Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به لرستان منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌ 700 میلیاردی برای توسعه لرستان شد تا ستاد فرمان امام به کمک محرومان بیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست امضای تفاهم‌نامه‌ محرومیت‌زدایی و توسعه‌ی استان لرستان روز گذشته با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، نماینده‌ ولی فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه‌ی خرم‌آباد و استاندار لرستان در محل استانداری این استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب این تفاهم‌نامه که توسط محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و هوشنگ بازوند استاندار لرستان به امضا رسید، ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال، ساخت و تکمیل پروژه‌های زیربنایی، مسکن محرومان، بهداشت و درمان، فرهنگی و آموزشی و ارائه‌ خدمات حمایتی مانند تحت پوشش قرار گرفتن ایتام، اعطای وام قرض‌الحسنه و کمک به درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم، در استان لرستان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، با آسیب‌شناسی اقتصاد کشور گفت: در این رابطه اگر مردم وارد نشوند و مشارکت نکند، مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که مشکل اساسی را در فرهنگ کار داریم، گفت: باید فرهنگ کار را در کشور گسترش دهیم تا هر کس مهارتی دارد از آن استفاده کند و اگر به افزایش مهارت جوانان توجه کنیم، مشکل بیکاری کاهش می‌یابد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید بر اینکه روحیه و فرهنگ ما در زمینه‌ی کار نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: روی این فرهنگ چندان کار نشده است، ما اگر مردم را حرفه‌ای نکنیم کشور آسیب می‌بیند.

مخبر افزود: مردم هرگاه در مسائل ورود کردند، موفق شدیم؛ در این زمینه نیز لازم است تا فرهنگ صحیح کار را بین مردم جا بیندازیم و با مشارکت و توانمندی بالای مردم در اقتصاد موفق شویم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه با مرور کارنامه‌ی بنیاد برکت، از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه‌ی توانمندسازی اقتصادی مردم مناطق محروم، یادآور شد: در بنیاد برکت در ۳۱۰ طرح توانمندسازی اقتصادی با مردم مشارکت و برای ۱۹۵ هزار نفر در مناطق محروم اشتغال‌زایی کردیم، امروز نیز بیش از ۲ هزار نفر طرح جدید اقتصادی ارائه داده‌اند تا با ما همکاری و در زمینه‌ی اشتغال‌زایی برای مردم مناطق محروم مشارکت کنند.

آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده‌ ولی فقیه در استان لرستان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات چشم‌گیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، گفت: استان لرستان ظرفیت‌های بسیاری دارد و امیدواریم بیش از گذشته شاهد خدمات ارزشمند ستاد اجرایی در استان باشیم.

وی با تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سراسر کشور، دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را چهره‌ای توانمند و ولایی و پرتلاش دانست و گفت: ستاد اجرایی در سراسر کشور منشأ خیر و برکت است.

نماینده‌ ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه خدمت کردن به مردم و رفع مشکلات آن‌ها، داشتن احساس مسئولیت و انجام دادن کاری برای رضای خدا سبب برکت می‌شود، گفت: نشانه‌ رضایت خدا خدمت به نیازمندان است.

آیت الله میرعمادی افزود: از ویژگی‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) رفع محرومیت از جامعه و رفع مشکلات محرومان است و این اقدامات ماندگار هستند.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم امسال شاهد سرمایه‌گذاری چشم‌گیر در راستای تولید و اشتغال باشیم، عنوان کرد: طبق قولی که رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به ما دادند، مقرر شده تا تعدادی مسجد و خانه‌ی عالم دیگر در مناطق محروم روستایی احداث شود.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این نشست با تبیین زمینه‌های مستعد سرمایه‌گذاری در لرستان، گفت:‌ سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مردم لرستان، علاوه بر کاهش نرخ بیکاری، در جلوگیری مهاجرت مردم نیز نقش بسزایی دارد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان لرستان، گفت: اوایل سال ۹۳ نشستی با دکتر مخبر داشتیم و من وضعیت استان را گزارش دادم؛ بر همین اساس تا این لحظه ۱۲۴ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در لرستان سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه استان لرستان دارای ظرفیت‌های خوبی است ولی به علت وجود مشکلات و چالش‌هایی که داریم نتوانسته‌ایم به خوبی از آن‌ها استفاده کنیم، عنوان کرد: بیکاری بزرگ‌ترین و رنج‌آورترین چالش در لرستان است که مردم با آن روبه‌رو هستند.

بازوند افزود: در این خصوص سرمایه‌گذاری خوبی شده اما حجم بیکاری در لرستان زیاد است و ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا مشکل بیکاری در این استان حل شود.

وی با اشاره به اینکه خروجی این بیکاری صرف‌نظر از آسیب‌های اجتماعی منجر به مهاجرت می‌شود، یادآور شد: ۱۰۳ هزار دانشجو در لرستان داریم که مایه‌ امید هستند و می‌توانند بسیاری از چالش‌ها را از بین ببرند.

استاندار لرستان در خصوص تفاهم‌نامه‌ منعقد شده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری لرستان، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای کهتنظیم شده بسیارمنطقی و معقول و کاملاً توسعه‌گرا است.

بازوند با اشاره به این‌که این تفاهم‌نامه در راستای توانمندسازی مردم محروم استان است، گفت: لازم است تا تمام تلاش‌مانرا روی توانمندسازی مردم بگذاریم.

وی اضافه کرد: در توانمندسازی اقتصادی و مشارکت در استان طبق شرایط بررسی شده ۲۴ واحد صنعتی‌ آمادگی سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت دارند و در حوزه‌ی کشاورزی نیز دو واحد مستعد داریم که آماده‌ی همکاری هستند.

استاندار لرستان با اشاره بهدو الگوی مشارکت و توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت شامل طرح‌های آسمان و آفتاب، تصریح کرد: این دو الگو کارشناسی شده هستند و می‌توان از آن‌ها در راستای ایجاد اشتغال و ثروت استفاده کرد.

بازوند در ادامه یادآور شد: احیاء و فرآوری نفت فرصتی است تا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق گروه توسعه‌ اقتصادی تدبیر روی آن سرمایه‌گذاری کند و به عنوان یک صنعت بزرگ برای ایجاد اشتغال دائم استفاده شود.

در پایان سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به لرستان، تفاهم‌نامه‌ محرومیت‌زدایی و توسعه‌ استان لرستان به امضا رسید؛ بر اساس متن اولیه‌ این تفاهم‌نامه، حجم سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی در استان لرستان ۴۲۰ میلیارد تومان تعیین شده بود که این عدد براساس مذاکرات نشست و موافقت رئیس ستاد، به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با خانواده‌ معظم شهیدان رحمتیان و خانواده‌ جانباز سرافراز موسوی دیدار و از آن ها تجلیل کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/فارس استاندار فارس از انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه با هیئت‌های خارجی و همچنین سرمایه‌گذاران داخلی طی دو روز نخست برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران خبر داد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در حاشیه نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، نمایشگاه را فرصتی مناسب و بسیار ارزشمند برای به معرض دید رساندن تلاش‌ها و توانمندی‌های صادراتی استان فارس توصیف کرد و گفت: در طی دو روز نخست برگزاری نمایشگاه، ۶۴  مذاکره با هیئت‌های تجاری در غرفه توانمندی‌های استان فارس انجام شده است که در نتیجه آن ۱۸ تفاهم‌نامه با هیئت‌های خارجی به امضا رسید.

استاندار فارس با اشاره به اینکه ۱۳ تفاهم‌نامه نیز با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های داخلی به سرانجام رسیده است، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه‌ها در آینده نزدیک به مرحله عقد قرارداد برسد و بتوان در مورد ارزش ریالی یا ارزی این تفاهم‌نامه‌ها اظهار نظر دقیق‌تری کرد.

وی با بیان اینکه این استان پهناور از ظرفیت‌های بالا و قابل توجهی برخوردار است، افزود: با این حال با محصولات فولاد و گیاهان دارویی تصمیم به حضور در نمایشگاه گرفتیم.

ایمانیه در عین حال بر این موضوع تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، در زمینه زنجیره ارزش گندم، زنجیره ارزش حلزون(آرایشی و بهداشتی) و زنجیره ارزش افزوده گردشگری و صنابع دستی نیز حضور جدی در نمایشگاه داشته باشد.

وی از تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در استان فارس خبر داد و گفت: زنجیره‌های ارزش می‌توانند زمینه صادرات هرچه بیشتر این‌گونه محصولات و افزایش تولید داخلی را فراهم کنند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رونمایی از سامانه هوشمند بازاریابی اشاره کرد و گفت: این سامانه به صورت هوشمند بازاریابی صادرات محصولات استان فارس را انجام می‌دهد؛ هر چند مذاکراتی هم برای ارایه خدمات بیشتر با اتاق‌های بازرگانی دیگر استان‌ها انجام خواهد شد تا صادرات به کشورهای دیگر مخصوصاً کشورهای همسایه افزایش یابد.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اینکه ارزیابی‌تان از نمایشگاه و ظرفیت‌های ارائه شده استان فارس در آن چه بوده است، گفت: واقعیت این است که فارس استانی سرشار از نعمات و توانمندی‌هاست و طبیعتاً در عرصه‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن، پزشکی، علمی و... حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ از همین‌رو به اعتقاد من اگر به جای یک غرفه در نمایشگاه همه فضا را هم دراختیار استان فارس قرار دهند باز هم حرف برای گفتن داریم.

وی با اشاره به اینکه غرفه استان فارس یکی از شلوغ‌ترین و پر رفت و آمدترین غرفه‌های نمایشگاه به لحاظ حضور هیئت‌های تجاری داخلی و خارجی بوده است، گفت: باید در پایان نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ها و قرارهای اولیه با سرمایه‌گذاران و صنعتگران دنبال شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همه توان خود را برای همکاری با سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات آن‌ها برای سرمایه‌گذاری به کار گیرند، تصریح کرد: موانع و بروکراسی‌های اداری باید از پیش پای سرمایه‌گذاران برداشته شود.

 ایمانیه در ادامه سرمایه‌گذاران را نیز مخاطب قرار داد و گفت: دفتر کار من به روی سرمایه‌گذاران باز است و چنانچه با مشکلی مواجه شوند این تعهد را می‌دهم که ظرف ۲۴ ساعت ضمن برگزاری جلسه با مدیر مربوطه، پیگیر رفع مشکلات آن‌ها باشم.

انعقاد تفاهم‌نامه ۵۰۰ میلیون دلاری برای تولید محصولات سلامت‌محور و توسعه مناطق محروم

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه ۵۰۰ میلیون دلاری با پارک صنایع پتروشیمی خواجه نصیر خبر داد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در مناطق محروم با هدف تولید محصولات دارویی و محصولات سلامت محور مشترک با پتروشیمی انجام شود.

به گفته استاندار فارس هدف دیگر این تفاهم‌نامه توسعه مناطق محروم استان فارس است که از طریق ایجاد واحدهای پتروشیمی محقق خواهد شد. طرف اول این تفاهم‌نامه قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر و طرف دوم پارک صنایع پتروشیمی خواجه نصیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعقاد ۷ تفاهم‌نامه رهاورد اکسپو برای خراسان جنوبی
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد