Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ>کتاب - ۳۱ کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت هم‌زمان روز یک‌شنبه هشتم مرداد در آیینی آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با آغاز به کار 31 کتابخانه سیار، تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهار رقمی می‌شود و به 1012 می‌رسد.

این آیین ساعت 10:30 صبح روز یک‌شنبه هشتم مرداد در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا واعظ‌ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر دارای 118 کتابخانه سیار روستایی و 20 سیار شهری است که با آغاز به کار این 31 کتابخانه، تعداد آن به 169 مرکز سیار در سراسر کشور می‌رسد.

کانون همچنین دارای 787 مرکز ثابت و 56 کتاب‌خانه پستی است که جمع آن‌ها به 981 مرکز می‌رسد ولی با آغاز حرکت خودروهای سیار جدید از محوطه مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون به نقاط مختلف کشور تعداد آن‌ها به 1012 افزایش پیدا می‌کند.

مراکز سیار کانون كتاب‌خانه‌‌هایي است كه در آن مربی به منظور توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی هنری، به روستاها و مناطق شهری کم برخوردار از امکانات فرهنگی مراجعه کرده و فعالیت‌های متنوعی را به مخاطبان خود (شش تا 17 سال) ارایه می‌کند.

خدمت‌رسانی سیار کانون پرورش فکری به کودکان ایرانی از سال 1345 و ابتدا با استفاده از چهارپایان به کودکان عشایر قشقایی در استان فارس آغاز شد و بعدها کتاب‌خانه‌های سیار کانون با استفاده از خودروهای مختلفی مانند جیپ، لندرور، مینی‌بوس، اتوبوس و... در مسیر روستاهای کشور و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در ایران قرار گرفتند.

58243

کلید واژه‌ها : کتابفروشی - کتابخانه - کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه تکمیلی بازنشستگان با شاغلین همتراز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حامد علامتی شامگاه سه شنبه در همایش تجلیل از معلمان و بازنشستگان اردبیل اظهار کرد: با اجرایی شدن نظام رتبه بندی معلمان بعد از گذشت ۱۱ سال دریافتی فرهنگیان جزو بالاترین دریافتی در بین کارکنان دولت است.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا فرهنگیان دغدغه معیشتی و اقتصادی کمتری داشته باشند تا با فراغ بال بیشتر بتوانند در کلاس درس و دوره های آموزشی حاضر شده و خدمات کیفی آموزشی و پرورشی ارائه کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود در دولت سیزدهم با تلاش وزیری دانا و توانمند حوزه تعلیم و تربیت از رشد کمی و کیفی برخوردار است و نگاه به معلم نگاه عزت و کرامت است.

علامتی نقش و جایگاه معلمان را در تربیت و تعالی نسل آینده یادآور شد و بیان کرد: پرورش و هدایت دانش آموزان با محوریت معلمان انجام می شود و معلمان هستند که در حوزه های مهارتی، هدایت تحصیلی، پرورش افکار و اندیشه نوجوانان و کودکان نقش آفرینی می کنند.

وی تصریح کرد: همه اقشار جامعه امروز رشد و بالندگی خود را در ابعاد مختلف مرهون معلمان هستند چرا که از کسبه و بازاری گرفته تا پزشکان و مهندسان دست پرورده معلمان در مدارس هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: معلمان ما امروز در حساس ترین سنگر به دنبال کشف استعدادهای دانش آموزان بوده و نقش ارزنده ای را در این زمینه ایفا می کنند.

علامتی ادامه داد: تمام رفتار و اخلاق معلمان الگویی برای دانش آموزان هستند و باید در این الگوسازی توجه و دقت بیشتر مدنظر باشد.

وی از آموزش و پرورش استان اردبیل به خاطر کارنامه موفق در همراهی شایسته با مجموعه وزارت برای تحقق برنامه های مختلف قدردانی کرد.

کد خبر 6100136

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • مراکز سیار کانون امسال توسعه می یابد
  • بیمه تکمیلی بازنشستگان با شاغلین همتراز می شود
  • کانون پرورشی با ۱۰۰۰ کتاب به نمایشگاه بین‌المللی کتاب رفت
  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب