Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌گمان می‌کنم یازدهم مرداد سال 94 زمین در قطعه هفتم آرامستان بندرعباس یک قهرمان ملی را در خود جای داد، کسی که قبل از مرد بودن یک انسان بود، او آرام‌گرفته بود زیرا دیگر به‌مانند ما واژه انسانیت را به دوش نمی‌کشید.

‌به گزارش ایسنا، مراسمسالگرد درگذشت کاپیتان برکت جوذری امروز در بهشت زهرای بندرعباس برگزار شد؛ مرد آتش‌نشانی که برای نجات جان یک انسان ماسک اکسیژن خود را به هم نوعش داد و از آن زمان این جان بازی برکت جوذری زمزمه شبانه مادران هرمزگان برای کودکانشان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم سالگرد زنده‌یاد قهرمان برکت، مدیر و کارمند فرق نمی‌کرد همه در مقابل بزرگی تعهد آتش‌نشان بندرعباسی سر فرود آوردند، در شرایطی که مسئولان می‌توانستند با حضوری پررنگ‌تر برای خانواده قهرمان دلگرمی باشند اما جز مسئولان شهرداری بندرعباس شاهد حضور مسئولی دیگر نبودیم!

همه انسان‌ها رویای این را در سر دارند که در زندگی خودکاری کنند که بعد از مرگ اسمشان جاودان بماند کاری که شهید جوذری با از خود گذشتی کرد قطعاً در ذهن و قلب نه‌تنها مردم بندرعباس بلکه ایران خواهد ماند.

اما شاید مهم‌ترین نکته در این میان رنج خانواده این آتش‌نشان فداکار است که از محسوب نشدن درگذشت همسرش به‌عنوان شهادت و عدم رسیدگی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گلایه می‌کند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در بهمن سال 95 در گفت‌وگویی بابیان اینکه بنیاد شهید فقط افرادی را که در مواجهه با دشمن جان خود را از دست می‌دهند را شهید می‌داند، اظهار کرد: بنیاد شهید هیچ خدمتی به جان‌باختگانی مانند آتش‌نشان در حین خدمت ارائه نمی‌دهد و چون این افراد فوت حین خدمت دارند، شهرداری‌ها خدمات معادل شهید به خانواده‌های آن‌ها ارائه می‌دهد.

ایزدی گفت: بنیاد شهید تاکنون هیچ مورد آتش‌نشانی را تحت پوشش نداشته است.

امروز صبح در دومین سالگرد جان‌نثاری آن آتش‌نشان قهرمان مسئولین شهرداری بندرعباس، همکاران آن آتش‌نشان فداکار و خانواده وی با حضور بر مزار آن دلیرمرد یاد و خاطره وی را زنده نگه داشتند و در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از برکت جوذری گفتند .

اگر موانع تقویت ایمنی سطح شهر را برداریم، کمتر شاهد جان باختن آتش‌نشانان خواهیم بود

شهردار بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین مشاغلی که امروزه در جامعه ما موردتوجه مردم قرار می‌گیرد، آتش‌نشانی و شغل آتش‌نشانان است.

عباس امینی زاده تصریح کرد: آتش‌نشانی شغلی است که با جان و مال مردم سروکار دارد و آتش‌نشانان تلاش مضاعفی را در جهت از حفاظت از جان و مال مردم انجام می‌دهند.

وی افزود: شغل آتش‌نشانی همان فداکاری، ایثار و ازخودگذشتگی است که باعث می‌شود، جان و مال مردم حفظ و نگهداری شود.

امینی زاده بیان کرد: پاسداشت جایگاه شهدایی به‌مانند زنده یاد جوذری و ترویج فرهنگی و ایثار و فداکاری در جامعه از اموری است که جامعه در قبال چنین فداکارانی وظیفه‌دارند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و فداکاری را در جامعه ترویج دهیم باعث استحکام مبانی زندگی اجتماعی خواهد شد و از طرف دیگر اگر موانع تقویت ایمنی سطح شهر را برداریم، کمتر شاهد جان باختن آتش‌نشانان عزیز درراه حفاظت از جان مردم خواهیم بود.

قطعاً نیاز به توجه بیشتر جامعه به این افراد هست تا نسل‌های بعدی نیز تشویق شوند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: آتش‌نشانی فرا وظیفه است و روحیه خاصی را می‌طلبد و هرکسی نمی‌تواند این شغل را داشته باشد و به همین علت است که معمولاً آزمون استخدام آتش‌نشانی‌ها با همه شغل‌های دیگر فرق دارد.

فرجام دانش بابیان اینکه اصطلاحی که می‌گویند آتش‌نشانی عشق است نه شغل را باید پذیرفت، افزود: قطعاً بیش از این‌ها برای زنده یاد برکت جوذری باید ارزش‌گذاری کرد، این افراد از جان خود برای مردم می‌گذرند و قطعاً نیاز به توجه بیشتر جامعه به این افراد هست تا نسل‌های بعدی نیز تشویق شوند و چنین افرادی را الگوی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: شهید برکت جوذری یک انسان فعال بود و در همه فعالیت‌ها از جمله آموزشی، ورزشی، عملیاتی از خود کم نمی‌گذاشت.

دانش خاطرنشان کرد: برکت جوذری 12 ساعت قبل از این حادثه در هتل هرمز بندرعباس که باعث از دست دادن جانش شد، فرمانده عملیاتی در آتش‌سوزی مجتمع ستاره جنوب بندرعباس را عهده‌دار بود که در آن عملیات بسیار تلاش کرد.

بنیاد شهید همسرم را به‌عنوان شهید محسوب نکرد

همسر آتش نشان فداکار زنده یاد برکت جوذری در گفت‌وگو با ایسنا، ابراز کرد: به‌سختی در این سال‌ها گذران زندگی می‌کنیم و جای شهید جوذری در میان ما بسیار خالی است که باید تحمل‌کنیم.

صدرانگیز جوذری تصریح کرد: خاطرات بسیاری را در با وی دارم و همه خاطرات، خاطرات خوب هستند و هیچ بدی از وی ندیدم و هیچ‌گاه نمی‌توانم این همسر مهربان و فداکار را فراموش کنم و همواره در قلبم یاد او باقی است.

وی ادامه داد: مسئولین شهرداری بندرعباس در این 2 سال که از درگذشت همسرم جوذری می‌گذرد به ما رسیدگی‌های خوبی داشته‌اند و در همین‌جا از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

جوذری اضافه کرد: بنیاد شهید در این سال‌ها اصلاً با ما همکاری نکرد و شهید برکت جوذری را به‌عنوان شهید محسوب نکرد و اقدامی را در این خصوص انجام ندادند و با تمام پیگیری‌های صورت گرفته با ما گفتند که نمی‌توانیم وی را شهید محسوب کنیم.

هیچ‌وقت حس نکردیم پدر از میان ما رفته است و روح وی را در میان جمع خانواده حس می‌کنیم

فرزند بزرگ آتش نشان فداکار جوذری که جا ‌پای پدر گذاشته و در آتش‌نشانی بندرعباس مشغول به کارشده است در گفت‌وگو با ایسنا، اضافه کرد: با تقدیر از همکاران آتش‌نشانم که در مراسم دومین سالگرد پدرم حضور پیدا کردند تشکر دارم، جای پدرم بسیار خالی است و هیچ‌گونه نمی‌توان آن را پر کرد و همیشه سعی می‌کنیم هر هفته بر مزار پدر آمده و فاتحه‌ای نثار روح وی کنیم.

مرصاد جوذری تصریح کرد: هیچ‌وقت حس نکردیم پدر از میان ما رفته است و روح وی را در میان جمع خانواده حس می‌کنیم.

وی در ادامه در بیان خاطرات با پدرش عنوان کرد: پدرم بسیار علاقه‌مند بود فرزندانش در سازمان آتش‌نشانی مشغول به کار شوند و از ما تست‌های مربوط به آتش‌نشانی را می‌گرفت تا بتوانیم جذب سازمان شویم.

جوذری گفت: در این مدت شهردار بندرعباس، اعضای شورای شهر و مسئولین و اعضای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس به ما بسیار لطف داشته‌اند و امور ما را پیگیری کرده‌اند که جای تشکر دارد.

به گزارش ایسنا، عظمت و بزرگی فداکاری که شهید برکت جوذری انجام داد بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما چه کسی می‌داند شاید اگر ساختمان‌های شهر ما از تجهیزات امینی اطفای حریق درستی برخوردار بود کاپیتان جوذری این عملیات را به‌مانند تمام عملیات‌هایی که 17 سال با تعهد به پایان رسانده بود، تمام می‌کرد؛ دردناک است فکر کنی او قربانی کمبود تجهیزات ایمنی ساختمان‌های شهر بندرعباس شده است، باوجوداین شرایط باید منتظر برکت‌های قهرمان بعدی باشیم به‌راستی برکت بعدی کیست؟

‌گزارش از: محمد ذاکری نژاد، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج فارس


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه مستند سازی، تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام است، ابراز داشت: طی پیگیری‌ها با همکاری رسانه‌ها این امر در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام می‌شود، افزود: فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط قبل از برگزاری کنگره خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه برای بازدید ارزشمند رهبر معظم رهبری آماده می‌شود.

هاشمی برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان را از اولویت‌های کاری در استان در سال جاری خواند و تصریح کرد: به همین منظور از سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود این کنگره در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اثرپذیری خوبی داشته باشد.

کد خبر 6090254

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد