Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد متن مصوبه آمريکايي‌ها آنقدري که واقعي بوده نشان داده شود، بنابراين رسانه‌ها و راديو و تلويزيون اضطراب بلاوجه ايجاد نکنند؛ چراکه حادثه خيلي سهمگيني نيست، تخلف شده اما تاثير شايان ذکري در کشور نمي‌گذارد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي لاريجاني که به استان خراسان رضوي سفر کرده است چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران درباره مصوبه مجلس آمريکا در خصوص تحريم ها گفت: مصوبه آمريکايي‌ها در برگيرنده مجموعه‌اي از مطالب است که شايد قسمت اعظم تحريم‌هايي است که در گذشته وجود داشته و در حال حاضر نيز وجود دارد منتها در گذشته براساس فرمان رئيس جمهور آمريکا بوده اما در حال حاضر قانوني شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مي توان گفت اين موضوع چيز جديدي نبوده و يک بخش‌هايي به تحريم‌ها اضافه شده و شيطنت‌هايي صورت گرفته است که با توافق هسته‌اي سازگار نيست.
لاريجاني ادامه داد: ترديدي نيست اين مصوبه آمريکا نشان مي‌دهد که در مسير عادي آنها نتوانستند کارشان را جلو ببرند بنابراين با دستپاچگي و عصبانيت بدين مسير رفتند.
رئيس نهاد قانونگذاري افزود: بايد متن مصوبه آمريکايي‌ها آنقدري که واقعي است نشان داده شود؛ بنابراين رسانه‌ها و راديو و تلويزيون اضطراب بلاوجه ايجاد نکنند؛ به دليل اينکه حادثه خيلي سهمگيني نيست، تخلف شده اما بايد توجه داشت تاثير شايان ذکري در کشور نمي‌گذارد.
لاريجاني با تاکيد بر اينکه با اين مصوبه آمريکايي ها مقابله خواهد شد افزود: مصوبه آمريکايي ها مقدار زيادي جنبه تبليغاتي دارد و مواد مغذي آن کم بوده و حواشي زيادي دارد بنابراين بايد به اين موضوع توجه شود که در دام آنها نيافتيم که قصد دارند مسير را به سمت ديگري بکشانند.
وي ادامه داد: بايد از مزيت هاي مختلف استفاده کرد تا پاسخ آمريکايي‌ها داده شود؛ البته در شوراي هسته اي به اين موضوع توجه شده و متن طرحي که در مجلس در اين خصوص يک ماهي روي آن کار شده نيز در حال آماده شدن است که تقريبا نکات قابل توجهي را در بر دارد و در حال حاضر در کميسيون امنيت ملي مجلس پيگيري مي شود.
لاريجاني افزود: از آقاي بروجردي رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خواسته شده که در اين رابطه جلسه فوق العاده کميسيون برگزار کند و در هفته آتي موضوع بررسي خواهد شد و پيشنهاد نمايندگان در اين رابطه نيز لحاظ مي شود و در اولين جلسات رسمي مجلس شوراي اسلامي نيز موضوع بررسي مي شود.
بايد متن مصوبه آمريکايي‌ها آنقدري که واقعي است نشان داده شود؛ بنابراين رسانه‌ها و راديو و تلويزيون اضطراب بلاوجه ايجاد نکنند؛ به دليل اينکه حادثه خيلي سهمگيني نيست، تخلف شده اما بايد توجه داشت تاثير شايان ذکري در کشور نمي گذارد.
رئيس نهاد قانونگذاري ادامه داد: به رسانه‌ها توصيه مي کنم به اندازه اي که واقعيت دارد به مصوبه اخير آمريکايي ها بپردازند به دليل اينکه آنها سعي دارند اضطراب ايجاد کنند و روند سرمايه‌گذاري در کشور را مختل و مردم را نااميد کنند بنابراين بايد جنس کار شناخته شود.
لاريجاني گفت: اندازه و ميزان تاثير مصوبه آمريکايي ها در زندگي مردم بسيار نازل است البته اختياراتي به رئيس جمهور آمريکا براي تحريم هاي ديگر داده شده، اما في الحال خيلي مهم نبوده است.
آمريکايي‌ها سعي دارند اضطراب ايجاد کنند و روند سرمايه‌گذاري در کشور را مختل و مردم را نااميد کنند بنابراين بايد جنس کار شناخته شود.رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: به دليل اينکه از سوي آمريکايي ها تخلفي در اجراي برجام صورت گرفته بايد پاسخ آنان داده شود و اين کار به صورت جدي پيگيري مي شود.
وي ادامه داد: برجام حادثه اي بود که براي دشمنان يک مقدار گران تمام شد و به خاطر داشته باشيد در گذشته وفاقي ايجاد کرده بودند که بتوانند به راحتي قطعنامه عليه جمهوري اسلامي ايران صادر کنند اما توافق هسته اي با هوشمندي اين موضوع را از بين برد به طوري که در حال حاضر خيلي از کشورها به آمريکايي ها مي گويند به چه دليل براساس توافق عمل نمي کنيد؟
رئيس نهاد قانونگذاري افزود: مشخصا روس‌ها و چيني‌ها اعتراضاتي به رفتار آمريکايي‌ها داشته‌اند و برخي از کشورهاي اروپايي نيز اين موضوع را فهميده‌اند که عملکرد آمريکايي ها در اجراي برجام صحيح نيست.
لاريجاني ادامه داد: بايد توجه داشت آمريکايي‌ها اين توفيق را در سابق داشتند که تصميم‌هايي مي گرفتند و عملا مانع سرمايه گذاري در ايران مي شدند و فضايي ايجاد کرده بودند که کشتي‌هاي ما نمي‌توانستند به راحتي در بنادر حضور داشته باشند و همچنين مشکلاتي در بخش بيمه ايجاد کرده بودند.
برجام براي دشمنان يک مقدار گران تمام شد و به خاطر داشته باشيد در گذشته وفاقي ايجاد کرده بودند که بتوانند به راحتي قطعنامه عليه ايران صادر کنند اما توافق هسته‌اي با هوشمندي اين موضوع را از بين برد؛ به طوري که در حال حاضر خيلي از کشورها به آمريکايي ها مي‌گويند به چه دليل براساس توافق عمل نمي‌ کنيد؟وي ادامه داد: در حال حاضر با وجود رفتار ناشيانه از سوي آمريکايي‌ها، شرکت مهم فرانسوي توتال در ايران سرمايه گذاري مي‌کند بنابراين مشخص مي شود ايران آن فضا را شکسته است.
رئيس مجلس با بيان اينکه برجام يک توافق بين المللي است گفت: برجام در شوراي امنيت مصوب شده بنابراين يک کشور نمي تواند با مصوبات داخلي خود آن را خراب کند.
وي ادامه داد: اين که روس‌ها در مصوبه اخير مجلس آمريکا در کنار ايران قرار گرفته‌اند بيانگر اين است نگراني آنان بابت چيز ديگري است .
لاريجاني افزود: حوادثي در منطقه رخ داده، ايران و روسيه و برخي کشورها مانند عراق و نيروهاي مقاومت اين قدرت را پيدا کرده که ضربه محکمي به تروريست ها در منطقه بزنند.
رئيس نهاد قانونگذاري افزود: حادثه‌اي که در موصل و حلب رخ داد و اينکه داعش با شکست روبرو شد کار کوچکي نبود و اين مهم با کمک جدي ايران صورت گرفت البته روسيه و نيروهاي مقاومت نيز به ايران پيوستند تا اين توفيق حاصل شد و اين باعث شده اعصاب دشمنان به هم بريزد و ايران و روسيه را تحريم کنند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه دغدغه‌هاي ذهني دشمنان از بابت موفقيت هاي جمهوري اسلامي است گفت: برخي از کشورهاي منطقه نيز شيطنت هايي داشته اند که حتما ايران ظرفيت هاي خوبي براي پاسخ هاي گزنده به آنها دارد و به موقع از ظرفيت ها استفاده مي کند و مجلس شوراي اسلامي نيز پاسخ مصوبه آمريکايي ها را خواهد داد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۷۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد

عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی گفت: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جز همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

علی‌اکبر صالحی، عضو شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی و وزیر اسبق امور خارجه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا اظهار کرد: جنایات صورت‌گرفته در غزه وجدان انسان‌های آزاده را در جهان بیدار کرد، دانشجویان آمریکایی نیز جزو همین افرادی هستند که در مقابل این جنایت قیام کردند و نسبت به کمک‌های مالی و نظامی به رژیم صهیونیستی اعتراض کردند و دولت بایدن جواب این اعتراض را با برخورد وحشیانه از سوی پلیس و ارتش آمریکا داد.

معاون پژوهشی و قائم‌مقام فرهنگستان علوم تصریح کرد: وجدان‌های بیدار با همبستگی به دنبال جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی هستند، باید از دولت آمریکا و بایدن سؤال پرسید که آیا اقدامی دیگر در جهت حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانده است که از سوی دولت آمریکا انجام نشده باشد؟

وی افزود: دامنه کمک‌های دولت آمریکا علاوه بر تأمین بودجه برای جنایت علیه مردم فلسطین ساخت پل و ارائه ماشین‌های جنگی نیز رسیده، این دامنه فراگیر اعتراض جوانان آمریکایی را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی
  • درب دانشگاه‌های ایران به روی دانشجویان معترض آمریکایی باز شد
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه