Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر 1 الی 3 شهریور ماه برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، مهدی احمدی فرماندار نیر در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه گردشگری شهرستان که با حضور مسؤولان میراث فرهنگی استان در محل فرمانداری تشکیل شد به برگزاری جشنواره معرفی قابلیت‌های شهرستان نیر (جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی) اشاره کرد و گفت: این جشنواره از یک شهریور به مدت سه روز در منطقه توریستی بولاغلار نیر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال برای توسعه حوزه گردشکری و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب 600میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

فرماندار نیر در این جلسه به قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: از 35 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل که مصوب هیات دولت است 6 منطقه نمونه گردشگری مصوب در شهرستان نیر بوده و نیز شهرستان نیر 82 اثر ملی ثبت شده دارد که برای شناساندن این قابلیت ها بایستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برنامه ریزی کند.

به گزارش نیریمیز، جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی برای دوازدهمین بار است که با حضور گردشگران و مسافرانی از سراسر استان و حتی میهمانانی از نقاط مختلف کشور در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار برگزار می شود.

این جشنواره همواره با استقبال بی‌نظیر هموطنان روبه‌رو شده و در این آیین بیش از 50 نوع آش های سنتی و محلی تدارک دیده می‌شود و آشپزان متبحر و بانوان مبتکر در یک رقابت تنگاتنگ به هنرنمایی پرداخته و با پخت آش هایی خوشمزه علاقه مندان را به منطقه می کشانند.

در پایان این رقابت آش‌های پخته شده توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و از بین آش‌های پخته شده بهترین آش از نظر کیفیت، طعم و همچنین مقبولیت عموم هموطنان انتخاب شده و آشپز آن مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

در این جشنواره علاوه بر پخت آش های سنتی با برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، بازی‌های بومی و محلی، برنامه‌های آوازخوانی و ترانه‌خوانی شاد و مفرح سعی می‌شود فضای جذاب برای عموم هموطنان فراهم آید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۱۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت

ایسنا/مرکزی مدیر میراث‌فرهنگی خمین از ثبت جشنواره « گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویدادهای گردشگری ملی خبر داد.

علی مشهدی با اعلام این خبر اظهار کرد: گل محمدی و گلاب دو محصول استراتژیک منطقه شهابیه خمین هستند. با توجه به این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و شهرستان، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه،این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین تصریح کرد: بر این اساس، هر ساله این جشنواره در روزهای نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

او هدف از ثبت این رویداد در تقویم گردشگری کشور را تحقق و ساماندهی و حرفه‌ای‌سازی گردشگری و همچنین ساماندهی مقصدها و مسیرهای جدید گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این امر مهم می‌تواند در رونق صنعت گردشگری و حضور بیش‌ از پیش مسافران و توریست‌ها به شهرستان کمک شایانی بکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث‌فرهنگی استان، مشهدی گفت: نمایشگاه گل، صنایع دستی، نمایشگاه گلاب، مراسم آئینی، گُل‌غلتان کودکان و... از برنامه‌های جشنواره گل و گلاب شهابیه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود