Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@05:40:16 GMT

مرا کنار بولت روی سکوی جهانی ببنید

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۰۰۴۵۳

مرا کنار بولت روی سکوی جهانی ببنید

قهرمان دوی ۱۰۰ متر آسیا در آستانه رقابت های جهانی امید زیادی به کسب یک افتخار تاریخی دارد.

به گزارش "ورزش سه"، جمعه هفته جاری برای پسر ۲۴ ساله ایرانی و اهل تربت حیدریه یک روز ویژه محسوب می شود. روزی که سریعترین مرد ایران باید در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ لندن کنار بزرگان دوی ۱۰۰ متر دنیا برای رسیدن به سکوی جهانی تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفتیان که متولد استان خراسان رضوی محسوب می شود به مردم وعده می دهد در روز تولد امام رضا(ع) تاریخ سازی کند و برای اولین بار ایران را در رقابت های دوی سرعت به مدال برساند. در ادامه مشروحی صحبت های حسن تفتیان در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید:


سه شنبه راهی لندن می شویم


از مسابقات قهرمانی آسیا که با مدال طلا برگشتم، چند روزی استراحت کردم و از دوشنبه هفته گذشته در مشهد اردوی خود را آغاز کردم. طبق برنامه ای که فدراسیون اعلام کرده،‌ سه شنبه صبح برای حضور در رقابت های جهانی راهی لندن می شوم. شرایط خوبی دارم و سعی می کنم در یک هفته باقی مانده نیز بتوانم تمریناتم را با قدرت پیگیری کنم و بتوانم روز مسابقه در اوج آمادگی باشم.


قرار بود به ترکیه بروم


اونتانون گای، مربی من مستقیما راهی لندن می شود، اگرچه قرار بود در ترکیه قبل حضور در لندن اردو داشته باشیم. به خاطر اینکه پاسپورت من برای صدور ویزای انگلستان دستم نبود، در این برهه امکان خروج از کشور را نداشتم و به همین دلیل در مشهد اردو زدم. فعلا مربی ام را کنار خودم ندارم اما خدا را شکر که در مسابقات او کنارم است و می تواند به من کمک زیادی کند.


هدف اولم رسیدن به فینال است


واقعا شرایط خوبی دارم و اینطور نیست که بی جهت صحبت از حضور در فینال مسابقات جهانی کنم. نمی توانم بگویم که رسیدنم به فینال مسجل است یا خیر چون در روز مسابقه ممکن است اتفاقات غیرمترقبه ای رخ دهد اما در یک سال اخیر شرایط تمرینی من عوض شد و در اوج آمادگی هستم. عادت کردن به تکنیک های جدید با مربی جدید حتی با ۶ ماه تمرین کردن نیز میسر نمی شود. البته از این ۶ ماه نیز فقط ۳ ماه مربی ام بالای سرم بوده و در ۳ ماه دیگر خودم تمرین کردم. به هر حال تا جایی که توانستم از حضور این مربی استفاده کردم.


باید زیر ۱۰ ثانیه بدوم


برای اینکه به فینال برسم یا روی سکو بروم، باید زیر ۱۰ ثانیه بدوم. رکورد من در مسابقات رسمی بالای ۱۰ ثانیه بوده اما بارها در تمرینات توانستم رکورد زیر ۱۰ ثانیه را ثبت کنم. مثلا در مسابقات آسیایی هند در روز مسابقه باران شدیدی گرفت و باعث شد رکورد تمامی دونده ها پایین بیاید و امیدوارم در روز مسابقه در لندن شرایط آب و هوایی هم مناسب باشد. ثبت رکورد زیر ۱۰ ثانیه واقعا رویا نیست چون من بارها آن را تجربه کردم اما شرایط مسابقه متفاوت است و باید همه اتفاقات دست به دست هم بدهد تا در رقابت با بهترین های جهان موفق شوم.


دیگر بی تجربه نیستم


با اینکه شاید سن خیلی بالایی نداشته باشم اما چهارمین تجربه جهانی ام را سپری می کنم. در المپیک هم شرکت کردم و دیگر بی تجربه نیستم. امیدوارم با استفاده از تجارب گذشته نتیجه خوبی بگیرم، اگرچه از صحبت تا عمل فاصله زیادی وجود دارد و همه چیز به فرم ورزشکار در روز مسابقه ربط دارد.


روز تولد امام رضا(ع) تاریخ ساز می شوم


جالب است روزی که من در لندن مسابقه می دهم،‌ با روز میلاد امام رضا(ع) مصادف است که من ارادت ویژه ای به این حضرت دارم. امیدوارم امام هشتم به من کمک کند تا در این روز ویژه تاریخ سازی کنم. حتی رسیدن به فینال مسابقات جهانی نیز تا به حال رخ نداده است و اگر بتوانم به فینال برسم،‌اعتماد به نفسم چند برابر می شود.


مرا کنار بولت روی سکو ببینید


هدفم از روزی که دوومیدانی را آغاز کردم، کسب مدال جهانی بوده و حالا بهترین فرصت است تا بتوانم به هدفم برسم. یوسین بولت هم مثل همیشه یکی از مدعیان اصلی این رقابت ها است و می خواهد با کسب یک مدال طلای دیگر برای همیشه از مسابقات حرفه ای خداحافظی کند. البته این اتفاق خوبی برای دوومیدانی نیست چون حضور بولت باعث بالا رفتن جذابیت مسابقات می شود. امیدوارم در پایان مسابقات دوی سرعت مرا در کنار بولت روی سکو ببینید.


حمایت خاصی ندیدم


با اینکه در آستانه اعزام به مسابقات جهانی هستیم اما من حمایت خاصی از سوی مسئولان ورزش ندیدم. الان که دیگر وقتش گذشته اما بعد از بازگشت از مسابقات جهانی نیز باید خودم را برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ آماده کنم که امیدوارم آنجا حمایت های بیشتری صورت بگیرد.

دو و میدانی حسن تفتیان

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • ازبکستان روی سکوی سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • گل‌به‌خودی مانع‌ اولین کلیت شیت آرشا!
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ؛ طهماسبی بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد