Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، الله کرم لیراوی روز سه شنبه در همایش ملی هفته مهارت در فرمانداری قروه افزود: امروزه استقلال کشور با استفاده بهینه از ظرفیت ها و نیروهای موجود از منابع طبیعی گرفته تا انسانی به دست می آید.
به گفته وی باید باتوجه به ظرفیت ها در هر شهرستانی، آموزش های فنی و حرفه ای را ترویج داد و با مهارت آموزی و با برقراری نوعی ارتباط با طبیعت و نیازهای موجود به خودکفایی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لیراوی با اشاره به اینکه استقلال کشور بدون اتکا به نیروهای انسانی، استعدادهای ایرانی و مهارت آموزی میسر نمی شود گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی باید ایرانی سر پای خود بایستد تا استقلال کشور را بدون اتکا به سایر کشورها دنبال کنیم.
وی افزود: یکی از مواردی که می تواند به تقویت اقتصاد مقاومتی کمک کند تقویت آموزشگاه های آزاد و به نوعی حمایت از بخش خصوصی و کاهش مراکز دولتی است.
وی با اشاره به اینکه ترویج مهارت به استقلال کشور کمک می کند و استقلال کشور با تقویت اقتصاد مقاومتی محقق می شود، اظهار کرد: ایده پردازی، خلاقیت و ابتکار در توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در راستای رسیدن به جامعه ای پایدار را محقق می سازد.
لیراوی ادامه داد: در چند سال گذشته از 15 الی 16 هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به دلیل نبود حمایت های لازم و نبود برنامه ریزی درست به 10 الی 11 هزار آموزشگاه کاهش پیدا کرد.
وی اضافه کرد: انتظار می رود در سال اقتصاد مقاومتی بتوان سطح این آموزشگاه ها را از لحاظ کیفی و کمی گسترش داد.
رئیس کانون انجمن صنفی آموزشگاه های آزاد کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 مرکز آموزشگاه فنی و حرفه ای با جمعیت 140 هزار نفر در شهرستان قروه وجود دارد گفت: 14 مرکز آموزشگاه فنی و حرفه ای با توجه به جمعیت شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان های مجاور کم است.
وی افزود: با توجه به پتانسیل و ظرفیت های شهرستان قروه آموزشگاه های فنی و حرفه ای در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: کارآموزان و کارآفرینان باید در کار خود ژرف نگر باشند چرا که آینده کشور در رسیدن به استقلال از طریق همین مهارت آموزی،تقویت اقتصاد و علم آموزی میسر می شود.
**توسعه آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای نوعی کمک به اقتصاد و اشتغال است
مدیر کل آموزشگاه فنی و حرفه ای کردستان نیر در این همایش گفت: توسعه و تقویت بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای نوعی کمک به اقتصاد و اشتغال کشور است.
جمیل احمدی با اشاره به اینکه رفع مشکلات مراکز خصوصی برای ماندگاری این مراکز در جامعه یک امر ضروری است افزود: تأسیس ساختمانی مناسب برای تأمین امنیت شغلی مؤسسه های آموزشگاه ها در کنار منعقد کردن قراردادهای آموزشی ادارات از جمله راهکارهای تقویت این مراکز است.
به گفته وی یکی از ارکان اصلی و اساسی در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه به مقوله مهارت آموزی و توسعه و گسترش آموزش های مهارتی در جامعه است و با توسعه این آموزش ها می توان به ایجاد اشتغال مولد و پایدار و کمک به افزایش تولیدات داخلی امید داشت.
احمدی با بیان اینکه نیروی انسانی توانمند و ماهر برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی امری ضروری است افزود: اگرنیروی انسانی توانمند به دانش، مهارت و نگرش و دیدگاه کارآفرینانه ای داشته باشد توسعه پایدار را به همراه دارد.
وی اضافه کرد: امروزه دانشگاه های نسل سوم در قالب کارآفرین مهارتهایی را یاد می گیرند و به دنبال کارجو بودن دانشجویان و تقویت کارآفرینی هستند.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان کردستان گفت:برای محکم کردن این زنجیره توسعه مدار باید یک نهضت مهارت آموزی با استفاده از پتانسیل های موجود صورت گیرد.
وی اظهار کرد: در بسته اشتغال فراگیر 973 هزار شغل پیش بینی شده و از این میزان سهم استان کردستان سه هزار نفر معادل سه درصد است.
وی ادامه داد: مهارت آموزی در محیط کار واقعی به صورت نظام مند و هدفمند در کنار بهره گیری از طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی با هدف ارتباط با بازار کار از جمله اولویت های بسته اشتغال فراگیر دولت است.
احمدی با بیان اینکه 13 آموزشگاه فعال در سطح شهرستان قروه وجود دارد افزود:در استان 125 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای با سالانه 1 میلیون و 500 هزار ساعت عملکرد آموزشی را می گذرانند.
**تقویت آموزش های فنی و حرفه ای در بالفعل رساندن ظرفیت های قروه موثر است
فرماندار قروه نیز در این همایش گفت: یکی از راه های بالفعل رساندن ظرفیت های شهرستان، تقویت آموزش های فنی و حرفه ای است.
پرویز کولانی با اشاره به اینکه به برخی از ظرفیت های شهرستان عمیقا توجه نشده است افزود: ظرفیت های شهرستان را می توان با آموزش های فنی و حرفه ای به فعلیت رساند.
وی اظهار کرد: یکی از ظرفیت های شهرستان قروه در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی معادن و سنگ های مرغوب شهرستان است که هر چند اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است اما نیازمند تلاش و اهتمام بیشتر است.
به گفته وی امروزه یکی از خلاء هایی که اقتصاد کشور را به انواع بیماری مبتلا کرده است؛ خلاء در آموزش های فنی و حرفه ای است که به عنوان یک موضوع مهمی می تواند اقتصاد کشور را از اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت نجات دهد.
وی اضافه کرد: آموزش های مهارتی به دلیل توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای توانمندی های فناورانه به عنوان یکی از ارکان اساسی در برنامه های توسعه است که می تواند نقش مهمی را در دستیابی به اهداف توسعه ایفا نماید.
کولانی با بیان اینکه نگاه ویژه ای در چند سال اخیر در حوزه کارهای دانش بنیان و مهارت های فنی و حرفه ای و کارگاه های آموزشی در سطح کشور و شهرستان صورت گرفته است گفت: باید در این زمینه توجه بیشتری در این امر صورت بگیرد چرا که هنوز در ابتدای کار هستیم.
وی بر اصلاح فرهنگ کار و تلاش به عنوان یک موضوع مهم تاکید کرد و افزود: باید فرهنگ کار آفرینی و تلاش در جامعه ، فرهنگ تولید، نوآوری و خلاقیت در بطن جامعه ترویج شود.
کولانی با اشاره به اینکه دوری از پشت میز نشینی ارزش دادن به تولید و کارآفرینی است اظهار کرد: با آموزش و مهارت در آموزش فنی و حرفه ای می توان در حوزه تولید و کارآفرینی موفق شد و سود بیشتری را بدست آورد.
وی فراهم کردن شرایط و بسترهای لازم برای خلاقیت ها برای ورود به چرخه تولید را وظیفه مسئولان دانست.

**هفته ملی مهارت فرصتی برای توسعه مهارت آموزی است
رئیس فنی و حرفه ای شهرستان قروه گفت: هفته ملی مهارت فرصت بسیار مناسبی است که در سایه دولت تدبیر و امید و با همکاری و همراهی ،دانشگاه ها،بنگاه های تولیدی و خدماتی و رسانه ها فضایی مناسب برای توسعه فرهنگ مهارت و مهارت آموزی فراهم شود و توجه به این امر مهم به یک فرهنگ عمومی بدل گردد.
فردین نامور افزود: در این هفته امکانی فراهم می شود که مراکز با اشاعه خود، نقاط ضعف و قوت خود را شناخته و ضمن رفع آن ها از فرصت های پیش آموده در جهت ارتقای کیفیت سطح آموزش بهره بگیرند.
وی اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای با آینده پژوهی، اتکا به قابلیت هایی نظیر تنوع و تعداد رشته، انعطاف پذیری، پویایی و به روز بودن، انطباق با نیاز بازار کار و تقویت روحیه کارآفرینی و خوداتکایی گام های استوارتری در این راه نهاده تا نقش پررنگتری را ایفا نمایند.
نامور با اشاره به اهداف فنی و حرفه ای در سال جاری گفت: راه اندازی کارگاه صنایع ساختمان و تاسیسات ، ارائه آموزش به کارگران و استادکاران صنعت ساختمان، ارائه خدمات کارآموزی در محیط کار واقعی در بخش صنایع و صنوف و اصناف و تکمیل و ارتقاء مهارت برای شاغلین دارای مهارت و فارغ التحصیلان دانشگاهی برخی از این اهداف است.
مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قروه در دهه هفتاد با اهداء زمین از جانب یکی از خیرین روستای مظفرآباد کلنگ زنی شد و در سال 1380 افتتاح گردید.
این مرکز هم اکنون با دارا بودن هشت کارگاه آموزشی ثابت شهری و 20 کارگاه سیار در 50 حرفه در بخش دولتی و 12 آموزشگاه آزاد بخش خصوصی مشغول خدمات رسانی به همشهریان است.

7345/6108
**خبرنگار: سارا صالحی/**انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستائیان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرام ملایی‌هزاروندی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آموزش مهارت بین روستائیان و عشایر، اظهار داشت: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت‌آموزی و توانمندسازی بین روستائیان و عشایر در سال گذشته 4هزار و 288 نفر آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد و افزود: این آموزش ها در قالب  750 هزار و 99 نفرساعت در حرفه هایی  ازقبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران‌کاری، سرمه‌دوزی، خیاطی، قالی‌بافی و ... بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاها را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه دانست و گفت: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنین در روستاها ازاهداف اجرای آموزش مهارتی دراین مناطق است.

ملایی‌هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، گفت:  ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان  وعشایر مطمئناً در جلوگیری از مهاجرت به شهرها نقش مهمی را ایفا می‌کند از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران وتبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند. اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با 55 مرکز آموزش دولتی و یک هزارو 530 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی جوانان و مهارت جویان استان فعالیت دارد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟