Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس خوزستان به نقل از روابط عمومی سد کارون 3، ­مدیرعامل شرکت مدیریت تولید سد و نیروگاه کارون 3 اظهار کرد: به منظور ارتقای قابلیت اطمینان سیستم، به ویژه در هنگام پیک مصرف، از سال 1393 بازدیدهای متداول، تست‌های روتین و غیرروتین، شناسنامه دار کردن و پایش وضعیت ژنراتورهای این نیروگاه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرالله طاهری افزود: بر همین اساس برای اولین بار در کشور، در سال 1394 تست‌های تانژانت دلتا و تخلیه جزیی (PD) سیم‌پیچ ژنراتورهای این نیروگاه توسط متخصصان داخلی انجام شد، که نتایج حاصل از آن، تخلیه جزیی غیرعادی و پیری زودرس عایق سیم‌پیچ برخی از واحد‌ها را نشان می‌داد.

وی عنوان کرد: با توجه به این شرایط فلوچارت اولویت‌بندی واحد‌ها جهت بازرسی‌های بیشتر و احیانا تعمیرات اساسی تهیه شد که انجام تست‌های مجدد، بررسی روند نتایج آزمایش‌ها و بازرسی‌های لازم واحد 8 در اولویت تعمیر قرار گرفت و نقاط آسیب‌دیده عایق سیم پیچ این واحد که نزدیک به 100 نقطه را شامل می‌شد، شناسایی و ترمیم شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید سد و نیروگاه کارون 3 با اشاره به رضایت بخش بودن نتیجه تعمیر واحد 8 این نیروگاه ادامه داد: با انجام تعمیرات فوق، از روند تخریب غیر عادی عایق سیم پیچ استاتور این واحد جلوگیری شد.

طاهری افزود: با بررسی حوادثی که سال‌های گذشته در واحدهای 5 و 7 این نیروگاه از جمله اتصال کوتاه دو فاز سیم پیچ استاتور رخ داده بود مشخص شد، که در هنگام وقوع اینگونه حوادث، گوه‌های نگهدارنده شینه‌ها (ویج) در شیار به دلیل ساختاری که دارند دارای استحکام لازم نبوده و منجر به پرتاب شدن شینه‌ها به بیرون می‌شوند و موجب خسارت‌های زیادی به سایر قسمت‌ها از جمله هسته، قطب‌ها و سیم پیچ می‌گردد که به همین دلیل پس از طراحی، ساخت و انجام آزمایشات لازم، تمام ویج‌های واحد 8 تعویض شد.

وی با اشاره به اینکه کلیه موارد طراحی و اصلاح طرح، طی یک برنامه مدون و منظم توسط متخصصان شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون 3 انجام گرفته است، گفت: با انجام این عملیات، واحد در برخورد با حوادث احتمالی که صدمه، افزایش هزینه و توقف طولانی مدت را به دنبال دارد، مقاوم‌تر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۶۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین