Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@22:08:46 GMT

دختری که توانست در دو سنگر حجاب و اقتصاد حرکت کند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۵۹۹۰۱

دختری که توانست در دو سنگر حجاب و اقتصاد حرکت کند

به مناسبت روز دختر گفتگوی خواهیم داشت با چنور محمدی دختر فعال در عرصه کشاورزی جوانی که انقلابی جدیدی در صنعت کشاورزی شهرستان روانسر خلق کرد بانوانی که توانست در دو سنگر حجاب و اقتصاد حرکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سراب روانسر، همیشه وقتی صحبت از قهرمانان عرصه اقتصادی میشود به مردها فکر میکنیم و تصویری از مردی قدرتمند در ذهنمان میاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی تاریخ پر از زنانی است که میل به خانه ماندن را شکسته اند و به میدان آمده اند در ادامه به مناسبت روز دختر گفتگوی خواهیم داشت با چنور محمدی دختر فعال در عرصه کشاورزی جوانی که انقلابی جدیدی در صنعت کشاورزی شهرستان روانسر خلق کرد بانوانی که توانست در دو سنگر حجاب و اقتصاد حرکت کنند.

با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد (اشتغال) و به بهانه ی فرارسیدن روز دختر گفت و گوی تفصلی را با خانم چنور محمدی یکی از بانوان موفق و کارآفرین شهرستان روانسر داشته ایم که در ادامه ضمن معرفی، آمده است.

چنور محمدی بانوی کارآفرین شهرستان روانسر می باشد که در روستای جورآباد متولد شده است و از سال 89 بصورت حرفه ای وارد کار کشاورزی شده است.

وی در ابتدا کار خود را با کشت سیر در سطح ۲۰۰۰ متر زمین آغاز کرد و بعد از کشت سیر، ضمن طی دوره های آموزشی، مصمم به کشت زغفران در شهرستان روانسر شد.

چنور محمدی در رابطه با کشت زعفران به خبرنگار سراب روانسر گفت: با آموزشهای که در فنی و حرفه ای گذراندم و همچنین اطلاعاتی که از منابع موثق کسب کردم, در اواخر سال 91 با کمک خداوند و حمایت جهاد کشاورزی بصورت یارانه ی بلاعوض، با یکی از کشاورزان بومی، کشت زعفران را در سطح 2 هکتار از مزارع روستای جورآباد و نهرابی آغاز کردم و به حدی در این زمینه رشد کردم که موفق شدم دوبار در یکسال زمین را زیر کشت زعفران ببرم.

محمدی افزود: همزمان با کشت زعفران کشت بادام زمینی را در روستای جورآباد انجام دادم و بحمداله کیفیت این محصول، از سایر کشت های موجود در استان های مربوطه به مراتب بهتر بود

این بانوی کارآفرین ادامه داد: در حال حاضر و با هماهنگی های صورت گرفته با کمتیه امداد، پیگیرکارکاه بسته بندی زعفران در شهرستان روانسر می باشم که می تواند در صورت راه اندازی برای 5 نفر از بانوان تحت پوشش بصورت مستقم و برای 40 نفر غیر مستقیم ایجاد اشتغال کند، اما متأسفانه سخت گیری بانک ها مانع این مهم می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در دهه فجر سال ۹۵ از طرف اداره کار به عنوان کارآفرین برتر شناخته شده است، یادآور شد: بنده این افتخار را دارم که از دست همسر شهید احمدی روشن درسال ۹۵ بدلیل ساخت مستند در بحث اقتصاد مقاومتی که به جشنواره عمار راه یافت، لوح و نشانه ی استقلال اقتصادی دریافت کردم که آن مستند توسط صدا و سیمای استان کرمانشاه تهییه و تنظیم شد.

چنور محمدی در پایان ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها و روز دختر اظهار داشت: توصیه من به خانمها این می باشد که مثل گذشته و زمان جنگ که بانوان پا به پای مردان، کار میکردند در سنگر اقتصادِ کشور حرکت کنند تا به یاری خداوند شاهد توسعه ی اقتصاد کشور باشیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۵۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید گل محمدی در گناباد
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • ببینید | حرکت جالب یک گربه برای آسیب نزدن به دختر بازیگوش!
  • پیش بینی برداشت بیش از ۱۴۰ تن گل محمدی در گناباد
  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • کارفرهنگی درمساله حجاب ضروری است
  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!