Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه یک‌شنبه، هشتم مردادماه در گردهمایی سیاسی، بصیرتی و روشنگری که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار شد، گفت: کشورهای غربی با نفی اصالت‌ها و ارزش‌ها، خود را برتر از دیگران می‌دانند، بنابراین به‌شدت انحصار‌گرا و در راستای حفظ قدرت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: غربی‌ها تنها در بحث هسته‌ای خواهان این انحصارطلبی نبوده، بلکه در تمامی ابعاد چنین روحیه‌ای را دارند، بنابراین نگران تشکیل بلوک محکم بیداری اسلامی در منطقه هستند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که با پیروزی انقلاب اسلامی خط بطلانی بر تمام اندیشه‌های باطل استکبار جهانی زده شد، بیان کرد: تا قبل‌از پیروزی انقلاب اسلامی، یک خودشیفتگی و خودباختگی نسبت به غرب وجود داشت، چراکه غرب را برتر از خود می‌دانستند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی گرایش به اسلام با شعار «خدمت به محرومین» و شعار «نه شرقی، نه غربی» رقم زده شد.
سنایی‌راد با اشاره به این‌که تنبلی آفت جهان سوم است، تصریح کرد: امروز ایران جزو پنج کشور برتر دنیا بوده و با همت، پُرکاری، تلاش برای خدمت با روحیه جهادی می‌توان در تمام عرصه‌ها پیروز بود؛ همان‌گونه که در گذشته کشورها به‌دلیل انحصارطلبی و ترس از جو سنگین علیه ایران هیچ‌یک از امکانات را به ما ندادند، اما امروز ایران توانسته به قدرت‌های زیادی ازجمله قدرت بازدارندگی در عرصه موشکی دست پیدا کند.
وی یادآور شد: امروز از درون اسلام هویت‌هایی شکل گرفته که هویت‌های معارضی که سعی در فرسایشی توان و اعتبار دارند را در خطر قرار داده، بنابراین اگر امروز همت بلند مدافعان حرم در عراق و سوریه نبود، اکنون امنیتی در داخل کشور دیده نمی‌شد.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه افزود: منطقه‌ای که در آن هستیم استعداد تبدیل شدن به بلوک قدرت را دارد، به‌دلایلی ازجمله لولای ارتباطی بین سه قاره، ذخیره بیشترین سوخت فسیلی همچون نفت و گاز و استعداد بالا در خصوص کشاورزی و صنعت امکان انباشت سرمایه در آن وجود دارد.
این مسؤول با تأکید بر این‌که سند 2030 تنها آموزشی نبوده و در تمام عرصه‌ها ورود پیدا می‌کند، اظهارکرد: جهان غرب امروز با رو کردن شیوه‌های سخت‌افزاری همانند تکفیری‌ها و نرم‌افزاری همانند سند 2030 سعی در ایجاد اخلال در بلوک محکم اسلام در جهان را دارد و خواهان فاصله انداختن بین مؤلفه‌های قدرت و مؤلفه‌های سلطه هستند.
سنایی‌راد خاطرنشان کرد: هر جا که دولت‌ها نسبت به مواضع ارزشی خود کوتاه آمده و ضعف نشان دادند، دشمن با قدرت ایستاده و حرف خود را به کرسی نشانده، بنابراین با تفکر بسیجی می‌توان چشم طمع بیگانگان را کور کرد.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که هدف ما حفظ مقاومت در منطقه است، تصریح کرد: عمق راهبردی ما با حفظ مقاومت در منطقه عظیم می‌گردد، بنابراین در مواجهه با جریان نرم داخلی که این روزها از طریق جریان نفوذ در میان مسئولان با تغییر محاسبات و میان مردم با تغییر ذائقه‌ها است، باید بسیج را در میان آحاد جامعه توسعه و ترویج دهیم و اگر این تفکر همه‌گیر شود جنگ نرم دشمن خنثی می‌‌شود.
وی یادآور شد: بسیج باید قدرت جاذبه داشته و با صبر و روحیه جهادی افرادی فعال، عاقل، صبور و بصیر را تحویل جامعه دهد.
سنایی‌راد با اشاره به این‌که باید در عرصه عمل تبلیغ داشته باشیم، گفت: برای صدور و یارکشی انقلاب نیاز به روحیه جهادی است و بیشترین سهم بسیجیان در فرمان «آتش به اختیار» برای جذب انقلاب و خدمت به نفع مردم نهادینه شده است.
وی در پایان اظهارکرد: گاهی در بدنه مردم «رأی لج» وجود داشته و قصد به چالش کشیدن مجموعه ارزشی دیده می‌شود، البته شکاف‌هایی در جامعه ایجاد شده که بسیار خطرناک است، بنابراین ضمانت‌بخش آینده انقلاب اسلامی با تبلیغ عملی، کار مضاعف و اقدام و عمل است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی ایران خللی در عزم و اراده ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه‌ای اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم‌هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد : تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد