Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت یازدهم اقدامات گسترده‌ای در خصوص رفع حاشیه‌نشینی انجام داده و شاهد رشد چشمگیر شاخص‌ها در حاشیه شهرها و نقاط کم برخوردار هستیم. به گزارش نامه نیوز از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی در حاشیه بازدید از یک مرکز گذری کاهش آسیب زنان در حاشیه شهر مشهد مقدس اظهار کرد: توسعه این گونه مراکز در مشهد مقدس و به ویژه نقاط حاشیه‌ای آن ضرورتی غیر قابل انکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که هدف از این بازدیدها، اشراف بیشتر از وضعیت موجود به منظور برنامه ریزی برای ساماندهی، مدیریت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: پیش بینی‌های لازم در برنامه ششم توسعه صورت گرفته و ذیل شورای اجتماعی کشور و کارگروه‌های تخصصی آن نیز پروژه‌هایی به همین منظور تعریف شده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: مجموعه دستگاه‌ها، برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت موجود در سکونت‌‌گاه‌های غیر رسمی کشور دارند و تلاش بر این است تا از طریق آموزش، در راستای توانمند سازی ساکنان این مناطق اقدام شود.

مولاوردی تاکید کرد: دولت نیز با همراهی نهادهای مدنی، سازمان‌های مردم و مشارکت ساکنان این پهنه‌ها، سهم خود را برای توسعه متوازن ادا می‌کند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در مراسم افتتاح طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان در خراسان اظهار کرد: سیاست دولت یازدهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی کنار گذاشتن انکار آن و پرهیز از سرپوش گذاشتن روی آنها است.

وی با بیان این که در گذشته سیاستی بر خلاف رویه موجود در این حوزه حاکم بوده است، افزود: در دولت یازدهم سعی شد به منظور ساماندهی و مهم‌تر از آن، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با هدف جلب مشارکت عمومی ازظرفیت نهادهای مدنی، سمن‌ها و دولت در کنار یکدیگر استفاده شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: شاهد جهت گیری‌های خوبی از سوی نظام، حاکمیت و دولت در این حوزه هستیم.

مولاوردی یادآور شد: طی برنامه پنجم توسعه و دولت یازدهم چارچوبی مشخص شده که در راستای توانمند سازی زنان برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی یکی از کلیدهای اساسی و تحقق توانمند سازی زنان را آموزش دانست و تصریح کرد: همه آحاد جامعه اعم از والدین، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مدنی در این حوزه دارای مسئولیت و دخیل هستند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به موضوع حاشیه نشینی اشاره و اظهار کرد: برخورداری از مواهب توسعه و حقوق انسانی در گرو توسعه متوازن است که یکی از رویکردهای اصلی دولت است.

مولاوردی گفت: دولت یازدهم اقدامات شاخص و گسترده‌ای در این خصوص انجام داده و شاهد رشد چشمگیر شاخص‌ها در حاشیه شهرها و نقاط کم برخوردار هستیم.

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۴۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه ایران در اولین دیدار خود در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با همتای مصری خود سامح الشکری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، شب گذشته، وزیر امور خارجه ایران در راس هیاتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا وارد این کشور آفریقایی شد و مورد استقبال قرار گرفت.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش‌نویس قطعنامه فلسطین، پیش‌نویس بیانیه بانجول و پیش‌نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در حاشیه این اجلاس با مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو می‌نماید.

دیگر خبرها

  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • دهقان کیا: دولت و مجلس به دنبال حال خوب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیستند/ حال خوب با پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • واکنش دانشگاه تهران به حاشیه‌ سازی‌های اخیر درباره همکاری با جمیله علم الهدی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی