Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@23:36:33 GMT

رأی به شهردار، مشروط به معرفی تیم و ارائه برنامه

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۳۰۹۴۵

رأی به شهردار، مشروط به معرفی تیم و ارائه برنامه

رویداد۲۴-زهرا نژاد بهرام منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران رأی به کاندیدای شهرداری تهران را مشروط به معرفی تیم و ارائه برنامه او خواند و گفت: اعضای شورای شهر تهران به اعضای کابینه یک شهردار و برنامه‌های او برای شهر رأی خواهند داد.
انتخاب شهردار تهران که در شورای شهر، به خوان آخر خود رسیده، هر روز با شرایط جدیدتری روبرو می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست هفت‌نفره منتخب شهرداری تهران که منتظر گزینه‌های نهایی خود است به نیمه راه نرسیده دچار ریزش شده است. از میان نامزدهای نهایی شهرداری تهران تاکنون دو نفر یعنی حبیب الله بی‌طرف و محمد شریعتمداری از دور رقابت‌ها کنار کشیده‌اند.
حالا از آن لیست هفت نفره، تنها پنج نفر برای رقابت نهایی انتخاب شهردار تهران بافی مانده اند. این رقابت هم با ارایه برنامه های نامزدها برای اداره هر چه بهتر پایتخت ممکن خواهد و از میان آنان کسی کلید بهشت را در اختیار خواهد گرفت که دارای برنامه ای بهتر و منسجم تر باشد؛ این شرطی بود که منتخبین پنجمین دوره شورای شهر تهران تعیین کرده اند بودند.
این در حالی است که اکنون زمزمه های در رابطه با اضافه شدن شروطی جدید برای نامزدها شهرداری تهران شنیده می شود؛ از جمله آنها معرفی تیم همراه شهردار است به این معنا که اعضای شورای شهر علاوه بر برنامه شهردار باید تیم او را نیز ملاک انتخاب خود قرار دهند.
زهرا نژاد بهرام، منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ررویداد۲۴درباره آرای مشروط به کاندیدای شهرداری تهران گفت: ما می‌خواهیم به فرد یا کاندیدای منتخب شهرداری تهران با تیمش رأی بدهیم لذا اعضای شورای شهر حق‌دارند بدانند که شهرداری تهران قرار است با کدام تیم و چه افرادی نسبت به مدیریت شهری اقدام کند.
نژاد بهرام در ادامه، ارائه برنامه از سوی فرد منتخب را از ضروریات رأی‌گیری عنوان کرد و افزود: در صورتی اعضای شورای شهر نسبت به کاندیدای مدنظر شهرداری تهران به اجماع خواهند رسید که تیم همراه فرد منتخب شهرداری تهران را نیز بشناسند.
او ارائه برنامه از سوی کاندیدای منتخب را از ضروریات روز انتخاب شهردار برشمرد و افزود: برای اعضای شورای شهر تهران برنامه‌های یک شهردار مهم است چراکه باید بدانیم فرد منتخب برای اداره و مدیریت شهر چه برنامه‌هایی را مدنظر دارد تا در ادامه در کنار تیمی که معرفی خواهد کرد به برنامه، تیم و اعضای کابینه شهرداری او رأی بدهیم.
او معرفی شهرداران مناطق مختلف تهران را ازجمله ضروریات ملاک انتخاب شهردار برشمرد و گفت: وقتی‌که قرار است هرکدام از هفت نفر منتخب شهردار تهران نسبت به ارائه برنامه‌های شهری خود اقدام کنند ضروری است تا لیست اعضای تیم خودشان را نیز به اعضای شورای شهر تهران معرفی کنند.
این منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران در خاتمه گفت: فرد منتخب می‌تواند در انتخاب اعضای تیم خودش به‌عنوان شهردار تهران فراجناحی عمل کند اما آنچه برای اعضای شورای شهر تهران مهم است معرفی اعضای کابینه یا تیم او در کنار برنامه‌های مدیریتی او است که ما بیشتر انتظار داریم فرد منتخب، با ذکر دلیل نسبت به معرفی اعضای تیم خود اقدام کند که ما نیز بدانیم فرد کاندیدای شهرداری برای حل مشکلات شهری تهران با چه اعضایی و چه افرادی می‎خواهد برنامه‌های خود را عملیاتی کند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند

ایسنا/کرمان در قالب پویش «شهردارشو»، در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی به عنوان شهردار محلات رفسنجان تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفته و از امروز کار خود را به‌صورت رسمی آغاز کردند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز به‌کار شهرداران نوجوان دهه هشتادی با حضور دستیار رییس جمهور در امر مردمی سازی، اظهار کرد: کاری که شهرداری رفسنجان با همراهی شورای شهر انجام دادند کار بسیار بزرگ، منحصر بفرد و فراموش‌شده‌ای است.

وی به شهادت تعداد زیادی دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: بزرگترین فرصت را همین جوانان برای جمهوری  اسلامی به وجود آورند.

استاندار کرمان عنوان کرد: در مسائل شهری مردم توقعات متنوعی دارند که زمانی که یک جمع هزار نفری در تصمیم‌گیری‌های شهری دخالت می‌کنند، تصمیم‌گیری‌ها پیامد خوبی خواهد داشت.

فداکار تصریح کرد: مدیرپروری یکی دیگر از نتایج این پویش است و مهم‌تر از آن کاری‌ست که با محوریت مسجد انجام می‌شود و این کار جای تقدیر دارد.

الگوی موفق شهرداری رفسنجان در کشور اجرا شود

امام جمعه رفسنجان نیز در این مراسم گفت: کاری که شهردار و شورای اسلامی شهر رفسنجان انجام دادند کاری بود که امام راحل(ره) بنیان آن را بنا نهادند. در دوران دفاع مقدس جوانانی مانند شما چالش بزرگی را در انقلاب اسلامی به سرانجام رساندند.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری افزود: شهردار رفسنجان به جوانان دهه هشتادی میدان دادند و از فکر و تدبیر آنها برای کار و اداره شهر بهره می‌گیرند. شهردار به این جوانان اعتماد کرد و اداره شهر را به آنان سپرد و به آنها شخصیت داد.

امام جمعه رفسنجان خطاب به شهردار رفسنجان گفت: مطمئن باشید این آقایان و خانم‌ها غیرتی پای کار خواهند بود و شما را به‌عنوان شهردار موفق در کشور معرفی خواهند کرد.

عسکری خطاب به دستیار رئیس جمهور نیز اظهار کرد: از دستیار رئیس جمهور هم تقاضا دارم این تجربه موفق را به هیات دولت و کشور معرفی کنند که این همه مدیر در حال تربیت است. این الگوی موفق را در کشور عملیاتی و اجرایی کنید و مطئمن باشید کشور از جوانان مدیر و مدبر و ارزشمند برخوردار است.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس حدودا ۲۳ ساله بودند که یک لشکر را فرماندهی می‌کردند. الگوی موفق مدیریتی جوان به کشور معرفی کنید.

به گزارش ایسنا، معاون هنری شهرداری رفسنجان نیز در این مراسم به رویکرد محله‌محوری شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: سیاست‌های شهرداری درباره محلات را با تأیید شهروندان محلات دنبال کردیم و در همین راستا بسیاری از جلسات در محلات شهر با حضور شهروندان آغاز شد و تصمیمات در مساجد محلات گرفته شد.

سیدعباس حسینی به تقسیم شهر رفسنجان به ۵۰ محله با محوریت مسجد و امام محله اشاره و عنوان کرد: یکی از خروجی‌های مهم بحث محله‌محوری میدان دادن به شهروندان پویا و فعال در محلات بود که به‌عنوان یک بازوی مهم و مطمئن برای شهرداری و شهر رفسنجان باشند. از همین‌رو بحث شورای محلات را آغاز کردیم و در ۳۰ ماه گذشته شورای محلات در رفسنجان تشکیل شد و امروز در ۵۰ محله، ۳۵۰ نفر در ۵۰ شورای محله فعال هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پویش رقابتی «شهردارشو» اشاره و با بیان این‌که شرکت‌کنندگان در این پویش دهه‌هشتادی هستند، گفت: با هدف توانمندسازی این افراد، ایجاد نشاط و امید، آموزش و قرار گرفتن این قشر در محیط واقعی مدیریتی این جسارت بزرگی بود که مهندس کهنوجی شهردار رفسنجان انجام داد و پای کار ایستاد که این اتفاق بزرگ در رفسنجان افتاد که مدیریت محلات را به دهه‌هشتادی‌ها بسپاریم.

وی ادامه داد: پس از فراخوان ۳۰ روزه و ثبت‌نام اولیه ۳۵۰ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و بر اساس شاخص‌های شورای محله، شهردار محله انتخاب شد. امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم در رفسنجان داریم که هر کدام از آن‌ها تیم ۹ نفره دارند و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمدند. این افراد تحت آموزش‌های تخصصی قرار گرفتند و از امروز کار خود را به‌صورت رسمی آغاز می‌کنند.

حسینی افزود: قرار است این شهرداران طرح‌ها و برنامه‌های خود متناسب با احصای مشکلات محله در شورای محله ارائه داده و در عین حال الزامات بودجه شهرداریرعایت خواهد شد. پس از تصویب طرح در شورای محله، طرح به شهرداری ارائه و بودجه مورد نظر به این طرح ارائه و اجرا خواهد شد. در ضمن این طرح به وسیله خود شهرداران دهه‌هشتادی می‌تواند اجرا شود.

معاون هنری شهرداری رفسنجان در پایان تأکید کرد: الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان متکی به آموزه‌ها و منویات رهبر انقلاب در زمینه حکمرانی مردم، سیاست‌های کلان دولت، نظرات علمی توسعه اجتماعی و جماعت‌محور و ۳۰ ماه تلاش همکاران من در مجموعه شهرداری رفسنجان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ