Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس ؛ بر اساس اطلاعات دریافتی از مدیریت فناوری بورس تهران پنج صندوق سرمایه گذاری ثابت حامی، با درآمد ثابت کاریزما ، توسعه سرمایه نیکی، نیکوکاری پرسپولیس و صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان بالاترین ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) را در بین همه دارا می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس سه صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت حامی،کاریزما و توسعه سرمایه نیکی بر اساس ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) گرانترین صندوق های سرمایه گذاری به شمار می روند. بازدهی این سه صندوق از آغاز فعالیت تا به امروز به ترتیب 88.5 درصد،75.3 درصد و 92.9 درصد بوده است. پس از آنها نیز دو صندوق نیکوکاری پرسپولیس با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) 113 هزار و 936 تومانی و صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری نیک اندیشان با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) 106 هزار و 291 تومانی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

قیمت اسمی هر واحد سرمایه گذاری 1000 تومان است که پس از آغاز فعالیت صندوق سرمایه گذاری در اوراق با درامد ثابت و در پایان هر مقطع زمانی که ماهانه و در پانزدهمین روز هر ماه است، در صورتی که خالص ارزش روز واحدهای سرمایه گذاری بیش از قیمت مبنای واحدها باشد، تفاوت مذکور محاسبه شده و متناسب با تعداد واحدهای سرمایه گذاری به حساب کسانی که در پایان آن مقطع، دارنده واحدها بوده اند، واریز می شود.

پس از این پرداخت، خالص ارزش روز هر واحد سرمایه گذاری معادل قیمت مبنای محاسبه است.

بر این اساس ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری ثابت حامی تا تاریخ 8 تیرماه 95 به مبلغ 186 هزار و 697 تومان رسیده است که در مقایسه به عمر 1062 روزه این صندوق توانسته بازدهی 85.32 درصدی را از ابتدای فعالیت تا به امروز محقق سازد. بیش از 97 درصد از تریکب دارایی های این صندوق هم اکنون اوراق مشارکت و مابقی آنرا سپرده بانکی شامل می شود.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کاریزما اما در رتبه دوم بیشترین ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) به مبلغ 181 هزار و 962 تومان ایستاده که در 958 روز فعالیت توانسته بادهی 79.62 درصد بازدهی را بر جای گذارد. بیش از 56 درصد از دارایی های مالی این صندوق را هم اکنون سپرده های بانکی و پس از آن اوراق مشارکت تشکیل می دهد.

در رتبه سوم دارندگان بیشترین خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) نیز صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت توسعه سرمایه نیکی قرار دارد که در مدت عمر 482 روزه خود ارزش 141 هزار و 405 تومانی را برای هر واحد سرمایه گذاری محقق کرده است. بازدهی این صندوق از ابتدای آغاز فعالیت تا دوره مذکور به 92.7 درصد رسیده است. بیش از 75 درصد از دارایی های مالی این صندوق هم اکنون اوراق مشارکت و مابقی را سپرده بانکی تشکیل می دهد.

بازدهی این صندوق های سرمایه گذاری در حالی است که با پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری آنها در بازار سرمایه و تحت نظارت بودن از سوی سازمان بورس اما هیچ درصدی از دارایی های این صندوق ها به سهام اختصاص داده نشده است.

پس از آن نیز صندوق با درآمد ثابت نیکوکاری پرسپولیس با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) حدود 113 هزار و 936 تومانی قرار دارد که بازدهی این صندوق را در 1283 روز پس آغاز فعالیت آن به 64.27 درصد رسانده است. 56 درصد از دارایی های مالی این صندوق دراوراق مشارکت و بیش از 33 درصد در سپرده های بانکی متمرکز شده است.

در نهایت صندوق با درآمد ثابت نیکوکاری نیک اندیشان هنر نیز با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) 106 هزار و 291 تومانی در دوره زمانی منتهی به 8 تیر ماه 94 در جایگاه پنجم این رتبه بندی ایستاده است. این صندوق در 729 روز پس از آغاز فعالیت توانسته بازدهی 36.59 درصدی را محقق سازد. بیش از 85 درصد دارایی های مالی این شرکت را سپرده های بانکی تشکیل می دهد.

به گزارش فارس بررسی ها نشان می دهند بازدهی شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران از ابتدای امسال تا 8 مرداد ماه 96 به 6.4 درصد بالغ شده است.

کم بازده ترین صندوق های با درآمد ثابت نیز به ترتیب صندوق های سرمایه گذاری امین یکم فردا ((ETF با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) حدود 1004 تومان ، پارند پایدار سپهر (ETF) با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV)حدود 1013 تومان و صندوق قابل معامله گنجینه آینده روشن (ETF) با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) حدود 1014 تومانی هستند .

این سه صندوق با درآمد ثابت قابل معامله (ETF) از آغاز فعالیت خود تا دوره مذکور به ترتیب 13 درصد ، 0.14 درصد و 0.49 درصد رسیده است.

پس از آنها نیز صندوق قابل معامله با درآمد ثابت کیان (ETF) با ارزش خالص هر واحد سرمایه گذاری (NAV) حدود یک هزار و 156 تومانی و صندوق با درآمد ثابت قابل معامله آرمان آتی کوثر (ETF) حدود یک هزار و 342 تومانی قرار دارند که بازدهی آنها از آغاز فعالیت تا کنون به ترتیب 13.81 درصد و 32.15 درصد بوده است.
انتهای پیام/م


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومانی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی استان خبر داد.

حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟