Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، تعداد دامداری‌های شیری صنعتی شهرستان آبیک را 59 واحد با ظرفیت 11 هزار و 309 رأس گاو ذکر کرد و گفت: از این تعداد، 44 واحد فعال با ظرفیت 10 هزار و 324 رأس و 15 واحد غیر فعال شیری با ظرفیت 985 رأس گاو است.

وی افزود: در شهرستان آبیک هفت هزار رأس گاو شیری به صورت سنتی در 72 روستا با تولید سالیانه 20 هزار تن نگهداری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تعداد دامداری‌های صنعتی را 33 واحد با ظرفیت 18 هزار و 870 رأس گاو ذکر و ادامه داد: از این تعداد، 10 واحد فعال پرواری با یک هزار و 450 رأس گاو، پنج واحد فعال با ظرفیت 799 رأس گاو و 18 واحد غیرفعال پرواری با ظرفیت 16 هزار و 621 رأس گاو است.

لطفی اضافه کرد: تعداد دامداری‌های پرورش گوسفند داشتی صنعتی چهار واحد با ظرفیت دو هزار و 250 رأس است که از این تعداد، سه واحد فعال دو هزار رأس گوسفند و یک واحد غیرفعال 250 رأس گوسفند ظرفیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان آبیک سه واحد بره پرواری با ظرفیت 13 هزار و 200 رأس بره وجود دارد که در مجموع شامل80 هزار رأس گوسفند داشتی و بره پرواری سنتی می‌شود.

این مسؤول اقتصادی با اشاره به وجود 35 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 956 هزار و 250 قطعه در هر دوره دو ماهه اذعان کرد: از این تعداد، 32 واحد فعال با ظرفیت 932 هزار و 700 قطعه در هر دوره دو ماهه و سه واحد غیرفعال سه واحد با ظرفیت 23 هزار و 550 قطعه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تعداد واحدهای فعال مرغداری تخمگذار را 17 واحد با ظرفیت 4 میلیون و 957 هزار و 400 قطعه در هر دوره 64 هفته ذکر کرد و افزود: از این تعداد، 10 واحد فعال پولت تخمگذار با ظرفیت یک میلیون و 617 هزار و 635 قطعه در هر دوره سه ماهه و چهار واحد مادر تخمگذار به ظرفیت 561 هزار قطعه در هر دوره 64 هفته است.

لطفی با بیان اینکه هفت واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت 881 هزار و 950 قطعه در هر دوره 64 هفته در شهرستان آبیک فعال است، توضیح داد: غیرفعال بودن تعدادی از دامداری‌ها و مرغداری‌ها به دلیل بدهی، شرایط بازار و مقرون به صرفه نبودن این واحدها بوده که این آمادگی وجود دارد از طریق سایت بهین‌یاب، در صورت ثبت‌نام واحدهای کشاورزی غیرفعال به افراد تسهیلات بانکی اعطا شود.

وی اضافه کرد: شهرستان آبیک دارای سه واحد پرورش اسب با ظرفیت موجود 20 رأس و یک واحد فعال پرورش شترمرغ با ظرفیت 30 مولد 600 گله است.

وی با اشاره به 111 هزار و 89 کلنی زنبور عسل عنوان کرد: طبق آمارگیری مهر ماه سال گذشته 153 زنبوردار در شهرستان آبیک فعالیت می‌کنند.

این مسؤول میزان تولید سالانه شیر خام در استان قزوین را 523 هزار و 875 تن ذکر کرد و افزود: سالانه 115 هزار و 98 تن شیرخام در شهرستان آبیک تولید می‌شود که شامل تولید22 درصد شیرخام استان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تولید سالانه تخم مرغ در استان قزوین 66 هزار و 126 تن و در شهرستان آبیک 48 هزار و هفت تن یعنی 72.6 درصد تولید در استان بیان کرد و ادامه داد: سالانه بیش از 58 تن عسل در شهرستان آبیک تولید می‌شود که 7.2 درصدتولید استان قزوین را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند.

 قاسمعلی نیک‌پسند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محققین توانسته‌اند با جایگزین کردن منابع و تولید برق از انرژی خورشید به نفع خود و برای تولید برق استفاده کنند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: شهرستان جوین دارای ۳۶۰ حلقه چاه عمیق می‌باشد که از این میزان در اولین کمیته فنی بالغ‌بر ۱۷۰ حلقه از آن متقاضی مجهز شدن به پنل خورشیدی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای تعداد ۳۶۰ حلقه چاه است، اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بدون شک کشاورزی را باید به سمت و سوی نوین‌سازی و کاهش هزینه‌های تولید پیش ببریم، افزود: طرح تجهیز چاه‌های عمیق به پنل‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از خسارت قطعی برق در تابستان با توجه به افت عملکرد محصولات و سوختگی پمپ‌ها و ریزش میل چاه‌ها در حال ترویج است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

نیک‌پسند اذعان کرد: در چرخه تولید محصولات کشاورزی نیز مکانیزه کردن روند تولید از کاشت، داشت و برداشت با آمدن برق سر چاه توسط پنل‌های خورشیدی، بهره‌وری سیستم‌های آبیاری نوین را فراهم افزایش می‌دهد.

وی در ادامه با اعلام اینکه شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی، نقش عمده‌ای در تأمین امنیت غذایی منطقه دارد، گفت: وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

جوین ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و طیور دارد و کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین از صنایع مهم مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • جلسه ستاد برداشت سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برگزار شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین