Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه>شهری - ایسنا نوشت: منتخب شورای شهر پنجم تهران درباره آخرین وضعیت ماندن یا رفتن کاندیدای پست شهرداری شهر تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

حسن رسولی، با بیان اینکه براساس فرآیندی که مورد توافق منتخبان شورای شهر پنجم درباره انتخاب گزینه‌های شهردار تهران طی شد مقرر شد که هرکدام از اعضا نام سه تن را به عنوان نامزدهای اولیه پست شهرداری تهران ارائه دهند که این اقدام در یکی از جلسات شورای شهر صورت گرفت و هرکدام از همکاران منتخب شورای شهر پنجم گزینه‌های مورد نظر خود را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قرار بود هرکدام از اعضا که نام کاندیدایی را پیشنهاد می‌کنند از قبول پیشنهاد از سوی این افراد اطمینان حاصل کنند، گفت: براساس این فرآیند 24 کاندید برای پست شهرداری تهران پیشنهاد شد که برخی از این کاندیداها به طور مشترک جزء پیشنهادهای دیگر اعضاء بود.

منتخب شورای شهر پنجم تهران اظهار کرد: متاسفانه برخی از پیشنهاد دهندگان علیرغم اینکه به صورت فردی و گروهی با همه کاندیداهای شهرداری تهران براساس اعلام در جلسه مربوطه شورا مذاکره داشتند اما ازیک رویه واحد برای کسب اطمینان استفاده نکردند، به عنوان مثال دو تن از همکاران ما به طور جداگانه با نجفی حضوراً صحبت کرده و براساس گفت‌وگوهای صورت گرفته بین این افراد دو برداشت متفاوت از صحبت‌های نجفی به شورای شهر ارائه شد. به طوری که براساس یک نقل نجفی اعلام آمادگی برای پذیرش پست شهرداری داشت و براساس نقل یکی دیگر از منتخبین شورای شهر صحبت‌های نجفی پیام استنکاف را به شورای شهر منتقل می‌کرد که بر همین اساس مقرر شد بنده و مسجد جامعی به طور مشترک با نجفی صحبت کنیم تا متوجه شویم که این فرد چه تصمیم و نظری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش پست شهرداری تهران دارد.

وی افزود: بعد از جلسه با نجفی متوجه شدیم ادبیات دو عضو مذکور متفاوت بوده و این اعضای بزرگوار براساس ادبیات مورد استفاده، استنباط خود را از این گفت‌وگو به شورای شهر ارائه کرده‌اند.

رسولی گفت: در ملاقاتی که ما با نجفی داشتیم، وی گفت که داوطلب و مشتاق قبول تصدی سمت شهرداری نیستم؛ اما اگر شورای شهر و مجموعه ظرفیت جریان اصلاحات که اکثریت را در شورای شهر دارند، تحقق اهداف حوزه مدیریت شهری را با آمدن من مترادف بداند، مخالفت نخواهم کرد.

وی افزود: یک زمانی فردی مخالفت خود را به مانند ستاری فر از قبول و پذیرش پست شهرداری اعلام می‌کند و گاهی برخی به صراحت اعلام موافقت خود را اعلام می کنند. اما برخی نیز هستند که مشتاق قبول این پست نیستند اما مخالفتی هم نمی‌کنند. بنابراین نجفی مشتاق و متقاضی پست شهرداری نیست اما در این زمینه مخالفتی هم نمی‌کند.

منتخب شورای شهر پنجم تهران در مورد آخرین وضعیت زمزمه‌های انصراف بی‌طرف وشریعتمداری از پذیرش کاندیداتوری پست شهرداری تهران تصریح کرد: لازم به ذکر است که اساسا بنا نبود که آراء کاندیدای شهرداری تهران اعلام شود. چراکه همه کاندیداها جزء شخصیت های برجسته و سطح بالای اصلاح طلبی بودند و براساس یک اشتباه فاحش آراء رسانه‌ای شد که این مسئله شبهات، سوء تفاهم و حتی گلایه مندی‌هایی را نیز ایجاد کرد که همه اعضای منتخب شورای شهر باید از موضع اخلاقی و مسئولیت پذیری پاسخگو باشند.

رسولی با بیان اینکه بر این اساس بنده، میرلوحی، فراهانی و صدراعظم نوری مأموریت پیدا کردیم که با بی طرف حضوری صحبت کنیم، گفت: این ملاقات پس از آن بود که بی طرف در صدد اعلام مخالفت با کاندیداتوری اش بود و این دو نفر در آستانه اعلام انصراف کتبی خود بودند که بر همین اساس صادقانه مسیر انتخاب را برای آنها توضیح داده و از آنها دلجویی کردیم و از آنها استدعا کردیم که شورای شهر پنجم را همراهی کنند؛ چراکه این افراد از چهره های مقبول و پاکدست بودند که جزء سرمایه‌های ملی واز اصلاح طلبان هستند که بزرگوارانه پیشنهاد شورای شهر را پذیرفتند و بر همین اساس آقایان نجفی، مرعشی، افشانی، شریعتمداری، بی طرف، مهرعلیزاده و خانم کولایی هفت گزینه شهرداری تهران هستند که باید برنامه‌های خود را به شورای شهر ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ممکن است برخی از این کاندیداها به دلیل یک دستی نگرش سیاسی احساس کنند که فرد یا افرادی از میان گزینه‌ها واجد شرایط تر است، گفت: این نوع تصمیم گیری جزء اختیارات شورای شهر نیست و مداخله ای هم در این خصوص نمی کنیم اما آنچه که مهم است این است که شهردار تهران با رأی صد در صد اعضای شورا انتخاب می‌شود.

۴۲۴۲

کلید واژه‌ها : شهرداری تهران - شورای شهر تهران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۸۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، در جمع شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، ۱۲ جلسه تشکیل شده و ۱۴۲ مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، ۱۰۲ مصوبه مورد تأیید نظرات شورا‌های اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد ۵۷ درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها ۶۰ درصد و سهم اعتبارات عمرانی ۴۰ درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران ۳۹ درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و ۶۱ درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شورا‌ها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به ۱۰۰ درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت ۲۵۱ نفر در شورا‌های اسلامی شهر‌های استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و ۳۷ عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید
بازداشت عضو شورای شهر و رئیس یکی از ادارات شهرداری سردشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین ۱۸ عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا