Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اندیشکده مطالعات امنیتی» رژیم صهیونیستی در تحلیلی از عرصه سوریه نوشت: حضور نظامی ایران در سوریه نشان دهنده توسعه بی‌سابقه رفتار منطقه‌ای ایران همراه با تغییرات زیاد است.

بر این اساس، این نخستین بار است که ایران با حجمی قابل توجه از نیروهای مسلحش در کشور دیگری حضور نظامی پیدا کرده که به دلیل عدم وجود مرز بین ایران و سوریه غیرمنتظره‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اندیشکده مدعی شد: مداخله در سوریه نوع جدیدی از ماموریت سپاه پاسداران است که نیروهای زمینی آن همراه با نیروهای زمینی ارتش درگیر جنگ در کشوری دیگر هستند. این در حالی است که تا همین اواخر سپاه پاسداران سرگرم ماموریت‌های داخلی و ارتش این کشور نیز سرگرم دفاع از مرزهای ایران بود.

البته اکثر نیروی اعزامی ایران به سوریه از واحدهای این کشور نیستند، بلکه شبه نظامیان شیعه از کشورهای دیگر آن را شکل داده‌اند. در هر حال، عرصه سوریه اولین مورد همکاری نظامی ایران با روسیه است.

اندیشکده یاد شده نوشت: از همه مهمتر، ایران با استفاده از نیروی خود در سوریه برای بهره‌گیری از خلاء حاصل از شکست داعش در سوریه و عراق تلاش دارد تا پل زمینی ساخته و نفوذ کند تا نیروها و سلاح‌های خود را از ایران به سوریه و لبنان ارسال نماید.

اندیشکده مطالعات امنیتی اسرائیل در خاتمه در حالی که سعی در القای ایران هراسی دارد، نوشت: این پیشرفتی نگران کننده برای تل آویو، آمریکا، ترکیه، اردن، عربستان سعودی و دیگران است.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه

سلام آیت الله خامنه ای به خانواده شهید زاهدی ابلاغ شد.   به گزارش تسنیم، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.   سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»   گفتنی است سردار زاهدی در حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید.   تصویر پیکر سردار زاهدی پس از شهادت

  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عکسی دیده نشده از سردار زاهدی در کنار رهبر انقلاب در روزگار جوانی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت 7 عضو ارشد سپاه (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق