Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید محسن حسینی روز پنجشنبه در جریان بازدید استاندار گیلان از پروژه احداث و ارتقاء تصفیه خانه بزرگ آب به روش BOT افزود: در حال حاضر 69 درصد جمعیت شهری و روستاهای در مسیر انتقال، از آب این تصفیه خانه بهره مند هستند.
وی گفت: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و افزایش تأمین آب استان به میزان شش متر مکعب در ثانیه علاوه بر جمعیت شهری ، جمعیت روستاهای در مسیر هم تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی با بیان اینکه در افق پیش بینی شده 2 میلیون و 300 هزار نفر از این طرح بهره مند خواهند شد، افزود: در فاز اول یک میلیون و 200 هزار نفر و در فاز دوم یک میلیون و 100 هزار نفر از این پروژه برخوردار خواهند شد .
وی با اشاره به وضعیت آبرسانی شهری و روستاهای در مسیر انتقال استان و فاضلاب اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و 600 هزار نفر در 50 شهر استان معادل 99 و 86 صدم درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آبرسانی شرکت ابفای شهری هستند.
حسینی اضافه کرد: همچنین در حوزه فاضلاب نیز یک میلیون و 90 هزار نفر معادل 68 و سه دهم جمعیت استان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند هستند.
حسینی به منابع تأمین آب استان نیز اشاره و بیان کرد: از 277 حلقه چاه حفر شده در استان ، 210 حلقه چاه در مدار بهره برداری و مابقی آماده هستند.
وی اضافه کرد: دو سد و 11 چشمه نیز تأمین کننده آب شرب استان می باشد و 25 واحد آزمایشگاه وظیفه کنترل و تأمین بهداشت آب را بر عهده دارند.
به گفته حسینی 63 درصد از آب استان از تصفیه خانه، 30 درصد چاه و هفت درصد از چشمه تامین می شود.
مدیرعامل آبفای گیلان همچنین به پروژه های اجرایی فاضلاب استان اشاره و تصریح کرد: طرح اجرایی فاضلاب برای 11 شهر استان در حال اجراست و 246 میلیون دلار برای پنج شهر استان از بانک توسعه زیرساخت آسیا تأمین خواهد شد.
تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در فاصله 20 کیلومتری جنوب شرقی شهر رشت و در مجاورت کانال چپ سد سنگر قرار گرفته و در دو مرحله احداث می شود که ظرفیت هر مرحله آن، سه هزار لیتر در ثانیه و جمعا شش هزار لیتر در ثانیه است. بهره برداری از مرحله اول تصفیه خانه از بهمن ماه سال 1378 شروع شده و در حال حاضر تولید آب صاف با حداکثر ظرفیت انجام می شود و آب بخش مهمی از مناطق مورد نظر از این تصفیه خانه تامین می شود.
این تصفیه خانه تامین آب آشامیدنی تعدادی از شهرها و روستاهای مناطق مرکزی و بخشی از مناطق شرق و غرب استان را بر عهده دارد. جمعیت تحت پوشش این طرح در سال مقصد،دو میلیون و 300 هزار نفر خواهد بود که از این تعداد، یک میلیون و 300 هزار نفر در مناطق شهری و یک میلیون نفر در مناطق روستایی هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او

وکیل بابک زنجانی گفت: با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را داراست.

رسول کوه‌پایه‌زاده در گفتگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام نموده است چنانچه موکل آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت نماید مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی می‌باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است با درخواست دادگستری کل استان استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به ۲۰ سال حبس تقلیل یافت.

وکیل بابک زنجانی بیان کرد: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را داراست و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد