Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از تعهد ۱۰۰ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ در بحث آموزش روستائیان و عشایر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حسین خوش‌آیند صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی نیروی مهارتی مهمترین وظیفه فنی و حرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عناصر و مولفه‌های بسیاری باید کنار هم قرار گیرند تا یک شغل ایجاد شود افزود: مهمترین این عناصر مهارت آموزی است که متولی آن سازمان فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی جامعه هدف فنی و حرفه‌ای را افرادی که به دنبال شغل هستند و مهارت ندارند دانست و بیان کرد: در راستای اجرای مأموریت در دو بخش دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنیم.

خوش‌آیند از وجود 19 مرکز دولتی در سطح استان و 450 تا 500 حرفه شغلی خبر داد و تصریح کرد: در مراکز دولتی آموزش‌ها به صورت رایگان است و همچنین خابگاه‌های شبانه‌روزی نیز در اختیار مهارت آموزان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: در این راستا در سطح استان 162 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به نیروی کار خوبی که داریم در مراکز سیار و ثابت شهری و روستایی کارگاه‌های مهارت‌آموزی در سطح استان داریم،افزود:در این راستا سال گذشته در بخش دولتی حدود 21 هزار نفر دوره معادل 3 میلیون و 800 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شد و تلاش ما بر این است تا زمینه شغلی افراد را فراهم کنیم.

وی از ابلاغ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته خبر داد و افزود: در این راستا این پروژه‌ها برای فنی و حرفه‌ای در بخش توانمندسازی روستائیان و عشایر تعریف شد که آموزش آنها بر عهده فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: سال گذشته تعهد فنی و حرفه‌ای استان آموزش 760 هزار نفر بوده است که این میزان به یک میلیون و 40 هزار نفر رسیده است و بالاتر از میزان تعهد است.

خوش‌آیند از تعهد 100 درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته نسبت به سال 94 در بحث آموزش روستائیان و عشایر خبر داد.

وی از ابلاغ دو طرح جدید در راستای ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: یکی از این طرح‌ها طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی است که در طرح جدید کارآموزی در محیط کار بر مبنای شایستگی‌های شغلی است و به کار آموزان در محیط واقعی، آموزش‌های مرتبط شغلی ارایه می‌شود و این موضوع باعث ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در این راستا باید امسال 560 نفر با این شیوه از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شوند که تاکنون در 4 ماهه امسال 175 نفر در غالب این طرح در واحدهای صنفی مشغول به دریافت آموزش‌های مورد نیاز هستند.

خوش‌آیند اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی را یکی دیگر از طرح‌های سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش‌آموختگان و افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از جمله اهداف این طرح است.امسال 3 پروژه در دست اجرا داریم که امید است تا پایان سال این پروژه‌ها به اتمام برسد و بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/

R41348/P41362/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر پنجشنبه در همایش روی ملی شوراهای استان ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: یکی از مصادیق مردم سالاری دینی با انتخاب اعضای شورا توسط مردم رقم خورد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب به سبب حضور مستشاران غربی، مردم در امور کشور و تصمیم‌سازی‌ها نقشی نداشتند، افزود: با درایتت امام راحل در قانون اساسی تشکیل شورا ابلاغ شد و اعضای شورا منشأ خیر در شهر و روستاها شدند که تلاش و کار را سرلوحه قرار می‌دهند.

عاشوری با بیان اینکه تنها هدف شوراها خشنودی و رضایت مردم و توسعه و آبادانی مناطقشان است، ادامه داد: باید با تجمیع افکار و شناسایی ظرفیت‌ها اقتصاد مقاومتی را عملاً اجرایی کنید.

وی با اشاره به شکل گیری مجمع مشورتی شوراهای استان بیان کرد: تشکیل مجمع مشورتی شوراها قطعاً در بحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی هر شهر و روستا بنابر ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش آفرین باشد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه شورا تبلور عینی مردم‌سالاری دینی، ظرفیتی برای مشارکت مردم در انجام کارها و حلقه واسطی برای اجرای برنامه ریزی هایی است که شکل می‌گیرد، گفت: شوراها به عنوان نزدیک ترین نهاد به مردم تأثیرگذار بوده و در تحقق شعار سال نقش انکار ناپذیر دارند.

کد خبر 6095220

دیگر خبرها

  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • بازدید دادستان تهران از دو شرکت‌ داروسازی