برگزاری یادواره شهدای معلم و دانش آموزی و تجلیل از مؤلفان و نویسندگان فرهنگی از مهمترین برنامه های این هفته است.
 
به گفته وی؛ سال گذشته معلم نمونه کشوری از استان انتخاب نشده بود؛ ولی امسال 2 نفر از معلمان استان از شهرهای مراوه تپه و آزادشهر که نشان از همت، تدین، انقلابی و توانمندی آنها داشت انتخاب شده و طی مراسمی تجلیل می شوند.
 
نظری با اعلام اینکه وجود 24 هزار معلم در استان نقش بسزایی در نظام تعلیم و تربیت ایفا می کنند، گفت: 420 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در 2 هزار و 600 مدرسه استان در حال تحصیل هستند.
 
وی ادامه داد: 53 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که کمک شایانی به آموزش و پرورش می کنند.
 
به گفته وی؛ 19 هزار دانش آموز در مناطق عشایری استان به صورت شبانه روزی تحصیل می کنند.
 
این مقام مسئول گلستانی با اذعان بر 2 برابر شدن فضای آموزشی استان نسبت به دولت قبلی، تصریح کرد: روزانه 822 میلیون تومان برای مدرسه سازی در استان هزینه می شود.
 
وی افزود: در سال گذشته هر 2 روز بیش از یک کلاس درس در سطح استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
 
به گفته وی؛ در سفر نخست ریاست جمهوری به استان حدود 200 میلیارد تومان مصوبه برای آموزش و پرورش بود؛ ولی در سفر دوم این مقدار رشدی 5 برابر داشته است.
 
نظری از احیاء اردوگاه دانش آموزی در جزیره «آشوراده» بندرترکمن که سال ها رها شده بود خبر داد و گفت: رئیس جمهور در سفر دوم خود به استان طی بازدیدی که از این جزیره داشتند با اختصاص 30 میلیارد تومان دستور احیاء این اردوگاه را دادند.
 
وی ادامه داد: این اردوگاه پتانسیل تبدیل شدن به اردوگاه دانش آموزی به صورت کشوری را دارد و این امر نیازمند آوردن اتوبوس دریایی ویژه دانش آموزان است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • مشارکت بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز یزدی در طرح «نوآوین»
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد