Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، یک دادگاه در آمریکا با صدور حکمی ایران را به پرداخت حدود 209 میلیون دلار به خانواده‌های قربانیان یک حمله تروریستی در بیت‌المقدس محکوم کرد. این دادگاه مدعی است که نهادهای ایرانی مرتبط با حماس را که از فعالیت‌های تروریستی این سازمان حمایت مالی کرده‌اند، پیدا کرده است و جمهوری اسلامی ایران باید به خانواده‌های قربانیان این حادثه غرامت پرداخت کند!

در این خصوص حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: این اقدام یک باج‌ خواهی و تحریک آشکار علیه ایران محسوب شده و نقض کامل حقوق و قوانین بین‌المللی را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حماس یک سازمان آزادی بخش داخلی است که برای رهایی کشورش فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند و اگر بنا به پرداخت غرامت باشد این دولت آمریکا است که باید به مردم ایران غرامت بپردازد.

این کارشناس سیاست خارجی با طرح یک سئوال تصریح کرد: چگونه می شود حماس که برای آزادی سرزمین خود با اشغالگران مبارزه می‌کند، یک سازمان تروریستی بشمار می‌آید و جمهوری اسلامی ایران را در پی اقدامات این نهاد محکوم به پرداخت غرامت می‌کند اما ترورهای صورت گرفته توسط اسراییل در ایران مستوجب محکومیت و غرامت نیست؟!

هانی‌زاده با اشاره به راه اندازی چهار دهه خط ترور توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایران خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از هر کشوری در دنیا از اقدامات تروریستی صدمه دیده و باید یک دادگاه صالحه بین‌المللی ترور شهیدان باهنر- رجایی، واقعه دلخراش 7 تیر و همچنین ترور دانشمندان هسته‌ای که در داخل کشور توسط عناصر اسراییلی به شهادت رسیدند را پیگیری کرده و نسبت به پرداخت غرامت به بازماندگان آنها حکم صادر کند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود دستگاه قضایی آمریکا هر روز یک پرونده از بایگانی خارج کرده و در کنار تحریم‌ها بعنوان اهرم فشار علیه ایران بکار بندد.

هانی‌زاده در خصوص تحریم‌های تازه ایران – روسیه و کره شمالی هم یادآور شد: روسیه از ظرفیت تقابلی بالایی علیه ایالات متحده برخوردار است از طرفی کره شمالی هم بالقوه یک تهدید جدی نظامی برای آمریکا محسوب می شود. از این رو شایسته است جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدامات خصمانه و باج خواهی کاخ سفید به تشکیل یک جبهه جهانی علیه آمریکا مبادرت کند.

وی انتقاد شدید آلمان و فرانسه به تحریم های نامشروع واشنگتن ضد تهران را گامی مثبت بشمار آورد و گفت: با وجودی که کشورهای غربی به شکل سنتی با سیاست‌های آمریکا هم‌سویی دارند ، لیکن رویکرد ماه‌های اخیر برخی دولتهای اروپایی در تقابل با آمریکا نشان دهنده نوعی شکاف میان اتحادیه اروپا و دولت آمریکاست و نشان می دهد نگرش مطلوبی به سیاست‌های اعلانی و اعلامی نداشته، با این وجود دولتهایی همچون انگلیس کماکان با آمریکا همراهی خواهد داشت.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2936886848749092160 برچسب‌ها : باخ خواهی جدید ایران از آمریکا/ چرا آمریکا غرامت شهدای هسته‌ای و خط ترور را نمی‌پردازد؟ محکومیت ایران به پرداخت 209 میلیون دلار غرامت هانی زاده باخ خواهی جدید ایران از آمریکا/ چرا آمریکا غرامت شهدای لینک کوتاه : اخبار مرتبط دیوان عالی آمریکا طرح مصادره اشیای تاریخی ایران را بررسی می کند سه شنبه 6 تیر 1396 20:03 تصاحب آثار تاریخی ایران غیرقانونی است / امریکا به اصل مصونیت دولت ها احترام بگذارد / یونسکو ورود کند چهارشنبه 7 تیر 1396 13:03 خلیج فارس مزار برادرم است/ بهانه‌های آمریکا را هیچوقت باور نکردیم / 300 هزار دلار غرامت بعد از 8 سال دوشنبه 12 تیر 1396 00:01 محکومیت ایران به پرداخت 209 میلیون دلار غرامت شنبه 7 مرداد 1396 11:11

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها جوان‌ترین زن خلبان بوئینگ+عکس وقتی قاتل بنیتا می خواهد از گناهش نگذرند قتل دختر جوان در فرمانیه تهران عاملان انتحاری داعش +عکس گیاهی که پیامبر(ص) آن را درمانی برای هر بیماری معرفی کردند به هلاکت رسیدن داعشی‌ها پس از انفجار انتحاری (فیلم 16+) آنچه از صحنه بازسازی ربودن بنیتا دیده نشده راز قتل کارمند شهرداری فاش شد واکنش یک سردار سپاه به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در خلیج فارس کشف یک جمجمه وحشتناک +عکس لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها دستگاه قضایی آمریکا می خواهد هر روز یک پرونده علیه ایران علم کند/ چرا غرامت شهدای هسته‌ای را نمی دهند؟ مریم می‌نویسد، جلال اجرا می‌کند! فداکاری ، کار دستش داد هشدار درباره استفاده از ریمل‌های حجم دهنده/ مژه مصنوعی این خطرات را به دنبال دارد! رقیب بالقوه فراری برای استون مارتین والکری +عکس تعطیلات در این جزیره فرانسوی 350 هزار یورو هزینه دارد +عکس فیل ، بوفالو را بالای سر برد + عکس 2 پدیده زیبای فضایی +عکس تب همراه تشنج را در کودکان جدی بگیرید کشف یک جمجمه وحشتناک +عکس آخرین مطالب همه سایت 10:31 دستگاه قضایی آمریکا می خواهد هر روز یک پرونده علیه ایران علم کند/ چرا غرامت شهدای هسته‌ای را نمی دهند؟ 10:28 گزینه خروج بر اساس متن توافق روی میز قرار دارد / همه قصورها و اشکالات بر گردن ماست 10:23 آنجلینا جولی ، وقتی نوجوان بود +عکس 10:22 شانس کم سید‌جلال برای حضور در بازی برابر تراکتورسازی 10:21 هواپیمای پسابرجامی حاجی برده بود؟ +عکس 10:00 کشف لابراتور شیشه در قم +عکس 09:51 خط و نشان بی رحمانه مک گرگور برای می ودر +تصاویر 09:50 مرگ دو فرد محبوس شده در پژو ۲۰۶ 09:50 هواداران رئال مادرید : امپابه 160 میلیون پوندی را نمی خواهیم 09:49 استقلال جباری را کنار نمی گذارد فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران

به گزارش تابناک، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.

«ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران چند هفته تا دستیابی به اورانیوم با غنای لازم برای تولید سلام هسته‌ای فاصله دارد، گفت: «ما از تلاش‌های گسترده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تعامل با ایران در مورد مسائل دیرینه مربوط به تعهدات پادمانی ایران قدردانی می‌کنیم.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما به حمایت از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش‌هایشان ادامه خواهیم داد. ما همچنین به مشورت نزدیک با تروئیکای اروپا و سایر شرکا در این مورد ادامه خواهیم داد.»

پاتل تصریح کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح گفته است که ما تمام تلاش خود را می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند. اما ارزیابی‌ای درباره اظهارات گروسی ندارم که ارائه کنم.»

او بار دیگر گفت: «اما مطمئناً از تلاش‌های او (گروسی) برای تعامل با حکومت ایران در رابطه با تعهدات پادمانی آنها قدردانی می‌کنیم.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی در گفتگو با شبکه آلمانی دوویچه وله با تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد که ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد.

رافائل گروسی در گفت‌وگو با دویچه‌وله افزود: «این بدان معنا نیست که ایران در این مدت زمان، سلاح هسته‌ای خواهد داشت. هرچند غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالا مایه نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران دارای سلاح هسته‌ای است. یک کلاهک هسته‌ای فعال، به چیزهای دیگری به‌غیر از تولید مواد شکافت پذیر نیاز دارد.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: «همچنین به تدابیر جبرانی ایران تحت برجام اشاره و ادعای کاهش دسترسی‌های آژانس به مراکز اتمی ایران را تکرار کرد.»

او گفت: «من بارها به همتایان ایرانی خود گفته‌ام که ما دسترسی و دید لازم را که به اعتقاد من باید ضروری باشد، نداریم و این مساله باعث گمانه‌زنی (درباره برنامه اتمی ایران) می‌شود.»

او مدعی شد: «وقتی همه اینها را کنار هم می گذارید، مطمئناً با علامت سوال های زیادی روبرو می شوید.» گروسی همچنین افزود که این مساله، محور مذاکرات او با مقام‌های ایران است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای