Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر و سخنگوی منتخبین پنجمین دوره شورای شهر مشهد در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: مهندسان و پیمانکاران این پروژه کار بسیار سخت و دشواری را در عمق 40 متری زمین انجام می دهند.
محمد رضا حیدری با بیان اینکه شورای پنجم توجه بیشتری به موضوع قطار شهری مشهد خواهد کرد، افزود: این شورا به پیشرفت پروژه قطار شهری مشهد طبق زمان بندی اعلام شده کمک خواهد کرد تا این خدمت ماندگار در حوزه حمل و نقل ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: تلاش می کنیم خطوط مختلف قطار شهری هرچه سریعتر آماده خدمت رسانی به مردم شود.
وی با بیان اینکه تکمیل خطوط قطار شهری مشهد یکی از رویکردهای شورای پنجم خواهد بود، گفت: در صورت پیشرفت مناسب، خطوط جدید را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.
حیدری گفت: برنامه ریزی برای تامین منابع مالی این پروژه ضروری است لذا باید سرمایه گذاران بخش خصوصی در داخل و خارج در این زمینه وارد عمل شوند.
وی ادامه داد: تامین منابع مالی قطار شهری مشهد از طریق اوراق مشارکت و بازگرداندن آن ها به دلیل شرایط مالی شهرداری مشهد کار سخت و دشواری است لذا در این زمینه باید سرمایه گذاری به صورت جدی پیگیری شود.

* تامین منابع مالی خطوط قطار شهری مشهد را پیگیری می کنیم
یکی دیگر از منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: یکی از مهمترین اولویت ‌های شورای پنجم برای توسعه حمل و نقل عمومی توجه به احداث خطوط قطار شهری است.
احسان اصولی افزود: باید بر روی موضوعاتی از قبیل زمان ‌های بهره ‌برداری تمرکز بیشتر صورت گیرد.
وی اقدامات انجام شده در زمینه احداث خطوط قطار شهری در دور چهارم شورای شهر را مثبت و تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: شورای پنجم نیز فعالیت در این زمینه را پیگیری و تکمیل خواهد کرد چرا که قطار شهری به عنوان حمل و نقل پاک و سریع شناخته می‌‎شود و ضرورت دارد بر این موضوع توجه بیشتری شود.
وی سرعت انجام کار، حجم کار صورت گرفته و رکورد شکنی مشهد در زمان حفاری را از مهمترین ویژگی ‌های نحوه احداث خطوط قطار شهری مشهد بر شمرد و گفت: باید نقاط قوت موجود حفظ و بهتر شود و نقاط ضعف نیز برطرف گردد.
وی افزود: در زمینه مطالبات شهرداری مشهد از دولت نیز مکاتباتی خواهیم داشت و با شروع فعالیت دور پنجم شورای شهر موضوع را پیگیری می ‌کنیم.

* تاکید بر بومی‌ سازی و انتقال دانش در روند احداث
یکی دیگر از منتخبین شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه تداوم روند احداث خطوط قطار شهری در شورای پنجم به جدیت دنبال خواهد شد، گفت: با توجه به آلودگی هوا، افزایش جمعیت و لزوم بهره‌گیری از سیستم ‌های جدید در حمل و نقل، پرداختن به این اصل از اولویت ‌های شورای اسلامی خواهد بود.
مجتبی بهاروند افزود: ممکن است در روند اجرای کار تفاوت ‌هایی باشد، برای مثال تلاش خواهد شد کار احداث به مناقصه عمومی و بین ‌المللی گذاشته شود.
وی با اشاره به تداوم رویکرد بومی ‌سازی، اظهار کرد: در صورت واگذاری کار به پیمانکار خارجی در دور آینده شورا تلاش خواهد شد انتقال تکنولوژی با قوت پیگیری و اجرا شود گرچه شرکت‌ های توانمند داخلی نیز کم نیستند.
مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد نیز در این بازدید بر لزوم تامین منابع مالی پروژه قطار شهری مشهد تاکید کرد و گفت: روند احداث خطوط قطار شهری در سیکلی قرار گرفته که با جدیت در حال پیگیری و اجراست.
کیانوش کیامرز افزود: زیرساخت‌ ها برای تکمیل خط سوم و و طراحی خط چهارم به خوبی مهیا شده و نیازمند منابع مالی برای تداوم پروژه هستیم.
وی با بیان اینکه اگر شورای پنجم بتواند منابع مالی اجرای این پروژه‌ ها را تامین کند سرعت احداث خطوط 2 برابر افزایش می یابد، اظهار کرد: چنانچه شورای پنجم نتواند منابع مالی لازم را برای تداوم کار احداث خطوط قطار شهری مشهد تامین کند، بیم آن می رود که کار متوقف شود.
وی گفت: منابع مالی اوراق مشارکت برای خط دوم به پایان رسیده و 40 میلیارد تومان از منابع مالی اوراق مشارکت برای خط سوم باقی مانده است.
منتخبان دور پنجم شورای اسلامی شهر مشهد روز چهارشنبه از کارگاه پروژه احداث خط سوم قطارشهری در میدان شهدا و روند مسافرگیری خط دوم آن در میدان فردوسی بازدید کردند.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ماه سال 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین 120 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید و فرایند مسافرگیری آن آغاز شد.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ماه 94 به پایان رسید و اسفند پارسال مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28.5 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از نیمه دوم فروردین پارسال آغاز شده است.
مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد نیز که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی آستان قدس رضوی عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود، در مراحل پایانی می باشد.
7498/ 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۵۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد

همشهری آنلاین- مهدی اسماعیل پور: مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید می کند که امسال تکمیل پایانه‌های مترو به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قراردارد و در این رابطه می گوید: «در زمینه توسعه پایانه‌ها و پارکینگ‌های قطارهای شبکه مترو پایتخت، در سال جاری قصد داریم عملیات اجرایی پایانه دولت آباد در خط ۶، پایانه آزادگان در خط ۳ و فاز دوم پایانه شهید کلاهدوز در خط ۴ را به صورت ویژه پیگیری کرده و پیشرفت‌های فیزیکی مورد نظر در مورد این ۳ پایانه را حاصل نماییم. نقش انکارناپذیر پایانه ها در روند تعمیر و نگهداری واگن ها از یک طرف و تاثیر پایانه ها در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها از سوی دیگر، اجرای پررنگ و جدی این ماموریت شرکت مترو در ارتقا سطح کیفی خدمات رسانی به مسافران میلیونی شبکه موجود را ضروری تر از همیشه ساخته است.»

درستی ادامه داد: «ناگفته پرواضح است که در برهه‌هایی از طول دوره فعالیت شرکت مترو، گسترش طول شبکه و تعداد ایستگاه‌های مترو در اولویت قرار داشته و در حقیقت بحث کلیدی ایجاد پایانه‌ها در ابتدا و انتهای هر خط، در سایه قرار گرفته است.»

درستی در ادامه با اشاره به لزوم تکمیل پروژه های توسعه ای خطوط هفتگانه، ادامه داد : «نکته مهم دیگر در برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این است که روند عملیات اجرایی خطوط جدید تسریع یافته و البته در کنار این امر مهم، پروژه های توسعه‌ای خطوط موجود که عرصه فراگیری شبکه مترو در اقصی نقاط پایتخت را گسترش می‌دهد، به طور جدی دنبال شود. این پروژه‌ها شامل توسعه شرقی خط ۲، توسعه شرقی و غربی خط ۴، توسعه جنوبی خط ۶ و همچنین توسعه شمال غربی خط ۷ است که برخی از آنها پیشرفت‌های خوبی هم داشته‌اند. با این تفاسیر می توان گفت، تکمیل ایستگاههای باقی‌مانده خطوط ۶ و ۷ به همراه پیگیری پروژه‌های مربوط به توسعه خطوط ۲،۴،۶ و ۷ و همچنین سرعت گرفتن عملیات اجرایی خطوط جدید شبکه مترو پایتخت در کنار مساله احداث پایانه‌ها و پارکینگ‌های خطوط مختلف مترو، اهم اقدامات اجرایی شرکت مترو تهران در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.»

مدیرعامل شرکت مترو درخصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۳ این شرکت، گفت: «اجرایی شدن برنامه‌های امسال شرکت مترو تهران، مستلزم تامین به موقع منابع مالی لازم است و آنچه مدنظر متولیان امر در حوزه مدیریت شهری است، با تامین و تخصیص بودجه مورد نیاز محقق می شود. امروز که فرآیند تکمیل ایستگاه های خطوط هفتگانه مترو به خط پایان نزدیک شده است، موظف هستیم سایر بخش های شبکه موجود را نیز تکمیل کنیم تا با رفع نواقص و اتمام کارهای باقی مانده، از امکانات سخت افزاری ایجاد شده، بهترین بهره برداری را احصا کنیم. در واقع توسعه متوازن تمام شقوق یک شبکه ریلی زیرزمینی، آن چیزی است که باید جدی گرفته شود تا کارایی و بهره وری داشته های امروز، در حد اعلای آن به منصه ظهور برسد.»

کد خبر 847495 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها حمل و نقل شهرداری تهران پایتخت مترو تهران مترو حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟