Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیرعامل انجمن ام‌اس خراسان شمالی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵۰ بیمار «ام‌اس» عضو این انجمن قرار دارند که بیشترین بیماران مبتلابه ام‌اس در استان زنان هستند.

سهیلا پیدا در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه از تعداد ۳۵۰ بیمار ثبت‌شده در انجمن «ام‌اس» خراسان شمالی ۱۲۰ نفر مرد و مابقی زن هستند، اظهار کرد: در حال حاضر آمار ابتلا به بیماری ام‌اس در استان بین زنان افزایش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیدا بابیان اینکه بیشترین سنین ابتلا به این بیماری بین ۲۰ تا ۳۵ سال است، افزود: در حال حاضر این بیماری در میان زنان بیشتر از مردان و در سنین پایین افزایش پیداکرده است و اکنون در استان سن کمترین بیمار ۱۴ سال است.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد بیماران از قشر جوان و تحصیل‌کرده‌اند که بزرگ‌ترین مشکل آنان اشتغال و هزینه‌های بالای درمانی است.

وی بابیان اینکه بیماران ام‌اس با توجه به شرایط جسمی آنان باید از هرگونه محیط استرس‌زا به دور باشند، تصریح کرد: هزینه دارویی این بیماران بسیار بالاست و تعداد زیادی از این بیماران نیاز به مصرف داروهای مکمل دارند که با توجه به قیمت بالای داروها، خرید آن در توان بسیاری از بیماران نیست.

پیدا کمک‌هزینه خرید دارو به بیماران نیازمند هرماهه، اهدای ویلچر، تخت و وسایل موردنیاز به بیماران، کمک‌های معیشتی به بیماران بی‌بضاعت و پرداخت وام به نیازمندان را ازجمله خدمات انجمن به بیماران از ابتدا تاکنون عنوان کرد.

مدیرعامل انجمن ام‌اس خراسان شمالی برگزاری اردوهای مسافرتی، حمایت از تیم‌های ورزشی بیماران خاص، اختصاص سالن ورزشی و استخر شنا به‌صورت رایگان و پیگیری جهت بستری در بیمارستان و رایگان کردن هزینه‌های درمانی بیماران را از دیگر خدمات انجمن برشمرد.

پیدا گفت: با پیگیری‌های انجام‌گرفته زمینی از شهرداری و شورای اسلامی شهر بجنورد برای ساخت کلینیک تخصصی بیماران خاص و پیوند اعضا و تحویل آن به بنیاد بیماران خاص انجام‌گرفته که هم‌اکنون در حال ساخت است.

وی مشکلات حرکتی، بینایی، ادراری، حسی و علائم تعادلی و راه رفتن را ازجمله نشانه‌های بیماری ام‌اس عنوان کرد و افزود: انجمن ام‌اس استان باهمت افراد خیر و نیکوکار و پزشکان متخصص مغز و اعصاب در راستای خدمات حمایتی و توان‌بخشی و اجتماعی به کمک خیرین نیاز دارد.

رئیس انجمن ام‌اس خراسان شمالی بابیان اینکه این بیماران با مشکلات متعددی مواجه هستند، گفت: مشکل اساسی این انجمن جذب خیر برای ارائه خدمات بهتر به بیماران است و مردم شناخت کافی از این انجمن ندارند و این‌یکی از دلایل استقبال اندک خیرین در این حیطه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج

ایسنا/گلستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی، سرطانی، تالاسمی و دیالیزی جزو بیماران خاص هستند در خصوص شرایط اعطای وام به این بیماران توضیحاتی ارائه کرد.

فاطمه اسفندیاری امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیون تومانی به بانک معرفی می‌کنند.

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تصویربرداری از بیماران به‌سمت هوش مصنوعی می‌رود؟
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟