Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید گفت: کاروان خدام حرم رضوی از صبح شنبه هفتم مرداد ماه از شهرستان نهبندان برنامه های خود را آغاز خواهد کرد و به مدت یک هفته در استان خراسان جنوبی حضور خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخاورستان، حامد عرب زاده مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید در نشست خبری دهمین حضور کاروان خدام رضوی اظهار کرد: امسال دهمین سال است که خراسان جنوبی در دهه کرامت میزبان کاروان خادمان حرم رضوی است و برنامه های فرهنگی امسال این کاروان درچهار شهرستان نهبندان، سربیشه، طبس و بیرجند برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جشن های مردمی زیر سایه خورشید دهه کرامت از امروز آغاز شده، افزود: این جشن ها در 31 استان، 300 شهر و 36 کشور جهان اسلام امروز بصورت همزمان آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید افزود: کاروان خدام حرم رضوی از صبح شنبه هفتم مرداد ماه از شهرستان نهبندان برنامه های خود را آغاز خواهد کرد و در پنج روستا از این شهرستان برنامه خواهیم داشت و این پنج روستا میزبان خدام رضوی خواهند بود.

عرب زاده با اشاره به اینکه در طول این. 10 سال در همه نقاط استان برنامه کاروان خدام رضوی انجام شده است، افزود: امسال برای دومین سال است که به شهرستان نهبندان خواهیم رفت.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودندبقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شوند، افزود: در روز یکشنبه هشتم مرداد ماه کاروان خادمان حرم رضوی به روستای چنشت خواهند رفت و مراسم رونمایی از ضریح مطهر امام زاده سید حامد علوی را خواهیم داشت.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید با بیان اینکه کاروان خدام رضوی به مدت سه روز در شهرستان نهبندان خواهد بود، بیان کرد: ان شاءالله در روز سه شنبه دهم مرداد ماه کاروان خدام حرم رضوی وارد مرکز استان خواهند شد که در این روز یک گروه از خادمان مرکز استان خواهند ماند و گروه دیگری به شهرستان طبس خواهند رفت.

عرب زاده با اشاره به برنامه های کاروان خدام حرم رضوی در مناطق مختلف استان، گفت: دیدار با ائمه جمعه، دیدار با نماینده ولی فقیه آیت الله عبادی، مراسم غبار روبی گلزار شهدا، حضور در بقاع متبرکه، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، دیدار با بیماران و زندانیان، ایراد سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در روز میلاد امام رضا (ع) و برگزاری جشن بزرگ زیر سایه خورشید از جمله برنامه های کاروان خادمان حرم رضوی خواهد بود.

وی افزود: امسال استان خراسان جنوبی میزبان سه خادم حرم رضوی و یک مبلغ خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خاطرنشان کرد: در طول برنامه های که در سطح استان برگزار خواهد شد بیش از 50 هزار بسته نمک، دو هزار عدد نبات، 10هزار پوستر و 20 هزار بسته محصولات فرهنگی توزیع خواهد شد و همچنین 10 مسابقه فرهنگی را در سطح استان خواهیم داشت.

عرب زاده با اشاره به اینکه حدود 130 برنامه فرهنگی در مدت حضور کاروان خدام حرم رضوی در استان برگزار خواهد شد، افزود: برنامه های کاروان خادمان حرم رضوی از ساعت شش صبح آغاز و تا ساعت 23 شب ادامه دارد و تلاش ما این است که بهره حداکثری را از حضور کاروان خادمان حرم رضوی در استان ببریم.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه برنامه ها سال گذشته در مناطق قاین، خضری نیمبلوک، زهان و زیر کوه برگزار شد، گفت: در سال گذشته با استقبال باشکوهی روبرو بودیم و بیش از 40 هزار نفر مخاطب برنامه های دهه کرامت بودند و می توان گفت که بزرگ ترین رویداد فرهنگی استان بود.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید بیان کرد: روز سه شنبه 10 مرداد ماه کاروان رضوی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی آیت الله عبادی در ساعت 10 صبح دیدار خواهند کرد و پس از آن نیز دیداری با استاندار خراسان جنوبی خواهند داشت.

عرب زاده افزود: جشن زیر سایه خورشید برنامه محوری ما در مرکز استان خواهد بود که با حضور مداحان و خطبا کشوری در آستان مقدس شهدای باقریه در تاریخ 11 مرداد ماه در ساعت 18 برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح مسجد محمد امین(ص) بیرجند در روز پنجشنبه 12 مرداد ماه، افزود: همچنین افتتاح دو کانون رضوی را در دو مسجد حضرت اباالفضل شهرک بعثت و مسجد صاحب زمانی مهرشهر خواهیم داشت و تلاش بر این است که افتتاح 12 کانون رضوی را درطول سال جاری داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود

علی حسن زاده گفت: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) برنامه های متنوع با محوریت توسعه خدمات و فرهنگ رضوی برگزار می شود.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل افزود: قبل از شروع دهه کرامت و همزمان با هفته معلم به همت کانون تعلیم و تربیت آستان قدس رضوی در استان اردبیل تجلیلی را از معلمان خادم یار رضوی شاهد بودیم و سعی کردیم به تلاشگران سنگر تعلیم و تربیت ادای احترام کنیم.

به گفته او، با حضور در آموزش و پرورش ناحیه یک و دو و منزل تعدادی از فرهنگیان فعال کانون سعی کردیم تا با تقدیم تحفه رضوی به آنها قدردان تلاش های یک سال گذشته معلمان در ترویج فرهنگ رضوی باشیم.

حسن زاده با اشاره به راه اندازی کانون های خدمت مدرسه محور در اردبیل بیان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری امروز حرم امام رضا (ع) تنها در مشهد محدود نشده بلکه کل کشور حرم رضوی محسوب می شود و مردم در طیف ها و سلایق مختلف عشق خدمت رسانی به امام رضا (ع) را به نمایش می گذارند.

او افزود: در حال حاضر ۱۹ کانون تخصصی در سطح استان فعالیت می کنند و در کنار آن ۴۰ کانون معین محلات نیز به عنوان کانون های خدمت رضوی در سطح استان ماموریت توسعه و ترویج فرهنگ رضوی را برعهده دارند.

دبیر خادم یاران خدمت رضوی استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا در همه مناطق استان کانون های خدمت رضوی را توسعه داده و از وضعیت رابط آنها را به کانون های فعال با حضور جوانان علاقمند و فرهیختگان جامعه تبدیل کنیم.

حسن زاده با اشاره به فعالیت های ارزشمند کانون تعلیم و تربیت خدمت رضوی در استان اردبیل گفت: با هدف ترویج فرهنگ خدمت رسانی و همچنین فرهنگ رضوی کانون های خدمت در مدارس راه اندازی و ما همراهی جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را در این راستا شاهدیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • برگزاری ۴۰ عنوان برنامه هم‌زمان با دهه مبارک کرامت در استان مرکزی
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • ۶۰ عنوان برنامه دهه کرامت در اردبیل برگزار می‌شود
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی