Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهر بدون وجود سرمایه گذار و جذب سرمایه رونق نمی‌گیرد. در حال حاضر مشکلات شهر آنچنان گسترده است که منابع موجود توانایی حل آن‌ها را ندارد.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص شهرداری شیشه‌ای و مدیریت شهری شفاف، اظهار کرد: شفافیت یکی از مهم‌ترین اهداف شورای شهر پنجم خواهد بود و شاید یکی از مهم‌ترین مفاهیمی است که تمامی اعضای جدید شورای شهر روی آن توافق دارند و معتقدند لازمه حکمرانی خوب شهری شفافیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تا آنجا که امکانپذیر است باید پروژه‌های کلان شهرداری به صورت شفاف بر روی سایت‌ها و رسانه‌ها و در معرض دید عموم قرار گیرد. این پروژه‌ها پیش از منعقد شدن قراردادها نیز باید به صورت رقابتی باشد تا بهترین تیم‌ها از میان متقاضیان انتخاب شوند.

این منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص توسعه نامتوازن و چگونگی آینده توسعه در اصفهان تصریح کرد: شاید یکی از کاستی‌های توسعه نیافتگی شهرهای ما نبود برنامه توسعه شهری است. به نظر می‌رسد بیش از هر چیز نیاز است در این زمینه و با توجه به مطالعات گسترده برنامه‌ای در مورد توسعه شهر اصفهان تدوین شود. توسعه مورد نظر باید با توجه به همه ابعاد آن یعنی در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و زیست محیطی صورت گیرد.

روشن اضافه کرد: بدون وجود برنامه نمی‌توان انتظار داشت که توسعه پایدار به وجود آید. البته برنامه‌هایی که در چند دهه اخیر تهیه شده می‌تواند به تدوین چنین سندی کمک کند، اما محوریت هیچکدام از این برنامه‌ها توسعه نبوده است و از سویی همه نهادها در تدوین آن شرکت نداشتند و این موارد خلا جدی است.

وی اظهار کرد: در اصفهان در همه حوزه‌ها دچار چالش هستیم از حوزه اقتصاد و تامین درآمد شهرداری گرفته تا مسائل زیست محیطی و حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی؛ وابستگی به درآمدهای ناپایدار شهری و تراکم فروشی، بیکاری، بحران آب، بحران بهداشت، حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق فزاینده از جمله مشکلات جدی شهر هستند.

این منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: حل چالش‌های شهر نیاز به تعامل و رایزنی میان سه ضلع تاثیر گذار در این چالش ها یعنی مسئولان، نخبگان علمی، نهادهای مدنی و مشارکت عمومی مردم دارد. بدون مشارکت این سه طیف امیدی به حل چالش‌های شهری نیست و هیچ یک از این اضلاع به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

روشن با بیان اینکه حلقه مفقوده دیگر در این میان سرمایه گذاران هستند، خاطرنشان کرد: شهر بدون وجود سرمایه گذار و جذب سرمایه رونق نمی‌گیرد. در حال حاضر مشکلات شهر آنچنان گسترده است که منابع موجود توانایی حل آن‌ها را ندارد. سرمایه گذار خارجی در صورتی که بستر مشارکت و همکاری سه ضلع دیگر فراهم باشد می‌تواند نقش مهمی در مهار و مدیریت بحران‌های موجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۳۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان

برنامه ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اساتید، کارشناسان، دانشجویان و شرکت ها در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان روزهای یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود که یکی از مهمترین برنامه های اجرایی این رویداد مهم ملی بحث برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

در این برنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فناور، فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری و سرمایه‌گذاران در زمینه حمل‌ونقل دانش بنیان شهر هوشمند و انسان محور براساس برنامه زمان‌بندی مشخص شده نسبت به ارائه طرح ها و محصولات خود اقدام می کنند.

بررسی طرح های ۸ شرکت در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت و بررسی طرح های ۶ شرکت روز چهارشنبه دوزادهم اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط داوران صورت می گیرد که علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت http://Goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749138

دیگر خبرها

  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس