Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی خانی مدیر عامل شرکت عمران و توسعه صدرا شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی این طرح در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برخی از سوء تفاهمات در رابطه با تصفیه خانه فاضلاب صدرا در رسانه ها شکل گرفت ، برداشت ها و سوء تعبیر هایی شکل گرفت که مسایلی به همراه داشت ، این سوء تفاهمات زمانی به اوج رسید که ایمن سازی پروژه های شرکت نفت در بافت های مسکونی صدرا را به اسم تصفیه خانه فاضلاب به مردم معرفی کردند ، ما هیچگاه قصد احداث تصفیه خانه کنار منازل مسکونی مردم نداشتیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانی با بیان اینکه تصفیه خانه غرب صدرا قدری از مشکلات فاضلاب در این شهر را می کاهد گفت : هر چند مشکل هنوز چندان حاد نیست اما تصفیه خانه غرب صدرا 6 هزار متر مکعب در روز پالایش فاضلاب دارد و 250 میلیون متر مکعب پساب برای پوشش گیاهی صدرا تامین می کند .
وی با بیان اینکه رقم سرمایه گذاری این طرح حدود 40 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت عمران صدرا تامین شده است گفت : تلاش می شود کمتر از 6 تا 9 ماه آینده این طرح به بهره برداری برسد و بخشی ازمشکلات غرب صدرا رفع شود.
خانی گفت: در طول سه سال گذشته مشکل تصفیه شرق صدرا هم بررسی شده است و مشکلات در حال بر طرف شدن است ، سال آینده هم طرح تصفیه شرق صدرا افتتاح می شود ، با رفع این مشکلات در شرق و غرب صدرا بخش عمده ای از مشکلات فاضلاب صدرا رفع می شود .
الله بخش نظر پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز هم گفت : تصفیه خانه فاضلاب در دو منطقه شرق و غرب صدرا در حال احداث است ، هر کدام سه سامانه تصفیه دارد ، عملیات اجرایی یک سامانه در شرق این شهر پارسال شروع شده و تصفیه خانه شرق صدرا 13 هزار متر مکعب در شبانه روز ظرفیت دارد که برای جمعیت 80 هزار نفری این منطقه مناسب است .
نظر پر درادامه گفت : در شرق صدرا یک تصفیه خانه قدیمی هم موجود است که ارتقا یافته و کیفیت پساب خروجی آن بهتر شده و به استاندارد رسیده است و اکنون استفاده از آن هم مشکلی ندارد ، تصفیه خانه موجود قدیمی و در بافت شهری است و منتقل می شود ، طرح تصفیه خانه شرق شیراز 15 درصد پیشرفت دارد و سال آینده افتتاح می شود .
مدیر عامل آبفا شیراز در ادامه گفت : در غرب صدرا هم تصفیه خانه اکنون در حال احداث است ، زمین مناسب 13 هکتار در اختیار شرکت آبفا قرار گرفته ، طرح تصفیه خانه غرب صدرا در کنترل مسایل زیست محیطی بسیار تاثیر گذار است ، سه سامانه دراین طرح احداث می شود و امسال یک سامانه را شروع می کنیم ، ظرفیت این سامانه 13 هزار متر مکعب است .
نظر پور همچنین گفت : خط انتقال طرح هم پیشرفت مناسبی دارد ، این خط سه هزار متر مکعب ظرفیت انتقال دارد ، و به شش هزار متر مکعب هم افزایش خواهد یافت ، حدود 17 هزار نفر دراین منطقه تحت پوشش طرح قرار می گیرند بین 6 تا 9 ماه آینده هم طرح افتتاح می شود .
وی اضافه کرد : بزرگترین معضل صدرا جمع آوری فاضلاب است که با این تصفیه خانه مشکلات آن تا حدودی رفع خواهد شد ، صدرا با مشکل منابع آبی هم روبرو است و احداث تصفیه خانه و تامین آب فضای سبز آن از ضرورتهای اصلی بوده است .
شهر صدرا از جمله شهر های جدید است که با 150 هزار نفر جمعیت در افق بلند مدت جمعیت سر رسیز شیراز را پوشش خواهد داد ، این شهر در فاصله 15 کیلومتری شمال غرب شیراز است .
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انمتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده عصر دوشنبه در آیین کلنگ زنی مینی پالایشگاه شهر دهدشت افزود: عملیات اجرایی پروژه با قریب به ۵۰۰ نفر نیرو آغاز که در نهایت پوشش اشتغال زایی ۳۰۰ نفری را به شکل مستقیم خواهد داشت.

احمدزاده با اشاره به بحث مجوز پایانی این طرح اظهار کرد: مجوز پایانی پروژه در استان است و مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امید است هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی مینی پالایشگاه دهدشت آغاز شود، تصریح کرد: تاکید و پیگیری لازم برای تحقق پروژه بر اساس زمانبندی مطلوب را خواهیم داشت.

استاندار تصریح کرد: همچنین برای بحث تسهیلات و مطالبه برای سرعت بخشی به این پروژه همکاری لازم محقق می شود.

کد خبر 6092404

دیگر خبرها

  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس