Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:53:54 GMT

دوره آموزشی نقاشی‌خط در اسلامشهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۱۹۵۵۴

دوره آموزشی نقاشی‌خط در اسلامشهر برگزار می‌شود

رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر گفت: برای اولین بار در کشور دوره آموزشی نقاشی‌خط با بازار کار فوق‌العاده در اسلامشهر برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جلیل قاسمی رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر در گفت‌وگو با خبرنگار اسلامشهرخبر اعلام کرد: نقاشی‌خط یکی از گرایش‌های تجاری و بین‌المللی خوشنویسی محسوب می‌شود که در چند سال اخیر مورد استقبال هنرمندان قرارگرفته است اساتید بزرگ و برجسته‌ای در این زمینه فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انجمن خوشنویسان اسلامشهر برای اولین بار در کشور دوره نقاشی‌خط برگزار می‌کند، اضافه کرد: تاکنون هیچ دوره‌ای در این زمینه برگزار نشده است بخشی از آن شاید به خاطر این است که ارائه نکات ظریف و پیچیده و فراوان این گرایش هنری بسیار زیاد است و انتقال آن نیز ممکن است سخت به نظر برسد.

قاسمی ادامه داد: بخش دیگر آن نیز مربوط به هنرمند است که باید نقاشی، رنگ، فضا، ریتم و ... را تجربه کند و پس از آن باید خط را آموزش ببینید که این حوصله وجود ندارد. به همین دلیل آموزش نقاشی‌خط به این شکل وجود ندارد اگر مباحثی هم در دانشگاه گفته شود به صورت گذرا، کوتاه و تئوری است و کمتر به صورت عملی است.

وی خاطرنشان کرد: این دوره، دوره ممتازی است که در آن مبانی هنری‌های تجسمی اعم از گرافیک، خوشنویسی، هندسه، طراحی حروف و در حوزه نقاشی‌خط تکنیک‌های موجود آموزش داده می‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر با بیان اینکه پیش نیاز حضور در این دوره‌ها آشنایی با نقاشی و خوشنویسی است، افزود: حتی اگر کسی با این دو رشته آشنا نباشد می‌تواند با تلاش و استعداد و جدیت در تمرین‌ها به توفیقات دست پیدا کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بازار کار این رشته چگونه است؟ اعلام کرد: بازار کار این رشته بسیار متعالی است این هنر، هنر جهانی و فراملی است.

این هنرمند ادامه داد: هنر خوشنویسی منحصر به ایران و برخی از کشورهایی همسایه است اما نقاشی‌خط و گرایش‌های نوین بیشتر مباحث زیبایی‌شناسی در هنر و مباحث انتزاعی را مطرح می‌کند و بازار کار فوق‌العاده‌ای دارد. در حال حاضر آثار نقاشی‌خط هم در کشور و هم در عرصه بین‌المللی به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مدرس این دوره استاد مراد فتاحی از اساتید خوشنویسی، نقاشی و نقاشی‌خط و از ساکنان شهرستان اسلامشهر هستند، خاطرنشان کرد: استاد فتاحی تنها یک سال در ایران حضور دارند بعد از آن قرار است به عنوان هنرمند در کشور کانادا فعالیت کنند، ایشان با برگزاری این دوره می‌خواهند زکات علم خود را پرداخت کنند.

قاسمی با بیان اینکه اولین جلسه این دوره پنجشنبه 12 مردادماه از ساعت 15 تا 19 برگزار می‌شود، افزود: این دوره یک‌ساله در 45 جلسه و به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام در این دوره‌ها به صورت محدود انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هزینه ثبت‌نام به ازای هر سه ماهه 180 هزار تومان در نظر گرفته شده است همچنین به نفرات شرکت‌کننده گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

رئیس انجمن خوشنویسان اسلامشهر اعلام کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این دوره‌ها می‌توانند با انجمن خوشنویسان اسلامشهر به نشانی: اسلامشهر، خیابان آیت‌الله کاشانی، خیابان ابوذر، کتابخانه شهید مطهری مراجعه و با شماره 02156145044 تماس بگیرند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۱۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای دانش آموز در یزد 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بیست و نهمین یادواره شهدای دانش آموز و مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد در یزد برگزار می‌شود.      این مراسم معنوی چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد واقع در کوچه حنا، انتهای خیابان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند