Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، این بزرگان قومی می‎گویند، بر اساس فیصله قومی، هر باشنده این ولسوالی در بدل کشت و یا قاچاق مواد مخدر دو لک افغانی جریمه نقدی می‎شود و جهت تعقیب عدلی به حکومت تسلیم داده خواهد شد.

آنان طی فیصله یی قومی کشت و قاچاق مواد مخدر در این ولسوالی را منع اعلام کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک کوتر خان، یک بزرگ قومی گفت، از ده سال به اینسو آنان بر اساس فیصله‎های قومی بالای تمامی عملکردهای غیر قانونی در ولسوالی شان جریمه نقدی وضع کرده‎اند.

وی می‎گوید، به تاز‎گی بزرگان قوم شینوار در این ولسوالی فیصله کردند، هر باشنده این ولسوالی که دست به کشت و قاچاق مواد مخدر بزند، در کنار جریمه نقدی، به هدف اجرات قانونی به حکومت سپرده خواهد شد.

این بزرگ قومی ولسوالی دور بابا می‎گوید، این گونه فیصله‎های قومی می‎تواند در کنار ریشه کن کردن کشت و قاچاق مواد مخدر، در تامین امنیت نیز کمک کند.

وی می‎گوید، که تاریخ فیصله‎های قومی نشان می‎دهد که باشند‎گان مناطق مشخص نمی‎توانند از چنین فیصله‎ها سر باز بزنند.

مقام ولایت ننگرهار نیز از این فیصله بزرگان قومی ولسوالی دور بابار استقبال می‎کند.

عطا الله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می‎گوید، اینگونه فیصله‎ها می‎تواند در بخش تطبیق قانون و نظم جامعه با حکومت کمک کند.

در حال حاضر در ولسوالی های دور دست ولایت ننگرهار کشت کوکنار صورت می‎گیرد، باشندگان و فعالان مدنی ولایت ننگرهار پیشنهاد می‎کنند که برای پایان دادن به کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر و تنفیذ قانون در این ولایت، بزرگان قومی با صدور چنین فیصله‎های به این وضعیت پایان دهند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد

سرهنگ محمود مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو قصد انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از محورهای مواصلاتی بردسکن را دارد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بردسکن افزود: مأموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری محور خلیل آباد به بردسکن به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ به رانندگی مردی جوان مشکوک و دستور ایست را برای راننده خودرو صادر کردند.

وی گفت: مأموران انتظامی در بازرسی خودرو ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از متهم کشف کردند.

مختاری ا اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6097660

دیگر خبرها

  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!