Web Analytics Made Easy - Statcounter

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن،شب گذشته، با موشک بالستیک دوربرد برکان(2-اچ)،پالایشگاه نفت تکریر،واقع در استان ینبع عربستان را هدف قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ یک منبع نظامی به خبرگزاری المسیره یمن تاکید کرد:موشک مذکور پالایشگاه نفتی تکریر واقع در سواحل دریای سرخ و با فاصله بیش از 1000 کیلومتر از مرزهای یمن را، با دقت عالی مورد اصابت قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته شده است که در این حمله به تاسیسات نفتی این پالایشگاه سعودی خسارت قابل توجهی وارد شده است.

پالایشگاه نفتی تکریردر استان ینبع، دومین منطقه نفتی عربستان سعودی قرار دارد.

سه مجتمع پالایشگاهی سامر،یاسرف و تکریر در استان ینبع قرار دارد که پلایشگاه تکریرروزانه حدود 1 میلیون و 50 هزار بشکه نفت تولید می کند.

هرچند یگان موشکی ارتش یمن هنوز خصوصیات موشک برکان (2-اچ)را آشکار نکرده است؛اما انتظار می رود پس از اصابت موفقیت آمیز موشک مذکور ،بزودی جزئیات بیشتری از برد و توان این موشک بالستیک دوربرد را منتشر کند.

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با توسعه توان موشکی خود در شرایط محاصره بی سابقه این کشور،توانسته است سه بار ریاض پایتخت عربستان را هدف قرار دهد.

در همین راستا نیروی موشکی یمن،فوریه گذشته،با شلیک یک موشک بالستیک بومی از طراز برکان 2،پایگاهی را در غرب ریاض مورد اصابت قرار دهد.

مارس گذشته نیز،نیروهای موشکی یمن پایگاه هوایی ملک سلمان در ریاض،را هدف قرار دادند که این اقدام با پایان سفر خاندان سعودی به برخی کشورهای دنیا همزمان بود.

شلیک موشک بالستیک برکان 2 به ریاض،پایتخت عربستان،همزمان با زمینه چینی مقامات سعودی برای استقبال از دونالد ترامپ،رئیس جمهور ایالت متحده،یکی دیگر از دستاوردهای موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در این عرصه به شمار می رود.

گفتنی است عملیات های ارتش و کمیته های مردمی یمن،واکنشی به اقدامات سعودی-آمریکایی در تجاوز،دشمنی و محاصره ملت یمن از ابتدای سال 2015 میلادی است.

منبع:المسیره یمن

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند