Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، لیلا آژیر، مدیركل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کردستان امروز، هشتم مردادماه در نشست مشترک فعالان امور بانوان با جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از مجموعه‌های جوان استان بوده که با جوان‌گرایی توانسته موفقیت‌های بسیاری را کسب کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش «بخشندگان خون، ضامنان سلامت» با همکاری امور بانوان استانداری و جهاددانشگاهی افزود: حوزه سلامت یکی از حوزه‌های مهم است که در دولت تدبیر و امید با طرح تحول نظام سلامت توجه ویژه‌ای به این امر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کردستان به توجه ویژه دولت به امور بانوان اشار و بیان کرد: در این راستا استان کردستان یکی از استان‌های پیش رو در تشکیل پرونده سلامت برای بانوان شاغل بوده است.

وی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بانوان در زمینه‌های مختلف بیان کرد: آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بانوان در زمینه‌های مختلف به ویژه در امر سلامت موجب شادابی خانواده و در نتیجه جامعه می‌شود.

آژیر عنوان کرد: آهنگ کاهش رشد جمعیتی یکی از مشکلات عمده کشور بوده که در این مبحث استان کردستان زیاد با میانگین کشوری فاصله ندارد.

وی اعلام کرد: مؤسسه رویان یکی از مؤسسات برجسته علمی کشور بوده که تاکنون توانسته در بخش‌های علمی کشور به موفقیت‌های بسیار بالایی دست پیدا کند و در برخی از زمینه‌ها نیز پیشتاز باشد.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری کردستان با اشاره به ورود جهادانشگاهی در بحث درمان ناباروری و موفقیت رویان در سطح جهان بیان کرد: مؤسسه رویان ایران را در زمینه ناباروری معرفی کرده است و در آمارهای خود رقم 97 درصدی درمان ناباروری را اعلام کرده است.

وی به بحث ذخیره‌سازی خون بندناف رویان در این مؤسسه اشاره کرد و افزود: با ذخیره‌سازی خون بندناف فرزندانمان می‌توانیم سلامتی آنان را در آینده تأمین و تضمین کنیم.

آژیر با اشاره به اینکه بانوان ما به دلیل عدم آشنایی با ذخیره‌سازی خون بندناف، نگاه ویترینی و لوکسی به این امر دارند، ادامه داد: بانوان کشور و در نتیجه استان کردستان باید ضرورت ذخیره‌سازی خون بندناف را احساس کنند و این امر را برای تمام افراد جامعه تبیین کنند.

وی در پایان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و درمان، پایگاه های سلامت، تامین اجتماعی در این زمینه باید به کمک جهاددانشگاهی آمده و با برگزاری کارگاه و دوره‎های آموزشی برای مادران باردار زمینه آشنایی آنان با ذخیره‌سازی خون بندناف و ضرورت این امر را فراهم کنند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۰۷۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است.

سید عماد شاهرخی امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته بویژه در روزهای پایانی سال نه‌تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار میلیون قطعه برسد که ۳۰  درصد نیاز استان است.

وی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۴۰۰ جو وارداتی، ۵۰۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

شاهرخی بیان کرد: فروردین ماه امسال 8۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در استان انجام و منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شده است.

به گفته او، ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • ذخیره‌سازی ۲۵ میلیون مترمکعب آب باران در سدهای بوشهر
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی