Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بر لزوم برنامه‌ریزی برای رعایت حقوق کودکان به منظور پیشگیری از آزار و اذیت جنسی کودکان و بحران روحی ناشی از آن تاکید کرد.

سیده‌فرانک موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کودک‌آزاری از آن دست آسیب‌های اجتماعی است که تمام ابعاد آن باید مورد واکاوی و بررسی قرار بگیرد و برای کنترل عوامل آن تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آسیب های روحی و روانی ناشی از کودک‌آزاری تصریح کرد: برای این‌که این اتفاقات کمتر رخ دهد و تبدیل به بحران روحی پنهان نشود، باید برای رعایت حقوق کودکان در ابعاد گوناگون برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: بدین منظور از یک سو افراد دارای انگیزه‌های روحی و روانی خطرناک که سابقه این گونه شرارت‌ها را دارند باید در جامعه کنترل شوند و در مجموع نیز باید هر عاملی که منجر به رقم خوردن یک فاجعه برای کودکی می‌شود را مهار و کنترل کرد.

موسوی ادامه داد: تحقق این امر با توجه به انگیزه‌های مختلفی که در این گونه فجایع دخیل هستند، دشوار است. از سوی دیگر باید به کودکان در دوره‌ای که به آگاهی نیاز دارند، آموزش‌های خودمراقبتی ارائه شود.

وی عنوان کرد: والدین هم در این زمینه نیاز به آموزش هایی دارند. در کنار آموزش‌هایی که در این زمینه توسط سیستم آموزشی به کودکان ارائه می‌شود باید در فضای خانواده نیز کودکان این آگاهی را از طریق والدین خود دریافت کنند که این امر نیز مستلزم ارائه آموزش‌های لازم به والدین است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان بیان کرد: ارائه آموزش‌های خودمراقبتی بحثی تازه نیست و از گذشته در دستور کار دستگاه‌های متولی امر آموزش و تعلیم و تربیت بوده است. اکنون آموزش‌ها باید پررنگ‌تر و با دقت بیشتر انجام شود.

موسوی با اشاره به حادثه قتل آتنا اصلانی ادامه داد: شرایطی که آتنا در آن قرار گرفت به نحوی نبود که کودک تصمیم گیرنده باشد، آن‌چه که در مورد این کودک رخ داد، یک فاجعه بوده است. بحث مهارت نه گفتن در مجموع آموزش‌ها و مهارت‌های اساسی لازم برای کودکان مطرح است و برداشت‌های بیمارگونه از این بحث هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

وی با بیان این‌که هرجا کودکی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد همه ما در برابر آن واقعه مسئول خواهیم بود، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های متولی امور فرهنگی، آموزشی، امنیتی و انتظامی مسئول هستند تا از این‌گونه اتفاقات جلوگیری و با عاملان این رفتارهای دردناک برخورد شدید شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، حمیدرضا بشیری‌فراز مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش فارابی، درباره حضور بنیاد فارابی در نمایشگاه کتاب امسال گفت: پس از سال‌ها رکود و توقف در این مرکز، انتشارات بنیاد سینمایی فارابی، امسال در سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فارابی ۱۶ عنوان کتاب جدید را در این دوره از نمایشگاه کتاب رونمایی می‌کند، افزود: از این ۱۶ عنوان کتاب، ۱۵ اثر، تالیفی و حاصل پژوهش و نگارش برجسته‌ترین متفکران عرصه سینمایی در کشور است.

بشیری فراز، گفت: کتاب‌های تالیفی در سطح کاربردی هستند و تلاش شده تا اندکی از پژوهش‌های صرفا نظری فاصله گرفته شود چراکه سینمای امروز ایران نیازمند تحقیقاتی است که بتواند در بهبود هرچه بهتر وضعیت سینمای ایران کارآمد باشد. از این رو این هم‌افزایی میان مجموعه بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفته است.

مدیر مرکز انتشارات، آموزش و پژوهش بنیاد سینمایی فارابی در پایان عنوان کرد: تمام تلاش همکاران ما در این مرکز این است که به یک غبارروبی از مطالعات سینما در ایران دست یابیم و بتوانیم پابه‌پای تغییرات مباحث نظری و عملی در زمینه سینما در جهان گام برداریم. از این رو به سراغ موضوعات جدید مغفول در سینما رفته‌ایم.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در شبستان اصلی مصلای تهران، سالن ۳، راهروی شماره ۱۵، غرفه شماره ۲۷۵ از امروز تا ۲۹ اردیبهشت پذیرای خانواده سینما، استادان، دانشجویان، پژوهشگران و عموم علاقمندان هنر هفتم است.

کد خبر 6100406 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • آموزش شستشوی دست و تغذیه سالم برای کودکان
  • مشکلات رفتاری کودکان ۳ تا ۵ ساله را چگونه بر طرف کنیم؟
  • حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب
  • معلمان پرچم‌دار زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان هستند
  • بازارچه خیریه سازمان ملل به نفع کودکان جهان برگزار شد
  • کتاب‌های این روزها باب میل کودکان است؟
  • یک آموزگار هدایای روز معلم را به کودکان سرطانی اهدا کرد
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی