Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:49:51 GMT

تالاب هشیلان امسال خشک نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۱۵۹۷۴

کارشناس مسئول تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت تالاب َهشیلان در فصل گرما، گفت: هم اکنون یک سوم از وسعت این تالاب آب دارد و بعید است تابستان امسال خشک شود.

جمال رحمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، وضعیت تالاب هشیلان را در این فصل گرما مطلوب دانست و افزود: خوشبختانه اکنون یک سوم از وسعت 450 هکتاری تالاب هشیلان، آب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی سال‌ها سطح منطقه دارای آب تالاب حتی به 20 هکتار هم در مرداد ماه رسیده و در سال‌های 94 و 87 هم شاهد خشک شدن کامل تالاب هشیلان بودیم.

کارشناس مسئول تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه یادآوری کرد: اگرچه امسال هم میزان آب تالاب کم شده، اما بعید است خشک شود.

به گفته رحمانی، هم اکنون دبی سراب سبزعلی که منبع تامین آب تالاب هشیلان است به یک چهارم فروردین ماه که اوج دبی را دارد، رسیده است.

وی با اشاره به اقداماتی که برای مدیریت آب تالاب هشیلان انجام شده، خاطرنشان کرد: یک بند در انتهای تالاب احداث شده که زمانی که تالاب با کمبود آب مواجه می‌شود با کمک این بند آب در تالاب ذخیره خواهد شد.

کارشناس مسئول تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: به علاوه با هماهنگی که با کشاورزان انجام شده از کشت محصولات پرمصرف مانند ذرت و صیفی‌جات در حاشیه تالاب جلوگیری شده و کشاورزان فقط محصولات دیم کاشتند.

رحمانی افزود: معضل دیگری که در فصل گرما با آن مواجه هستیم آتش‌سوزی در تالاب است که سال گذشته اگرچه تالاب خشک نشد، اما آتش‌سوزی در سطح آن رخ داد.

وی گفت: خوشبختانه امسال آتش‌سوزی جدی نداشتیم، فقط یک مورد در اوایل فصل گرما رخ داد که بدون اینکه آسیب زیادی وارد کند، به سرعت خاموش شد.

کارشناس مسئول تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، در صورتی که خشک شدن تالاب رخ دهد هم باعث از بین رفتن گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود و هم امکان آتش‌سوزی را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۵۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!

سرمربی چلسی دوست ندارد به خاطر مشکلاتی که کنترل آنها از دستش خارج است، سرزنش شود. 

طرفداری | مائوریسیو پوچتینو پس از شکست 5-0 مقابل آرسنال در روز سه شنبه و حذف از جام حذفی، تحت فشار قرار گرفته است. امیدهای آبی ها برای کسب سهمیه اروپا با تردید جدی مواجه شده و رقم خوردن یک فصل بدون جام قطعی است، در حالی که چلسی علی رغم بازگشت کول پالمر برای سفر به استون ویلا، از مصدومیت 12 بازیکن نیز رنج می برد.

به گزارش استاندارد، پوچتینو در پاسخ به این سوال که آیا او از اعتماد کامل مدیران ورزشی باشگاه، پل وینستنلی و لارنس استوارت برخوردار است، گفت:

این سوال خوبی برای آنهاست، اگر فرصت پرسیدن از آنها را داشته باشید. این که مشکل داریم،  یک توهم نیست، این واقعیت است.  اگر ما مسئول نتایج شناخته شویم، پس مسئولیتش بر عهده ماست. اما شاید در این شرایط ما مسئول نباشیم. راستش را بخواهید، نمی دانم آنها چه فکر می کنند. مسئولیت من این است که تیم عملکرد خوبی داشته باشد. اما من همه کاره باشگاه نیستم. من اینجا همه تصمیمات را نمی گیرم. این باید روشن شود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حضور پرشور مردم در کنار تالاب هامون
  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • (تصاویر) آبگیری تالاب آق گل همدان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان