Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رییس هیات اجرایی هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی با تاکید براینکه هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی در صحت و سلامت کامل برگزار شد، گفت: هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی با 17 درصد افزایش نسبت به دور ششم برگزار شده و 7676 نفر در این انتخابات شرکت کردند.علی جعفریان با بیان اینکه انتخابات سالم و با رای‌گیری دقیق برگزار شده، اظهار داشت: امیدواریم صحت و سلامت انتخابات توسط هیات نظارت مورد تایید قرار گرفته و نتایج قطعی آن اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به برخی مشکلات در حین روند برگزاری انتخابات ایجاد شده بود، گفت: قرار بود این انتخابات به دو صورت رای‌گیری حضوری و الکترونیک برگزار شود که متاسفانه عدم برگزاری رای گیری الکترونیک حواشی بسیاری را ایجاد کرده و انواع اظهار نظر ها در این زمینه صورت گرفت هیچ‌کس از این اتفاق خوشحال نیست و ما هم انتظار داشتیم که بتوانیم رای‌گیری الکترونیک را برای اولین بار برگزار کنیم.

رییس هیات اجرایی هفتمین انتخابات نظام پزشکی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات حضوری فراهم شده بود خاطرنشان کرد: بیشترین نگرانی دوستان در وزارت بهداشت که باعث ملغی شدن رای گیری الکترونیک بود عدم صیانت از آراء بوده و این تصور می‌شده که ممکن است آرای ثبت شده به درستی خوانده نشود. و ما نیز در نظارت و اجرا هیچ دخالتی در روند برگزاری رای گیری الکترونیک نداشتیم.

جعفریان با بیان اینکه اولین بار است که در انتخابات نظام پزشکی تاییدیه محل خدمت گرفته می شود گفت: تایید محل خدمت پزشکی که قصد رای دادن دارد جزو قانون انتخابات نظام پزشکی است که تاکنون اجرایی نشده بود و ما در این دوره آن را عملی کردیم. این تاییدیه به صورت الکترونیکی گرفته می‌شود و در صورتی که محل خدمت پزشک تایید نمی‌شد با ارایه چهار مدرک قرارداد حکم کارگزینی مدارک دستیاری وکارت دستیاری می‌توانست این تاییدیه را گرفته و رای خود را بدهد.

او ادامه داد: البته افرادی هم بودند که جزو این گروه‌ها محسوب نشده و باید غیر از این مدارک را ارایه می دادند. برای آنها نیز از هشت صبح دیروز تا 10 شب دو گروه سه نفره تشکیل شد که فعالیت این افراد را در تهران تایید و شغل آنها احراز می‌شد. حدود 500 نفر از این مسیر برای رای گیری شرکت کرده بودند که 70 درصد آنها موفق شدند رای خود را بدهند.

او با بیان این که از ابتدای صبح تعداد زیادی متقاضی برای رای در پشت درهای سازمان منتظر باز شدن درها بودند خاطرنشان کرد: در ساعات میانی روز ما با اوج جمعیت روبرو بوده و مجبور شدیم به 16 استیشنی که برای اخذ رای در نظر گرفته بودیم دو استیشن دیگر اضافه کرده و تعداد آن را به 18 برسانیم. با این وجود میزان توقف افراد در حوزه برای اخذ رای حدود 5 دقیقه و در ساعات شلوغ بین 30 تا 35 دقیقه بود. خوشبختانه هیچ شکایتی درباره روند برگزاری انتخابات نداشتیم. البته شکایاتی از برخی از کاندیداها که در بیرون از محوطه حوزه مشغول تبلیغ بودند می‌شد تذکراتی هم به آنها داده شده اما موثر نبود.

رییس هیات اجرایی هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی افزود: بعد از ملغی شدن رای گیری الکترونیک مدت زمان انتخابات از 12 ساعت به 14 ساعت افزایش یافت و تا ساعت 22 هر کسی که در محوطه اخذ رای حضور داشت می‌توانست رای خود را در داخل صندوق انداخته و تنها درهای محوطه بیرونی بسته شده بود .

جعفریان با بیان اینکه شمارش آراء از ساعت 23 دیشب آغاز و تا ساعت 15 امروز به طول کشید گفت: اعضای هیات اجراییه و همچنین عواملی اجرایی که از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بودند در شمارش آراء حضور داشتند .

او درباره شمارش آرا نیز گفت: مدل شمارش آراء به این صورت بود که هر رای خوانده می‌شد سه بار ثبت شده و پس از اینکه به تعداد 50 می‌رسید یک بار این آرا چک می‌شد. بنابراین درصد خطا به صفر رسیده و هیچ ابهامی در شمارش آرا وجود ندارد. سپس آرا شمرده شده وارد فایل اکسل شده و دوباره بازبینی می‌شد. بنابراین هیچ گونه مشکلی در شمارش آرا از نظر هیات نظارت وجود نداشت.

جعفریان با بیان اینکه مجموعه آرای اخذ شده در هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی نسبت به ششمین دوره آن در مجموع 17 درصد افزایش داشت خاطرنشان کرد: کل آراء اخذ شده در شهرتهران در شش گروه پزشکی، دندانپزشکان، داروسازان، مامایی، علوم آزمایشگاهی و لیسانس‌های پروانه‌دار 7676 هزار رای است. این آراء پزشکان 4536 هزار رای، دندانپزشکانی 940 رای ،داروسازان 567 رای ، مامایی 149 رای ، علوم ازمایشگاهی 604 رای و لیسانس‌های پروانه دار 880 رای است.همچنین از این میان 18 رای آراء باطله بوده و آرایی که از طریق رای گیری الکترونیک ثبت شده بود نیز کاملا حذف شدند.

جعفریان تصریح کرد: در بعضی از رشته ها مانند علوم آزمایشگاهی و لیسانس‌های پروانه دار، آرای اخذ شده 2 برابر آرای اخذ شده در ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی یعنی 200 درصد افزایش داشته‌ایم. همچنین در بخش پزشکی نیز 28 درصد نسبت به دوره ششم افزایش آراء را شاهد بود.

او درباره برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک گفت: طبق قانون مجری برگزاری انتخابات سازمان نظام پزشکی وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت برای برگزاری انتخابات الکترونیک یک سری اطلاعاتی را از سازمان نظام پزشکی دریافت کرده و آن را درسامانه رای گیری الکترونیک طراحی کرده بود از همین رو ممکن بود فردی روز انتخابات به حوزه انتخابی یا سامانه الکترونیک مراجعه کند و با توجه به آن اطلاعات نتواند در شهر مورد نظر خود که در آنجا شاغل است رای دهد. چرا که ممکن است اطلاعات سازمان نظام پزشکی به روز نبوده و این فرد با مشکل مواجه شود که البته با ارایه آن مدارکی که بیان شد این مشکل برطرف شده بود.

رییس هیات اجرایی هفتمین انتخابات نظام پزشکی در پاسخ به این سوال که چرا اعضای این هیات همه از کسانی بودند که در دولت فعالیت دارند گفت:‌ رییس هیات اجرایی براساس ضابطه و قانون انتخابات سازمان نظام پزشکی رییس نظام پزشکی شهر تهران است در صورتی که این فرد از کاندیداهای دوره بعد باشد طبق قانون براساس صورتجلسه ای که تعیین می‌شود یکی از روسای دانشگاههای علوم پزشکی مسوولیت کار را برعهده می گیرند.

او ادامه داد: طبق قانون همچنین رییس هیات اجرایی باید از پنجاه نفر از پزشکان برای حضور در این بخش دعوت به عمل آورد و ما نیز از حدود 90 نفر از پزشکان شاغل در بخش خصوصی و دولتی برای این کار دعوت کردیم که بیش از 50 نفر که شامل 20 نفر اعضای اصلی و 35 نفر اعضای علی البدل انتخاب شدند.

رییس هیات اجرایی هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه این انتخابات سالم و بارای گیری دقیق انجام شده است گفت: هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی با 17 درصد افزایش نسبت به دور ششم برگزار شده و 7676 نفر در این انتخابات شرکت کردند.

در ادامه این نشست نیک نژاد رییس هیات نظارت هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی در حوزه تهران بزرگ درباره روند انتخاب رییس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره نظام پزشکی سراسر کشور که شامل 200 شعبه در سراسر کشور می شود روز جمعه انتخاب شدند.

رییس هیات نظارت هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی در حوزه تهران بزرگ ادامه داد: پس از انتخاب اعضای هیات مدیره با توجه به تعداد پزشکان در هر شهرستان که در انتخابات حاضر شده اند جدولی تعیین شده و از یک تا 7 نفر برای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی به هیات نظارت و اجرایی اعلام می شود.در مجموع 240 انتخاب و اسامی آنها اعلام می شود.

او درباره انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات سازمان نظام پزشکی نیز همچنین توضیح داد: براساس قانون سازمان نظام پزشکی سه نفر نماینده از کمیسیون بهداشت یک نماینده از وزارت کشور یک نماینده از دادستانی و دو نماینده از طرف وزیر بهداشت انتخاب می شوند. این هفت نفر اعضای هیات نظارت را تشکیل داده و آنها اعضای هیات نظارت شهرستانها را برای انتخابات سازمان نظام پزشکی که شامل 5 نفر برای هر شهر می باشند معرفی می کنند.

عزیزی عضو هیات نظارت بر انتخابات نیز گفت: نتیجه این انتخابات هنوز به طور کامل قطعی نشده و افراد تا 48 ساعت فرصت دارند که با ارایه مستندات شکایات خود را برای انتخابات اعلام کنند و پس از رسیدگی به این شکایات نتیجه قطعی اعلا خواهد شد.البته ممکن است تغییرات کوچکی نیز در آنچه که امروز اعلام شده است ایجاد شود.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست

هیات عالی نظارت، مصوبه مجلس درخصوص تمدید مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه‌ها که انتخاب بیش از ۲ دوره متوالی آنها را بلامانع دانسته بود، مغایر سیاست های کلی نظام ندانست. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هیات عالی نظارت به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور اکثریت اعضاء، نمایندگان تام الاختیار رؤسای سران قوا و رؤسای کمیسیون های ذیربط مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد و به بررسی موارد مغایرت با سیاست های کلی نظام درباره طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور پرداخت .

در جلسه هیات عالی نظارت نظر کمیسیون اقتصادی در مورد مغایرت اصلاح تبصره های یک و سه ماده 22 این قانون در خصوص تمدید عضویت بیش از دو دوره متوالی اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی و نحوه انتخاب اعضا پس از بررسی دیدگاه موافقان و مخالفان رای گیری بعمل آمد و در نهایت مصوبه مجلس مغایر با سیاست های کلی نظام شناخته نشد.

بر اساس این مصوبه طبق تبصره یک ماده 22 مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه‌ها بعد از لازم الاجرا شدن قانون اصلاحی از اولین نوبت انتخابات برگزار شده، چهار سال تمام است. اعضای هیأت مدیره با رأی مخفی و مستقیم اعضای اتحادیه انتخاب می شوند. عضویت بیش از دو دوره متوالی( ادوار قبلی ملاک محاسبه می باشد) در هیأت رئیسه اتحادیه‌ها منوط به تحصیل دوسوم آرای ماخوذه است.

بنا بر این گزارش ملاک محاسبه، شماره( کد) ملی هر شخص می‌باشد، فرآیند انتخابات تشکل‌های صنفی که قبل از ابلاغ این قانون شروع و در مرحله بررسی صلاحیت داوطلبان در کمیته تطبیق یا بعد از آن قرار دارد، مطابق قانون مصوب سال 1392 ادامه می‌باید.

در تبصره سه ماده 22 همچنین آمده است، انتخابات اتحادیه‌ها در دور اول با حضور حداقل یک سوم اعضاء و در صورت عدم دستیابی به حد نصاب مذکور، در دور دوم با حضور حداقل یک چهارم اعضاء به فاصله کمتر از دو هفته رسمیت می‌یابد. در صورت عدم دستیابی به حد نصاب مذکور رای گیری برای آخرین مرتبه با نصاب یک چهارم اعضا به فاصله یک هفته بعد از زمان تعیین شده مرحله قبل تکرار می‌گردد. در صورت عدم دستیابی به این نصاب کمیسیون نظارت مکلف به ادغام اتحادیه‌ها می‌باشد. آئین نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات موضوع این تبصره ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون توسط دبیرخانه هیأت عالی نظارت با همکاری اتاق اصناف ایران تهیه می‌شود و پس از تأیید هیأت عالی نظارت به تصویب وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌رسد.

در ادامه جلسه اعضای هیات عالی نظارت به بررسی ماده 47 مصوبه اصلاحی مجلس درخصوص لایحه یک فوریتی حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از حیث مغایرت با سیاست های کلی نظام پرداختند.

اعضا آراء مطرح شده در خصوص مغایرت یا عدم مغایرت مصوبه مجلس با بند 9 سیاست های کلی نظام قانون گذاری مبنی بر رعایت اصول قانون گذاری و رعایت نیازهای واقعی و همچنین از حیث رعایت تمرکز امور قضایی در قوه قضائیه به بحث گذاشتند، که در نهایت ماده 47 مصوبه اصلاحی مجلس شورای اسلامی مغایر سیاست های کلی نظام شناخته نشد.
بنابراین گزارش، این ماده اشعار می دارد، هر شخصی در انظار عمومی، معابر یا اماکن عمومی که نوعاً در منظر نامحرم است اعم از فضای حقیقی یا مجازی مرتکب بدپوششی شود در مرتبه اول از طریق سامانه های هوشمند فرماندهی انتظامی نیروی انتظامی (فراجا) با تطبیق با سایر بانکهای اطلاعاتی اطمینان آور و احراز هویت قطعی مرتکب معادل دو سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه و لیکن اخذ جریمه مذکور برای مدت سه سال معلق می شود و با استفاده از سامانه های هوشمند یا پیامک یا پست به وی اعلام می شود.

براساس این گزارش، در صورت تکرار در مدت تعلیق جریمه در مرتبه دوم علاوه بر اخذ جریمه مرتبه اول، معادل یک و دو دهم حداکثر جزای نقدی درجه هشت جریمه و با استفاده از طرق مذکور به وی اعلام میشود. در مرتبه سوم توسط مرجع قضایی به حداکثر جزای نقدی درجه شش و در مراتب بعدی جزای نقدی درجه پنج محکوم میشود، در صورت تکرار بیش از چهار بار مرتکب به مجازات تکرار جرم موضوع ماده (37) این قانون محکوم می گردد.

اعضای هیأت عالی نظارت در ادامه، ماده 54 این لایحه که به پرداخت جریمه ها یا جزاهای نقدی مرتکبین می پردازد را مورد بررسی قرار دادند که پس از شور و بررسی، آن را به لحاظ مغایرت با اجزای مختلف بند 9 سیاست های کلی نظام قانون گذاری و از حیث لطمه زدن به انسجام قوانین، مغایر سیاست های کلی نظام تشخیص دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • تمام خدمه کشتی پرتغالی توقیف‌شده در سلامت کامل هستند
  • تمام خدمه کشتی پرتقالی توقیف‌شده MCS در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی پرتغالی در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند
  • خدمه کشتی کانتینری توقیف شده «MCS Aries» در سلامت کامل هستند
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار