Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین پوررضا، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 6 مرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر، با تاکید بر لزوم نهادینه سازی سبک زندگی ایرانی – اسلامی به عنوان مطالبه رهبر انقلاب، اظهار کرد: حدود 38 سال از عمر انقلاب اسلامی ایران می گذرد، اما سبک زندگی اسلامی هنوز در جامعه تجلی پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تصریح بر اینکه سبک زندگی ایرانی – اسلامی باید در مدارس و دانشگاه ها نهادینه شود، افزود: همه متولیان فرهنگی و نهادهای آموزشی موظف هستند که خود را با سبک زندگی ایرانی – اسلامی منطبق کنند و ترویج و گسترش این فرهنگ متعالی را به عنوان اولویت جدی بگیرند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دشمنان با کمک ابزار قدرتمند رسانه به دنبال جایگزینی سبک زندگی غربی با سبک زندگی ایرانی – اسلامی هستند، عنوان کرد: دشمنان با تمام قوا و امکانات برای تخریب فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی تلاش می کنند.

حجت الاسلام پوررضا با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و ماهواره ها در تلاش هستند که مردم ما را از دین و ایمان دور کنند، گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری امروزه فضای مجازی به قتلگاه نوجوانان و جوانان تبدیل شده است، زیرا دشمنان با طراحی فیلترشکن‌های متعدد در صدد گرایش جوانان به سایت های غیر اخلاقی هستند.

این کارشناس دینی مقابله با جنگ نرم دشمنان را نیازمند برنامه ریزی فرهنگی دانست و متذکر شد: مردم ایران همواره از غرب و منش استکباری و استعماری آنان ضربه خورده اند لذا اگر امروز در تهاجم فرهنگی علیه کشور و نظام برنامه نداشته باشیم به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما خدشه وارد می شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به فرارسیدن هفته حج، نخستین خانه برای عبادت خدا را کعبه دانست و تصریح کرد: کعبه محلی برای اتحاد و همدلی مسلمانان در عبادت خدای واحد است، اما متاسفانه مسلمانان هنوز از ظرفیت‌های معنوی سفر حج بهره نبرده اند.

حجت الاسلام پوررضا با بیان اینکه در آستانه معرفی کابینه جدید دولت قرار داریم، خاطرنشان کرد: انتظار مردم از دولت و کابینه جدیدش بهبود وضعیت تولید و اشتغال است. در واقع دولت به عنوان خادم مردم باید اطلاعات درست و شفاف در اختیار جامعه قرار دهد و نسبت به اصلاح سیستم اقتصادی اقدام کند.

وی بخشی از نظام بانکی کشور را فاسد و پلید خواند و گفت: نظام پولی و بانکی موجب شکل گیری نظام سرمایه‌داری شده که برای یک کشور اسلامی مطلوب نیست و لذا اصلاح سیستم بانکداری یکی دیگر از مطالبات بحق مردم از دولت است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یادآور شد: کشور ایران از ظرفیت‌های درونی خدادادی بسیار خوبی برخوردار است و این همه جوان تحصیلکرده دارد لذا باید به درون نگاه کنیم و به جوانان اعتماد داشته باشیم تا به خودکفایی برسیم و زمینه‌های پیشرفت کشور فراهم گردد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۹۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی