Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرمانده سپاه ناحیه طارم گفت: شهرستان طارم در استان زنجان با تولید سالانه بیش از 45 هزار تن زیتون قطب اصلی پرورش و تولید زیتون کشور محسوب شده و در این زمینه مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

اقبال جهانبخشی با اشاره به فلسفه وجودی هر شهرستان و پیشینه آن افزود: زیتون به عنوان یکی از با ارزشترین میوه های خوراکی و روغنی جهان شناخته می شود و شهرستان طارم سر آمد تولید محصول در میزان تولید و سطح زیر کشت و کیفیت کم نظیر در جهان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: استان زنجان از لحاظ تولید و کیفیت این محصول در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده که کشت و تولید زیتون یکی از عوامل موثر در اشتغال و در آمد مردم شهرستان طارم به حساب می اید.

فرمانده ناحیه طارم با اشاره به دلایل انتخاب قطب در شهرستان افزود: شهرستان طارم قطب تولید زیتون در کشور محسوب می شود و در این شهرستان بیش از 19هزار و 526 هکتار باغ زیتون وجود دارد که از این سطح حدود 12 هزار و 956 هکتار باغ بارور است.

جهانبخشی اظهار داشت: ارقام تولیدی زیتون شهرستان طارم شامل زرده زیتون،روغنی،شنگه، ماری ،گلوله زیتون و تعدادی ارقام خارجی است که زرده زیتون و روغنی بیشترین ارقام تولید زیتون منطقه را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به موانع و مشکلات ایجاد قطب در شهرستان گفت: محصول زیتون طارم به نام برخی از شهرهای شمالی و نزدیک این شهرستان به فروش می رسد،گفتنی است مسیر صعب العبور طارم برای تردد خریداران و سرمایه گذاران موجب مغفول ماندن ظرفیت ها و بسترهای بالاقوه کشاورزی این شهرستان بویژه زیتون شده است.

فرمانده ناحیه طارم تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی خرید بدون واسطه کارخانجات فعال صنایع غذایی از کشاورزان،ارائه قیمت واقعی و کارشناسی شده از سوی مسئولان وزارت بر روند خرید و فروش و همچنین فعالیت دلالان،وجود مراکزی به منظور عرضه محصول بدون واسطه و مستقیم از سوی کشاورزان به خریدار ازجمله از راهکارها در این زمینه است.

جهانبخشی از شهرستان طارم به عنوان قطب زیتون کشور یاد کرد و افزود: علاوه بر تولید سالانه بیش از 45 هزار تن محصول زیتون در این شهرستان بیش از 43 هزار تن از این محصول به استانهای کشور از جمله گیلان،تهران،مازندران، و قزوین و زنجان صادر می شود.

وی آمار جمعیت شهرستان طارم را بیش از 49 هزار نفر ارزیابی کرد و افزود: برای بیش از 30 هزار نفر از این افراد در این عرصه اشتغال زایی شده است.

فرمانده سپاه ناحیه طارم به فعالیت تعداد 13 کارخانه فعال و بیش از 100 کارگاه نیمه صنعتی در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت:توسط این صنایع تبدیلی برای 8700 خانوار زمینه امرار معاش فراهم شده است.

جهانبخشی با اشاره به موانع و مشکلات بهداشتی و مجوزهای لازم برای صنایع تبدیلی در استان و در شهرذستان اظهار داشت: صنایع تبدیلی این شهرستان در زمینه زیتون کنسروی نیاز به سرمایه گذاری دارد بنابراین بیشترین زیتون کنسروی در کارگاههای خانگی و به روش سنتی تولید می شود، اگر صنایع تبدیلی و مواد غذایی فراوری شود ارزش افزوده بیشتری داشته و ظرفیت واحد ها بالا می رود.

وی تصریح کرد: بیشتر واحدهای فرآوری خانگی، فاقد مجوز بهداشت بوده و از سطح بهداشت پایین برخوردار است که نیاز به سازماندهای این کارگاهها بیش از پیش احساس می شود.

فرمانده ناحیه طارم به اقدامات انجام شده برای انتخاب قطب در شهرستان اشاره کرد و افزود:شهرستان طارم دارای ظرفیت تولید محصولات کشاورزی بسیاری است که با بررسی و هماهنگی های انجام گرفته با ادرات و مجموعه های مرتبط با این بخش،زیتون به عنوان محصول اول شهرستان طارم انتخاب و برای قطب پیشنهادشد.

جهانبخشی به اقدامات انجام شده برای آموزش افراد هر قطب اشاره کرد و افزود: در زمینه آموزش باغداران و فرآوری کنندگان زیتون اقدامات قابل توجه از سوی مدیریت جهاد کشاورزی و مرکز آموزش های فنی و حرفه ای شهرستان انجام شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: در این زمینه بیش از 1 میلیارد وام اقتصاد مقاومتی در طول اعطلای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بسیجیان داده شده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، امام جمعه بجستان روز یکشنبه در گردهمایی گرامیداشت نهم اردیبهشت روز شوراها در بجستان نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را یادآور شد و گفت: همه برنامه ریزی های مسوولان و دست اندرکاران ذیربط در این زمینه باید در مرحله نخست با نگاه به توانمندی ها و پتانسیلهای مناطق روستایی باشد.

حجت الاسلام دهقانی افزود: مناطق روستایی از ظرفیتهای بسیار خوبی در زمینه های مختلف تولیدی و کشاورزی متکی بر مشارکت مردمی برخوردارند و با حمایت از این بخش می توان بستر جهش تولید را فراهم و پتانسیلهای بالقوه تولیدی روستاها را با برنامه ریزی صحیح به فعلیت تبدیل کرد.

امام جمعه بجستان گفت: شوراهای اسلامی روستاها نقش بسیار مهمی در تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این مناطق دارند و باید با تعامل با سایر دستگاههای اجرایی و مسوولان ذیربط برای عمران این مناطق و جهش تولید برنامه ریزی جامع داشته باشند.

حجت الاسلام دهقانی افزود: شوراهای اسلامی وابسته به هیچ جناح و حزبی نیستند، بلکه از توده مردم هستند و باید با همکاری سایر ادارات و سازمانها به مردم مناطق شهری و روستایی خدمت کنند.

فرماندار بجستان هم در این جلسه گفت: شوراهای اسلامی شهری و روستایی این شهرستان در ارایه خدمات به مردم پیشگام هستند و اتحاد و انسجام بین شوراها موجب خدمات اثر بخش و هدفمند به مردم و سرعت بخشی در رفع مشکلات جامعه می شود.

حسن حیدری ادامه داد: مشکلی در شهرستان نبوده که در بین اعضای شورا مطرح شود و آنان در ارایه خدمت به مردم جلوتر از سایر مسوولان شهرستان بجستان نباشند و این از نقاط قوت شوراهای اسلامی بجستان است.

نهم اردیبهشت به عنوان روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده است.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • طارم، نگین سبز زنجان