Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


معاون وزیر نیرو گفت: سال گذشته میزان مصرف برق در زمان پیک ۵۲ هزار مگاوات بود. اگر مصرف به این ترتیب ادامه یابد، باید سالانه ۴۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه پیک بار مصرف برق امسال به ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید، گفت: این میزان در روز گذشته بالغ بر ۵۵ هزار و ۸۱ مگاوات رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته خوشبختانه توانستیم شرایط را کنترل کنیم. از نظر اقتصادی وقت زیادی را صرف ساماندهی میزان مصرف کردیم، در حالی که در برخی مناطق شاهد رشد بیش از پنج درصد مصرف در ساعات اوج بودیم که در هیچ کجای دنیا تقریباً چنین روالی وجود ندارد.

او ادامه داد: سال گذشته میزان مصرف برق در زمان پیک ۵۲ هزار مگاوات بود. اگر مصرف به این ترتیب ادامه یابد، باید سالانه ۴۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید ایجاد کنیم که چنین حجمی نیازمند ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد سرمایه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان خاموشی امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافت، تصریح کرد: در چهار سال گذشته با تلاش‌های انجام شده، توانستیم حدود ۸۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولیدی نیروگاهی ایجاد کنیم و ۴۰۰۰ مگاوات برق به شبکه سراسری تا قبل از تابستان ۹۷ اضافه می‌کنیم؛ به این ترتیب ظرفیت تولید برق از ۸۰ هزار مگاوات عبور می‌کند.

به گفته فلاحتیان، صنعت برق یک بنگاه اقتصادی است و خودش باید با تکیه بر توانمندی‌های خود، آن را اداره کند؛ این در حالی است که در این زمینه ضعف قانونی نداریم، اما شهرداری‌ها باید کمک کنند. گاهی اخذ صدور مجوزهای لازم برای انجام عملیات‌های درون‌ شهری تهران به منظور توسعه و توزیع شبکه برق ماه‌ها زمان می‌برد و حتی سه تا چهار برابر هزینه کل پروژه را برای انجام عملیات حفاری درون‌شهری طلب می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای افزایش تولید برق تهران در سال نیازمندیم، گفت: این رقم برای نیاز کل کشور ۲۴۰ میلیارد تومان بوده که حتی کامل هم پرداخت نشده است؛ این در حالی است که در برخی از نقاط بسیاری از تجهیزات ما به طور صد درصدی زیر بار است.

طبق گفته فلاحتیان، سال آینده ۸۰ پروژه در زمینه صنعت برق در دست اقدام است.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام از پیش‌بینی هزینه ۴۰ میلیارد تومانی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ایلام، هادی کرمی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و احصاء آماری نیازها و مشکلات مناطق حاشیه شهر ایلام پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت انجام امورات عمرانی در مناطق حاشیه شهر ایلام نیاز است.

وی افزود: از این اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت جدول کشی مناطق حاشیه شهر شامل محلات آشوری، میلاد، ریزه بندی، تلاش، قائم و کارخانه نمک، و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت آسفالت این مناطق کمتر برخوردار پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: در طرح تفصیلی جدید الحاق این مناطق به شهر ایلام انجام شده و به زودی بعد از اخذ مجوزات شهرداری از شورای شهر و تأیید فرماندار مناقصه جدول‌گذاری و آسفالت این مناطق در چند فاز در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

کرمی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ نهضت آسفالت در شهر ایلام افزود: علاوه بر اکیپ آسفالت شهرداری، مجوزات لازم جهت اجاره اکیپ آسفالت و دستگاه آسفالت تراش به مبلغ ۸ میلیارد تومان از بخش خصوصی به شهرداری جهت اجرای نهضت آسفالت در معابر شهر ایلام داده شده است.

وی گفت: وظیفه شهرداری و شورای شهر خدمتگزاری به شهروندان در تمام مناطق شهر است و در این راه هیچ گونه تبعیضی وجود ندارد.

کد خبر 749796

دیگر خبرها

  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • رتبه اول اصفهان در میزان جاده‌های دو بانده/ جذب قیر منوط به عملکرد بافت فرسوده است
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است