Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز، تنها متهم پرونده منکر قتل شده و بازپرس جنایی منتظر ارسال پرونده از فیلیپین به مشهد است.

قتل در رستوران سنتی

27 بهمن سال 92 کارآگاهان جنایی کشور فیلیپین در جریان قتل مرد جوانی داخل رستورانش قرار گرفتند.

به دنبال این خبر کارآگاهان جنایی وارد عمل شده و باحضور در محل با جسد مرد جوانی مواجه شدند که به نظر می‌آمد اهل آن کشور نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول ایرانی‌الاصل بوده و سال 90 برای تحصیل به آن کشور آمده و در ادامه اقامتش در فیلیپین رستوران سنتی برای خود دایر کرده بود.

باقر، هویت قربانی این حادثه بود و در همان تحقیقات اولیه همسر باقر مدعی شد که شوهرش را یکی از دوستان ایرانی‌اش کشته است.

همسر باقر در تحقیقات گفت: متوجه سر و صدا از طبقه پایین شدم و زمانی که خودم را به آنجا رساندم متهم را دیدم که چاقویی به دست دارد و چند ضربه به همسرم زد. متهم با دیدن من اقدام به فرار کرد و من با داد و فریاد از همسایه‌ها کمک خواستم که بعد از آن با کمک پلیس و همسایه‌ها متهم دستگیر شد.

جنایت بی‌رحمانه

به دنبال اظهارات همسر مقتول، مدارک موجود در صحنه و پیراهن خونین، مرد جوان به نام کامران بازداشت شد، اما مدتی بعد از این ماجرا، خانواده باقر با خبر شدند که کامران به طرز مرموزی وارد ایران شده است. همین مساله باعث شد تا آنها از کامران به اتهام قتل پسرشان شکایت کنند.

پدر باقر زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت، گفت: پسرم سال 90 برای تحصیل به مانیل فیلیپین رفت و بعد از مدتی هم کمی برایش پول فرستادم و در آنجا رستوران سنتی راه انداخت. باقر در فیلیپین با دختری دو رگه آشنا شد و با هم ازدواج کردند که از همسرش صاحب یک فرزند است.

متهم کارگر ایرانی پسرم بود که به‌خاطر پول او را به قتل رسانده بود. آخرین باری که با باقر صحبت کردم قرار بود 90 میلیون تومان برایم بفرستد و کمی از بدهی که برای رستوران سنتی گرفته بود را برگرداند.

او ادامه داد: متهم را همان زمان جنایت بازداشت کردند و چند بار تصویر او را از تلویزیون کشور فیلیپین و ماهواره نشان دادند که متهم به قتل است. اما نمی‌دانم به چه طریقی از زندان فیلیپین بیرون آمد و مخفیانه وارد کشور شد. پسرم تنومند بود و به همین راحتی کسی حریفش نمی‌شد، او ابتدا با شوکر به پسرم حمله می‌کند و بعد با ضربه‌های چاقو او را از پا درمی آورد. همسر باقر شاهد ماجرا بود و در همان تحقیقات اولیه مدعی شد که او قتل را انجام داده است، اما نمی‌دانم به چه دلیل بعد از مدتی اظهاراتش را پس می‌گیرد و می‌گوید چیزی ندیده است. از شما می‌خواهم که قاتل پسرم را بازداشت کنید تا به‌سزای جنایتی که مرتکب شده است برسد.

انکار قتل

به دنبال شکایت مرد میانسال، دستور بازداشت متهم صادر شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان ساکن مشهد است، همچنین مشخص شد او با همسرش اختلاف دارد و تصمیم به طلاق از او گرفته است. با مشخص شدن این موضوع ماموران هنگامی که مرد جوان وارد دادگاه شد تا همسرش را طلاق بدهد او را بازداشت کردند.

متهم جوان زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت منکر جنایت شد و گفت: من جنایتی مرتکب نشده‌ام، مقتول- باقر- دوستم بود و من به عنوان کارگر در رستورانش مشغول به کار شدم. روز حادثه زمانی که وارد رستوران شدم با باقر درحالی مواجه شدم که بشدت زخمی شده بود. سراغش رفتم و خواستم او را به بیمارستان برسانم که متوجه شدم فوت کرده است.

او ادامه داد: من در فیلیپین بازداشت شدم، اما با اثبات بی‌گناهی‌ام موفق شدم از زندان آزاد شوم. بعد از آزادی از زندان به دلیل اتفاقات بدی که برایم رخ داده بود ترجیح دادم برای مدتی به ایران برگردم.

دستور ارسال پرونده

باتوجه به انکار مرد جوان، بازپرس کاظم میرزایی در ادامه از متهم مدرکی برای تبرئه‌‌اش خواست که او نتوانست مدرکی برای اثبات بی‌گناهی‌اش ارائه کند. به این ترتیب برای تحقیقات بیشتر و بررسی اظهارات متهم و مشخص شدن این موضوع که کامران در این جنایت دست داشته است یا خیر و به چه دلیل و چطوری از زندان فلیپین خارج شده است، بازپرس جنایی مشهد دستور ارسال پرونده اصلی را از کشور فیلیپین صادر کرد تا با مطالعه این پرونده نکات مبهم و کور آن برملا شود.

متهم جوان در بازداشت به سر می‌برد تا بی‌گناهی یا گناهکار بودن او در پرونده رستوران‌دار ایرانی مشخص شود.

جام جم

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، محققان نحوه ایجاد فرورفتگی گلابی شکل بر روی سیاره پلوتون را شبیه سازی کردند و به این نتیجه رسیدند که این اشکال می‌تواند داده‌های مهمی از پلوتون در اختیار دانشمندان قرار دهد.

فضاپیمای ناسا در سال ۲۰۱۵ از کنار سیاره پلوتون عبور کرد و نخستین رصد از فرورفتگی‌های عظیم این سیاره مبهم را نشان داد.

به گفته محققان، شکل ایجاد شده در پلوتون از نظر اندازه با کشور مکزیک قابل مقایسه است و بر یکی از نیمکره‌های این سیاره تسلط دارد و احتمالاً نتیجه یک برخورد است، اما تعداد کمی از دهانه‌های برخوردی به شکل منحصر به فرد گلابی مانند این نمونه شکل می‌گیرند.

چگونگی شکل گیری این اثر ناشناخته باقی مانده است، اما محققان اکنون تصویری احتمالی از منشا آن ترسیم کرده و می‌گویند این امکان وجود دارد که جسمی به اندازه و مقیاس کشور سوئیس مدت‌ها پیش در یک زاویه کم به پلوتون برخورد کرده باشد. اگر درست باشد، این تصویر همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که ممکن است فضای داخلی پلوتون در زیر سطح برودتی آن به چه صورت باشد.

هری بالانتاین، ستاره شناس دانشگاه برن در سوئیس گفت: دانشمندان تصور می‌کردند این شکل منشأ ضربه‌ای دارد، اما هیچ کس نتوانسته بود شکل گلابی متمایز آن را توضیح دهد.

شکل و اندازه عظیم این فرورفتگی تقریباً ۲ هزار کیلومتر طول (۱۲۴۳ مایل) و ۱۶۰۰ کیلومتر عرض (۹۹۴ مایل عرض) و به عمق ۴ کیلومتر (۲.۵ مایل) است. 

این لکه یکی از چالش‌های بزرگ در جهان منجمد و سرد پلوتون است. نقشه قلبی‌شکل فرضیه‌های جالب و تحولات مختلف در تاریخ این سیاره کوچک را ارائه می‌دهد، برای مثال، فشار سطح زیرین سیاره پلوتون ممکن است منجر به شکل‌گیری فرورفتگی بیرونی این سیاره شده باشد.

علاوه بر این، تشکیل این اسکار می‌تواند نشان دهنده تاریخچه تحولی این سیاره باشد؛ اطلاعات شکل گیری اثر گلابی‌شکل پلوتون ممکن است به دانشمندان کمک کند تا بهتر درک کنند که این سیاره چه سیر تاریخی را پشت سر گذاشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • اظهارات تازه وکیل توماج صالحی درباره پرونده موکلش
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون
  • جزییات تازه حکم توماج صالحی؛ تخفیف اعدام، حبس طویل‌المدت است
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی