Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمندگان کرمانشاهی حاضر در عملیات مرصاد در گفتگوهایی جداگانه به بیان خاطرات خود از کمینگاه خدا در چهارزبر پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد؛ برخی از رزمندگان عملیات جاودانه مرصاد که خداوند در کمینگاه چهارزبردر گفتگوهایی جداگانه به بیان خاطرات خود از کمینگاه خدا در چهارزبر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شباهت عملیات مرصاد به جنگ احزاب

به گزارش مرصاد ، مسلم امینی در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: سالها پیش در این ایام حوادث مهمی در طول دفاع مقدس در حال رخ دادن بود. به گونه ای که تمام دشمنان کفر و نفاق و استکبار برای یکسره کردن کار انقلاب دست به دست یکدیگر دادند تا اینکه حضرت امام خمینی(ره) تصمیم به پذیرش قطعنامه گرفتند.

مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: در این میان دشمن تصور می کرد جمهوری اسلامی قطعنامه 598 را نمی پذیرد و سقوط می کند به همین دلیل همچون سالهای آغازین جنگ در سال 59 و این بار خطرناک تر ازقبل علیه ایران متحد شدند.

امینی بیان کرد: اگرچه دشمن یکسال قبل تر قطعنامه را پذیرفت و صدای صلح طلبی اش دنیا را کر کرده بود، بی توجه به پذیرش قطعنامه حمله ای گسترده علیه ایران را آغاز کرد و در تاریخ 31 تیرماه سال 67 به مرزهای استان کرمانشاه هجوم آورد.

وی افزود: در این میان گروهی تحت عنوان سازمان مجاهدین خلق( منافقین) به حمایت بی دریغ از نیروهای بعثی پرداختند و به فکر باطل شان درصدد رسیدن 34 ساعته به پایتخت و در دست گرفتن حکومت بودند.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه سازمان منافقین خلق در پایان جنگ توسط سپاهیان اسلام به جزای اعمال خود رسیدند گفت: 17 هزار نفر از شهدای کشور بدست تروریستها شهید شده اند که حدود 12 هزار نفر از این شهدای ترور توسط سازمان مجاهدین خلق شهید شده اند؛ شهدایی نظیر شهید بهشتی، باهنر، رجایی و شهدای محراب.

وی افزود: محاصره سازمان مجاهدین خلق در تنگه مرصاد امداد غیبی الهی بود که در مقایسه با جنگهای صدر اسلام به جنگ احزاب تشبیه می شود؛ در این جنگ هم سپاه کفر و نفاق علیه پیامبر(ص) متحد شدند اما به خواست خدا پیروزی از آن اسلام شد.

امینی پیروی از ولایت فقیه را یکی از رموز این پیروزی خواند و عنوان کرد: خیل عظیم سپاه اسلام به پیروی از حضرت امام خمینی(ره) به کرمانشاه اعزام شدند به گونه ای که دسته های 24 نفره در این عملیات به دسته های 50-60 نفره تبدیل شد و در نتیجه عملیات مرصاد با ناکامی دشمن به پایان رسید.

این رزمنده دفاع مقدس درباره شهدای شاخص کرمانشاهی حاضر در عملیات مرصاد نیز با اشاره به اینکه همه شهدا شاخص بودند گفت: شهید ذبیح الله کرمی که در اوایل انقلاب دادستان قم بودپس از شنیدن پیام امام خمینی(ره) خود را به سرعت به عملیات رسانید.

وی افزود: همچنین شهید قلیوند به شرط حضور در تمامی عملیاتها فرماندار شد و البته در روزهای پایانی جنگ نیز به شهادت رسید شهید علیرضا زمانی نیز که از قبل بارها می گفت من به دست شقی ترین مردم روزگار شهید می شوم هنگام حمله به مرزهای استان مشهد بود و با دریافت خبر حمله دشمن خود را به کرمانشاه رساند و به شهادت رسید.

کشته و زخمی شدن4800 نفر از منافقین در عملیات مرصاد

سرهنگ پاسدار عزت الله عظیمی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و یکی از افراد حاضر در عملیات مرصاد در گفتگو با امروله عنوان کرد: در سال 59 که برای ثبت نام در مدرسه کوروش کبیر اسلام آباد غرب مراجعه کرده و منتظر متصدیان ثبت نام دوره راهنمایی بودم یکباره هواپیماهای رژیم بعث در آسمان شهرستان اسلام آباد پیدا شدند و شروع به بمباران هوایی کردند.

وی ادامه داد: در آن موقع با وجود اینکه ما اصلا جنگ و حتی هواپیما ندیده بودیم متوجه شدیم که عراق مردم بی گناه اسلام آباد را مورد حمله هوایی خود قرار داد و بسیاری از آنان را جانباز و شهید کرده است از همان لحظه من و دوست عزیزم سرهنگ یار بیگی که در آن زمان همه کلاس بودیم دیگر می دانستیم که باید هر چه زودتر به فکر چاره ای بود نا با این دشمن تا به دندان مسلح مقابله کرد.

عظیمی تصریح کرد: ما در آن موقع اطلاعات کافی درباره جنگ نداشتیم و تنها صبحت های امام راحل که در رادیو و تلویزیون شنیده می شد یا اینکه در بسیج بعضی وقتها در روستاها فیلم می آوردند و پخش می کردند میدیدیم اطلاعات ابتدایی از دفاع مقدس داشتیم تا اینکه در پنجم مهر ماه سال1362 از طرف بسیج سپاه گیلان غرب در قالب تیپ مسلم ابن عقیل به فرماندهی شهید محمد مرتضی قلی به جبهه اعزام شدم تا سال 66 به عنوان یک رزمنده در جبهه های غرب و یک بخش در کردستان از خاک وطن دفاع کردم.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی در اسلام آباد آغاز و پایان یافت بیان کرد: در سال های 66 و 67 فرمانده وقت یگان ما ( سردار شاه ویسی ) سه روز مانده به آغاز عملیات مرصاد به گیلان غرب آمد ولی متاسفانه ایشان مجروح شدند و در همان روزها تمام اعضاء خانواده ایشان بر اثر تصادف به رحمت ایزدی پیوستند که خاطره تلخی برای هه ما شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت: در مدت زمانی که سردار شاه ویسی تحت مداوا بودند حاج یحیی قیاسوند که مسئول ستاد تیپ بودند فرماندهی را بدست گرفتند و همه ما را در جلسه ای فرا خواندند و گفتند که اعضاء ستاد تیپ جهت انجام عملیات باید آماده شوند.

وی یاد آور شد: در آن موقع ما بجز یک سلاح کلاشینکف و 60 عدد گلوله تجهیزات زیادی نداشتیم بنابراین تصمیم گرفتیم که مهمات بیاوریم . من با یک خودروی تویوتا به سمت زاغه مهمات حرکت کردم و چند صندوق تیر با خودم اوردم و به سمت خط مقدم رفتم.

عظیمی تشریح کرد: دو گروهان ما با تمام توان در مقابل رژیم بعث عراق ایستادگی کرد و نگذاشتند که خط شکسته شود ، دشمن وقتی دید که نمی تواند از سمت ما نفوذ کند از سمت دیگری وارد عمل شد به همین خاطر ما در حلقه محاصره قرار گرفتیم. به مرکز بی سیم زدیم و آنها به ما گفتند که ما در پشت جبهه عراق قرار گرفته ایم. ما با شنیدن این پیام به سه راه چم امام حسن رفتیم که ببینیم دژبانی که قبلا داشتیم به تصرف دشمن درآمده است یا نه؟ از دور دیدم که یک هلی کپتر عراقی در حال سوار کردن افراد محلی بود با دیدن آنها پی بردیم که دژبانی هم به تصرف عراق درآمده است.



وی گفت: تنها یک مسیر برای ما مانده بود که بتوانیم به سمت نیروهای خودی حرکت کنیم و در کنار سایر رزمندگان از با دشمنان بجنگیم یک راه میانبر بود. در حال حرکت بودیم که سلاح دوشکا دشمن همه ما را به گلوله بست، گلوله ها طوری بودند که به داخل خاک فرو می رفتند و از خاک در می آمدند خداراشکر هیچ یکی از رزمندگان حتی زخمی نشدند فقط شیشه ماشین شکسته شد . هنگامی که به گیلان غرب رسیدم متاسفانه تیپ مسلم ابن عقیل کلا از بین رفته بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت: این حمله های پی در پی عراق در شهر های مختلف استان کرمانشاه همه و همه برای آماده سازی شرایط برای حضور منافقین کور دل بود که سال ها آنان را برای ضربه زدن به کشور ما پرورش داده بود.

وی یادآور شد: گروهک منافقین در پی حملات عراق به خاک میهن اسلامی و عقب‏ نشینی ‏های موقت رزمندگان اسلام، با تصور این‏که پذیرش قطعنامه 598 ناشی از جدایی ملت و دولت است، به خیال واهی، فرصت را غنیمت شمرده و سعی در رسیدن به اهداف پلید خود نمود. منافقین با جمع ‏آوری دیگر ضد انقلابهای سرخورده، از کشورهای مختلف اروپایی، نیرویی به استعداد تقریبی 15 هزار نفر فراهم کرده و با بهره ‏گیری از جنگ‏ افزارهای اهدایی صدام و دیگر اربابان خود، حمله خود را از غرب کشور به خاک جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

عظیمی گفت: نیروی هوایی عراق با حمایت خود مقدمات را برای ورود آنها به عمق خاک ایران و در نهایت‌فتح تهران را آماده و ترغیب می ‏کرد. با این اتحاد شوم قسمت‏هایی از اراضی میهن اسلامی مورد تجاوز قرار گرفت. ملت سلحشور و مسلمان ایران پس از اطلاع از تجاوز منافقین به میهن اسلامی به خروش آمده و به جبهه ‏های جنگ اعزام شدند سرانجام عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه 1367، با رمز مبارک یا علی(ع) و به منظور مقابله با منافقین در منطقه اسلام‏ آباد و کرند غرب در استان کرمانشاه، آغاز شد. منافقین، خوشحال از پیروزی ‏های مقدماتی و در یک اقدام عجولانه، راهی باختران (کرمانشاه) شده و به خیال باطل خود، قصد حرکت به سمت تهران و سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران را کردند.

این رزمنده عملیات مرصاد تاکید کرد: رادیو منافقین، با ارسال پیام به مردم باختران، از آنها خواست که زمینه را برای ورود ارتش به اصطلاح آزادی‏بخش مهیا سازند و آماده جذب در گردان‏ها و لشکرها باشند. از آن طرف رزمندگان اسلام در 34 کیلومتری باختران، ناگهان راه را بر ستون‏های منافقین بستند و واحدهای زرهی رزمندگان، در یک اقدام متهورانه، تعداد زیادی از ادوات سنگین زرهی منافقین را هدف قرار داده و به آتش کشیدند. جاده باختران - اسلام ‏آباد در همان لحظات اولیه، انباشته از ادوات سوخته شد و عکس‏ العمل سریع رزمندگان، منافقین را به فراری مفتضحانه وادار ساخت.

وی گفت: این عملیات در روز بعد نیز با حمله هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با سرکوب شدید منافقان ادامه یافت و دشمن را دچار شکست سخت و سنگین کرد. بدین ترتیب، منافقان شکست خورده، در این تجاوز نابخردانه، متحمل تلفات و خسارات عظیمی شدند که بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره‏ انداز 80 میلی‏متری، 150 قبضه خمپاره ‏انداز 60 میلی‏متری و 30 قبضه توپ 106 میلی‏متری منهدم شد. علاوه بر آن ده‏ها دستگاه تانک، نفربر، خودرو و نیز صدها قبضه سلاح سبک و نیز مقادیری تجهیزاتپیشرفته الکترونیکی و مخابراتی به غنیمت نیروهای اسلامی درآمد. در این عملیات، 4800 نفر از منافقان نیز کشته و زخمی شدند.

دلاوری رزمندگان اهل سنت در مرصاد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، سهراب منوچهری فرمانده گردان اعزام شده به عملیات مرصاد از جوانرود در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: زمانی که خبر حمله و پیشروی دشمن و منافقین را به اسلام آباد و تنگه چهار زبر به ما اعلام کردند، بسیج جوانرود گردانی متشکل از 400 نفر را به منطقه فرستاد، در بین راه خبر دادند که عده ای از منافقین به سمت کرند غرب رفته اند و ما نیز به همراه گردان به سمت مناطق دالاهو و کرند رفتیم تا آنجا به کمین دشمن بنشینیم. وقتی به منطقه رسیدیم به چند گردان دیگر به همراه نیروهای مردمی رسیدیم.

وی افزود: در همان شب با کمین زدن به دشمن و درگیری شدید با آن ها توانستیم تلفات سنگینی بر آن ها وارد کنیم. در این درگیری چند تن از نیروهای خودی زخمی شدند و دو تن از یاران گردان جوانرود به درجه رفیع شهادت رسیدند. صبح فردا با کمک نیرو هوایی سپاه و نیروهای زمینی با حمله جانانه به منافقین و دشمنان اسلام که قصد تجاوز به خاک میهنمان را داشتند آنها را در هم کوبیدیم تا درس عبرتی شود برای تمام دشمنان این مرز و بوم.

وی در ادامه گفت: عملیات مرصاد نشان از قدرت نیروهای بسیج و مردمی سپاه ایران است که در برابر تمام متجاوزین ایستادگی می کند.

تیپ مسلم بن عقیل (ع) از یگانهای مردمی تاثیر گذار در جبهه های غربی بود

دلاور رحیمی، از فرمانده هان دوران دفاع مقدس در گفتگو با مطلع الفجر اظهار داشت: اگرچه در تیر ماه سال 67 و مصادف با پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران به نظر می رسید که جنگ در ایستگاه آخر واقع شده است اما در این میان و بعد از گذشت تقریبا 6 روز از آن ارتش بعث صدام در تاریخ 31 تیرماه به خاک ایران حمله کرد و از منطقه جنوب به سمت خرمشهر و اهواز پیشروی کرد اگر چه در آن جبهه ها توفیقی به دست نیاورد اما حملات خود را در غرب نیز توسعه داد که آن هم در سایه مقاومتهای بسیج مردمی و نظامی ناکام ماند.

وی افزود: موضوع قابل استناد اینکه جایگاه منافقین در عراق جایگاهی مزدورانه و منافقانه بود تا جایی که حتی صدام هم تاب تحمل این نیروها را نداشت و با این هدف که با درگیر کردن مستقیم منافقین در یک جنگ می تواند دو هدف را در آن دنبال کند یکی اینکه به عنوان یک ابزار نظامی می تواند در پیشبرد اهداف خود از وجود منافقین استفاده کند که در یک حالت توهمی پیروزی آنها و تحقق اهداف شوم صدام بود و در هدف دوم نابودی و شکست منافقین بود که در آن صورت هم صدام از وجود نیروهایی مزاحم که بسیاری از اسرار نظامی و امنیتی عراق را می دانستند رهایی یافته است.

رحیمی به توهم و رویاهای سوخته منافقین در طرح ریزی عملیات خود در سال 67 اشاره کرد و گفت: منافقین کور دل و مزدور در سایه یک تفکر خیالی هوای تسخیر شهرهای ایران را در سر داشتند غافل از اینکه سدهایی از مقاومت جانانه مردمی و ایثارگری و رشادت رزمندگان را در دفاع از کیان میهن اسلامی در مقابل داشتند کما اینکه همین سدهای مقاومت نهایتا در کمین گاه مرصاد عرصه را بر کوردلان منافق تنگ کرد و خداوند آنها را در این تنگه گرفتار و ننگ وجودشان را برای همیشه از صحنه روزگار پاک کرد.

این یادگار دوران دفاع مقدس به موجودیت تیپ مسلم بن عقیل و جایگاه آن طی عملیات مرصاد اشاره کرد و ابراز داشت: تیپ مسلم بن عقیل از جمله یگانهای مردمی تاثیر گذار در جبهه های غربی بود که می توان آن را کانونی از بی ادعا ترین، جسور ترین و خالصانه ترین مردان مقاومی یاد کرد که شاید تا کنون حکایت رزم و مقاومت و تاثیر آنها در فلسفه دفاع در این مرزها به شایستگی ادا نشده است.

وی یاد آور شد: این تیپ با نگاهی دفاعی طرح ریزی و ظرف زمان محدودی به میعاد گاه مردان بی ادعا، جسور و مقاومی بدل شد که به واقع شاید بتوان گفت مرزدارانی چنین غیرتمند و شجاع را تاریخ جبهه های غرب تا آن زمان به خود ندیده بود.

رحیمی ابراز داشت: اگرچه رزمندگان تیپ مسلم بن عقیل عموماً در کانون دفاعی جبهه ها و رزمگاههای غربی از تنکاب و چغالوند و آوزین قرار داشت اما فلسفه دفاع چیزی سوای این یکجا نشینی بود چرا که این تیپ بر اساس رسالت دفاعی خود چنین عمل می کرد که هر زمان و هر مکان به وجودش نیاز شود برای جان نثاری و صیانت از آرمانهای انقلاب آمادگی کامل داشت.



جانشین گردان خیبر از اعزام نیروهای تیپ مسلم بن عقیل(ع) به عملیات مرصاد سخن گفت و تصریح کرد: دقیقا قبل از عملیات مرصاد و در گیر و دار حمله منافقین هنگامی بود که سردار شاه ویسی فرمانده وقت تیپ در جبهه خوشروان تیر خورده بود و حضور نداشت و بر حسب ضرورت و تصمیم گیری که در آن شرایط اضطرار لازم بود گرفته شود اجماع دوستان بر این شد تا مسئولیت هدایت نیروها به بنده محول شود و در این راستا 60 نفر از نیروهای تیپ مسلم بن عقیل که بنا بر این فرضیه که باید در جنگ های نا منظم از استعداد نیروی کمتر و با کیفیت تر استفاده شود را به 3 دسته 20 نفره تقسیم و فرماندهی هر گروه را به شخصی آموزش دیده واگذار کردیم.

این عضو تیپ مسلم بن عقیل (ع) گفت: ما با این هدف که با عملیات تاخیری می بایست جلوی پیشروی احتمالی دشمن به سوی گیلانغرب و ایلام را در نگاه اول گرفته و در هدفی استراتژی تر نیرویهای تیپ مسلم بن عقیل می بایست به عنوان مدافعانی برای پادگان ابوذر و سلمان فارسی عمل می کردند زیرا بی شک دشمن به دو منظور سعی در تصرف این دو پادگان خواهد کرد یکی به منظور بالا بردن روحیه تضعیف شده نیروهایش و دیگری به منظور تامین ادوات و مهمات نظامی، بی شک دیر یا زود به سمت آنها حمله می کرد.

رحیمی به آغاز حرکت تاثیر گذار نیروهای تیپ مسلم اشاره و تصریح کرد: تقریبا ساعت 8 صبح روز 5 مرداد در حالی که منافقین با حمایت نیابتی کشورهای استکباری و کمک مستقیم رژیم بعث عراق سعی در پیش روی به سوی کرمانشاه و تنگه مرصاد را داشتند درگیری شدید نیروهای خودی با منافقین در تنگه مرصاد دشمن را متوجه پادگان سلمان فارسی جهت تامین تجهیزات نظامی و مهمات کرد و با این حرکت منافقین کوردل، بالاخره لحظه موعود و فعال شدن توان استقرار نیروهای تیپ مسلم بن عقیل فرا رسید و نقش محوری نیروها هر چند اندک تیپ، در این برهه برجسته تر از همیشه می نمود.

وی از استعداد نیروهای منافقین که قصد تصرف پادگان سلمان را داشتند گفت و یاد آور شد: 3 خودرو از منافقین با ادوات و نفرات کامل تجهیز شده که تصور نمی کردند در مسیر اسلام آباد و پادگان با مقاومت و یا نیرویی مواجهه شوند به سمت ما و در واقع به سمت پادگان پیشروی کردند.

رحیمی با اشاره به اینکه ما قبلا در وضعیتی تدافعی و دقیقاً در مجاورت تپه های مسیر نزدیک به شهر اسلام آباد غرب مستقر شده بودیم افزود: منافقین با ورود به تیر رس با آتش نیروهای تیپ مسلم مواجه شدند و در این حین با شدت عملکرد نیروهای خودی، همه آنها و خودروهایشان منهدم شد جز دو نفر از منافقین که در وضعیتی نا متعادل موفق به فرار به شیار کوه و سمت جنگل شدند.

وی گفت: بعد از درگیری اولیه و انهدام نیروهای منافقین که به سمت پادگان آمده بودند من و دوستان منطقه را در رصد داشتیم برای یک لحظه سمت راست من و نیروها، تیله ای از سنگها که در لفظ عامیانه منطقه به آن گروم می گویند را دیدم که دو نفر از منافقین با سرعت تمام خود را به وسط آن که به شکل سنگری در آمده بودند پرت کردند و خود را در استتار قرار دادند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: من که سلاح آر پی چی در دست داشتم با جابجایی های متعدد خود را در موقعیتی نزدیک و مشرف برای انهدام محل استتار آنها و کمی بالا تر از استقرار نیروهای خودی کشاندم تا جایی که به خود اعتماد داشتم که با یک تیر آنها و محلشان را منهدم خواهم کرد، تیر اول را که شلیک کردم با وجود اطمینانم خطا رفت، تیر دوم را هم که انداختم موفق به انهدام آنها نشدم و به اصطلاح چون در نقطه خط مرزی یک ارتفاع بود گلوله ها با اندک ارتفاع رد می شد در حال پر کردن گلوله بعدی بودم که یکی از نیروهای خودی خود را به من رساند و به شکلی عجیب گفت: برادر احسنت خدا خیرت بده تار و مار کردی نفس هشون رو گرفتی.

وی ادامه داد: گلوله آخر را به دستم داد و این بار گفتم خدایا گلوله های ما کمه و اگر این بار به هدف نزنم ممکن است دشمن به نیروها لطمه ای جدی وارد کند با ذکر نام و استمداد از خداوند، با شلیک اخرین گلوله سنگر و منافقین به درک واصل شدند، من که بهت زده شده بودم از سخنان برادر همراه، گفتم جریان چیست من که گلوله های اول را به هدف نزدم پس شما چطور حرف از تار و مار و نابودی منافقین میزنی؟

رحیمی اظهار داشت: همرزم در پاسخ گفت: دو نفر نیرویی که بالای پیشقراول آمدند نیروهای عقبه بودند که به منظور پشتیبانی گروه منهدم شده و برای کمک به آنها امده بودند و در پایین تپه ای که دو نفر از آن بالا آمده و مستقر شده بودند و گلوله هایی که به سوی تپه شلیک کردی که به هدف خورده نشد در آن سوی تپه در داخل گروه تجمع کرده منافقین، فرود امده بود و دو شلیک موفق تو به آن گروه، همه آنها را نابود کرد و به راستی در این لحظه مدام آیه فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَـکِنَّ اللّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ در ذهن من به کرات طنین انداز شد و به این صورت در پناه تحقق وعده الهی و با مقاومتی جانانه رزمندگان اسلام توهم تصرف پادگان سلمان شکست خورد.

وی در ادامه به نقش نیروهای تیپ مسلم در کنار دو گردان ازحضرت نبی اکرم (ص) و گردان حمزه سید الشهدا (ع) اسلام آباد اشاره و با اشاره به طرح دفاعی سردار بهروز مرادی و سردار خلیل کیانی بیان کرد: پاکسازی و آزادسازی منطقه کارخانه قند به سمت میدان امام (ره) به گردان حمزه سید الشهدا و محور پادگان الله اکبر به نیروهای مسلم واگذار شد.

رحیمی به نقش نیروهای پای کار و فعال در عملیات اشاره کرد و افزود: سردار آزادی فرمانده وقت سپاه اسلام آباد حسن یوسف وند فرمانده گردان خیبر، شمس اله مرادی فرمانده گردان ابوذر و عین اله فرهاد پور در این عملیات ها حضورفعال و تاثیر گذاری داشتند.



جانشین گردان خیبر از نقش محوری تیپ مسلم در جریان این ماموریت گفت و یادآور شد: ما در ادامه این ماموریت با توان مضاعف و با انگیزه کامل به سمت پادگان الله اکبر روانه شدیم و ضمن تصرف و پاکسازی آن از منافقین همچنین محور مواصلاتی کرند اسلام آباد به تصرف نیروهای ما در آمد و عملا شاهراه نیروهای منافقین با عقبه متصل به دشمن قطع شد؛ شهید علی دولت نادری از نیرو های اطلاعات عملیات خیبر در تیپ مسلم بن عقیل و اصالتاً گیلانغربی بوده که در این مکان و در حین پاکسازی محور کرند به اسلام آباد بر اثر اثابت گلوله منافقین کور دل به مقام شامخ شهادت نایل شد.

یادگار دوران دفاع مقدس جنگ دشمن با آرمانهای انقلاب را پایان نیافتنی اعلام کرد و ضمن یاد آوری ظهور جنگی نوین بنام جنگ نرم از سوی دشمنان گفت: اگرچه با شهامت رزمندگان اسلام و به دام انداختن منافقین کورد دل در تنگه مرصاد برای همیشه آنها و توهماتشان به زباله دان تاریخ فرستاده شدند اما امروز نباید فراموش کرد که اگرچه دیروز مرزهای فیزیکی ما در معرض تهدید دشمنان بود اما امروز دشمن جبهه ای دیگر گشوده و آن جبهه عقیدتی و حوزه جنگ نرم است که باید در این جبهه هم به مشابه مقاومت جانانه دوران دفاع مقدس سخت تلاش کرد و پیروز میدان بود زیرا جنگ و به بیانی دفاع تمام نشده و باید گفت دفاع همچنان باقیست.


دلاور رحیمی اظهار داشت: سخن پایانی من مرور جانفشانی های غیرتمندانه نیروهای مردمی و رزمندگان بی ادعای تیپ مسلم بن عقیل(ع) بود آنها که مرز دفاعی خود را به گستره غرب کشور گستراندند و ضمن رشادت های بی شمار در مرزهای غربی و تقدیم صدها شهید و جانباز نهایتا در مقام نیرویی تدافعی، مدافع پادگانهای سلمان فارسی و حتی ابوذر در جریان عملیات مرصاد شدند و برگ زرین دیگری را به حضور غیرتمندانه خود افزودند، اکنون هم ما به مانند دوران دفاع مقدس متعهد به راه نورانی امام (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله ) و آرمانهای انقلاب اسلامی هستیم و هر زمان که احساس شود ذره ای وجودمان برای پیشبرد ارمانهای انقلاب موثر واقع می شود باز در میدان دفاع و کارزار حاضر خواهیم بود و جان ناقابلمان را فدای جمهوری اسلامی و ارمانهای راستین ان خواهیم کرد.

نقل قولی از حضرت امام(ره) که رزمنده ای را از اعدام نجات داد

به گزارش شبکه

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ استاندار در این همایش گفت: عملیات غرورآفرین «وعده صادق» پاسخی به حمله و تجاوز دشمن بود.

دکتر علی‌محمد زنگانه با تقدیر از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: من از همه احزاب که نسبت به آگاهی بخشی به جامعه و حمایت از این عملیات غرورآفرین تلاش کردند سپاسگزارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقتدار امروز در عرصه‌های مختلف مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنهاست
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»