Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@09:00:33 GMT

لزومی ندارد برای ماندن در برجام پافشاری کنیم

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۲۲۴۳۴۳

لزومی ندارد برای ماندن در برجام پافشاری کنیم

رئیس کمیسیون اعتدالگریان مجلس نهم تأکید میگوید با ادامه اقدامات خصمانه آمریکا دیگر لزومی ندارد برای عملی شدن برجام پافشاری کنیم در حالیکه از سوی آنها هیچ تضمینی برای اجرای برجام وجود نداشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر،ابراهیم نکو نماینده اصلاح طلب در مجلس نهم شورای اسلامی به خبرنگار سولدوز خبر گفته با وجود آنکه ما اقدامات خصمانه آمریکا را در مقاطع مختلف تجربه کردیم اما اقدامات اخیر آنها در تحریم ایران بیانگر خصومت بیشتر سردمداران آمریکا علیه ملت و نظام ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق فراکسیون اعتدالگرایان مجلس با بیان اینکه ” اقدامات آمریکا با تعهداتش در برجام تناقضات آشکار دارد و می تواند به نوعی ضدبرجام باشد” افزود: فکر می کنم از نظر کارشناسان معمولی، مردم جهان و حتی مردم ایران که سررشته ای از تعاملات بین المللی دارند این در ذهنشان متبادر خواهد شد که آمریکا در صدد به هم ریختن روح برجام است.

دبیر سابق کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ایران تا حدودی میتواند در برابر اقدامات بر ضد برجام صبور باشد ولی فکر میکنم الان باید کاسه صبر دولتمردان ما در حال لبریز شدن باشد که بتوانند واکنش جدی به این اقدامات داشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که ” اظهار نظر آقای عراقچی که گفته تحریم های جدید به برجام مربوط نمی شود اما ناقض برجام است، چه معنایی دارد؟” گفت: انگار بخواهیم با کشوری در تعامل باشیم و مبنای حسن نیت را پایه ریزی کنیم اما کارهایی کنیم تا مواردی که روی آن سازش یا برنامه ریزی انجام شده به هم بریزد. اقدامات آمریکا سلطه طلبانه و زورگویی محسوب می شود و نمیتوان از آن حسن نیت را معنی کرد.

نکو تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را که به مادر تحریم ها معروف است، اعلان جنگ اقتصادی و سیاسی علیه ایران ارزیابی می کند و با ابراز تردید نسبت به اجرای سیاست های توافق شده در برجام توسط آمریکا می گوید وقتی آمریکا با این شدت و ابعاد گسترده اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان را تحریم می کند بیانگر ذات پلید آمریکاست و صرفا به دنبال دیکته کردن سیاست های خودش است.

از نظر این نماینده اصلاح طلب مجلس نهم با این وضع لزومی ندارد ایران بخواهد به یک عهدنامه یا پیمان نامه بین المللی ای پایبند باشد که از سوی طرف های دیگر و آمریکا بطور مکرر نقض می شود و در مقابل هر روز تنش و فشار علیه ایران بیشتر میشود.

رئیس کمیسیون اعتدالگریان مجلس نهم تأکید کرد “لزومی ندارد برای عملی شدن برجام همیشه پافشاری کنیم اما از سوی آنها هیچ تضمینی برای اجرای برجام وجود نداشته باشد.”

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم برجام را دستاورد بزرگی میداند که نشان داد ایرانی ها می توانند در چانه زنی های سیاسی موفق عمل کنند و ثابت کردند از عهده مسائل بزرگ بین المللی بر می آیند و از سوی دیگر هم در اجماع کشورهای همپیمان آمریکا شکاف ایجاد کردند.

به گفته نماینده اصلاح طلب مجلس نهم امروز کشورهای غربی فهمیدند که آمریکایی ها به هیچ عهدنامه و قرارداد بین المللی پایبند نیست و فقط به دنبال زورگویی هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۴۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند

کارشناس مسائل حقوقی عراق به مداخلات سفیر آمریکا در امور داخلی این کشور و حق بغداد در اخراج وی اشاره کرد.

به گزارش مهر به نقل از المعلومه، «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

پیش از این «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چالش با ارزش‌های لیبرالیسم غربی در جهان امروز ادعای آمریکا : هیچ کشور دیگری اورانیوم ۶۰ درصد را برای هدفی که ایران ادعا می‌کند، تولید نمی‌کند

دیگر خبرها

  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • اقدامات پلیس آمریکا نمی‌تواند صدای دانشجویان معترض را خاموش کند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • شرط موفقیت تیم ملی فوتسال در جام‌جهانی/ جلسه با تاج برای ماندن
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند