Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان لیگ گفت: ما نمی‌توانیم باشگاه‌ها را از گردونه فوتبال ایران به خاطر بدهی حذف کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری میزان، مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال ایران در فصل ۹۵-۹۶ در شرایطی برگزار شد که برخی اعترا‌ض‌ها و حواشی، این برنامه را عملا زیر سوال برده بود. از تحریم خبرگزاری‌ها گرفته تا تاخیر زیاد و طولانی شدن شروع مراسم همه و همه مسائلی بود که باعث شد با حیدر بهاروند نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ گفت‌وگویی ترتیب دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بهاروند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در مورد این مراسم و حواشی آن صحبت‌های زیر را انجام داد:

* قبول دارید که جای بسیاری از فوتبالی‌ها در مراسم انتخاب بهترین‌ها خالی بود؟ مثلا مایلی‌کهن گفته بود این مراسم جای افرادی مثل او نیست که در آن حضور داشته باشند.

بله. این ایراد به ما وارد است. ما سعی کردیم از روسای هیئت فوتبال استان‌ها، مدیران باشگاه‌ها و نمایندگان آنها که صاحبان واقعی فوتبال هستند میزبانی کنیم. پیشکسوتان و بزرگان فوتبال هم در این مراسم حضور داشتند. برخی‌ها دعوت شدند و از حضور در مراسم عذر خواستند. مثلا آقای محمد دادکان رسما دعوت بودند اما نیامدند. با این وجود حرف مایلی‌کهن درست است. او و خیلی از بزرگان دیگر فوتبال ایران که حق به گردن فوتبال دارند هم باید دعوت می‌شدند. ما اشتباه خود را می‌پذیریم و از همین تریبون از مایلی‌کهن عذرخواهی می‌کنم. منتهی همیشه در این گونه مراسم‌ها ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. البته فراموش نکنیم شرایط فراهم نیست که همه بزرگان فوتبال ایران به مراسم دعوت شوند. با این حال تمام تلاش خود را خواهیم کرد که از مراسم‌های بعدی بیشتر از وجود با ارزش بزرگان فوتبال ایران چون مایلی‌کهن بهره ببریم.

* بسیاری از رسانه‌ها هم حضور در این مراسم را به نشانه اعتراض تحریم کردند.

تمام رسانه‌ها برای ما عزیز هستند. سایت‌ها، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های شنیداری و تصویری از بخش‌های زحمت‌کش و تاثیرگذار ورزش و به ویژه فوتبال ایران هستند. رسانه پل ارتباطی فوتبال و مردم عزیز ما است که شبانه‌روزی برای مخابره اتفاقات تلاش می‌کند. اینکه برای این مراسم بعضی از رسانه‌ها تصمیم گرفتند حضور خود را تحریم کنند، تصمیمی است که اتخاذ شده و برای ما محترم است. حتما بررسی می‌کنیم و اگر ایرادی در کار باشد آن را برطرف خواهیم کرد. منتهی بسیاری از نمایندگان رسانه‌ها در مراسم حضور داشتند. ما حتی دوستانی که تصمیم گرفتند نباشند را برای مراسم‌های بعدی جلوتر از بقیه دعوت خواهیم کرد. من عقیده دارم برای ارتقا سطح فوتبال ایران و قرار داشتن در مسیر پیشرفت حتما باید رسانه‌ها در کنار فوتبال باشند. هیچ کسی نمی‌تواند حقوق و تلاش رسانه‌ها را نادیده بگیرد. با این وجود ما سعی کردیم مراسم را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

* بسیاری از انتقاد‌ها به تاخیر زیاد در شروع مراسم، و معطلی خبرنگاران در مراسم قبلی سازمان لیگ مربوط به قرعه‌کشی مسابقات و عدم هماهنگی نامناسب و ... بود.

ما از همان ابتدا اعلام کرده بودیم که مراسم از ساعت 22:30 پخش تلویزیونی خواهد شد. در دعوت‌نامه‌های رسمی هم به این موضوع اشاره شده است اما برنامه شام و پذیرایی از مهمان‌ها هم وجود داشت که آن را قبل از شروع اصلی مراسم تدارک دیدیم. ما نمی‌توانستیم پذیرایی شام و برنامه نماز را نادیده بگیریم. اگر این کار را می‌کردیم بعضی‌ها می‌گفند چرا مراسم را همزمان با نماز برگزار کردید یا شام ندادید. در این مواقع همیشه بهانه‌هایی برای اعتراض وجود دارد اما به هر صورت مجری برگزاری مراسم معرفی بهترین‌ها قرارداد‌های اسپانسرینگ داشت و این برنامه باید پخش تلویزیونی می‌شد. کنداکتور شلوغ صدا‌وسیما هم به هیچ عنوان دست ما نیست و برخی مواقع لازم است که همکاری صورت بگیرد تا مراسم پخش شود.

* پس تاخیر زیاد در شروع مراسم هم به خاطر پخش تلویزیونی بود؟

بله. ما دوست داشتیم مقدماتی فراهم شود تا همه مردم با پخش تلویزیونی با این جشن بزرگ فوتبالی همراه باشند. ما سعی کردیم با توجه به فضایی که وجود داشت کمترین تاخیر را داشته باشیم و کل تاخیر هم فکر نمی‌کنم بیشتر از ۳۰ دقیقه بوده باشد که آن هم به خاطر پخش مستقیم بود.

* اینکه یک مراسم فوتبالی تا حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد هم طول بکشد با اعتراض‌هایی همراه شده است.

به هر صورت کنداکتور برنامه بخش‌های مختلفی داشت اما دوستانی که از ما به خاطر طولانی شدن مراسم انتقاد می‌کنند با در نظر گرفتن موضوع پخش تلویزیونی، به یک نکته دیگر آیا توجه داشتند؟ بنده به عنوان نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ از مدت‌ها قبل تاکید زیادی داشتم که جایزه بهترین‌های لیگ‌های پایه در این مراسم اهدا شود. جوایز فوتبال ساحلی هم به همین شکل! ما باید تلاش تیم‌ها و باشگاه‌های رده سنی پایه را ببینیم، باید به آنها توجه کنیم. بالاخره باید این عادت بد ندیده شدن آنها از یک جایی ترک شود. آنها هستند که آینده فوتبال ایران را می‌سازند و حتی خود رسانه‌ها هم به عملکرد و مشکلاتی که آنها دارند آن طور که باید توجه نداشته‌اند. طولانی شدن مراسم به خاطر اضافه شدن بخش تجلیل از بهترین‌های رده سنی پایه بود. حالا دوستان منتقد بگویند که این حرکت سازمان لیگ اشتباه بود؟ حتما همه شما دوستان به خوبی می‌دانید که در سال‌های گذشته این بخش‌هادر مراسم معرفی بهترین‌ها وجود نداشت.

* ولی می‌توانستید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید تا مراسم انقدر زیاد طول نکشد.

به هر صورت بحث پخش تلویزیونی هم وجود داشت. به نظر شما بنده و همکارانم نمی‌توانستیم بخش تجلیل از رده‌های سنی پایه و فوتبال ساحلی و... را در این مراسم در نظر نگیریم تا این انتقاد‌ها انجام نشود؟ ولی من شخصا خوشحال هستم که مقدمات تجلیل از بهترین‌های رده سنی پایه را هم فراهم کردیم. این اتفاق حتی به طولانی‌تر شدن برنامه می‌ارزید.

* همیشه در چنین مراسم‌هایی ابهامات درباره نحوه انتخاب افراد به وجود می‌آید. بعضا برخی از بازیکنان لیگ برتری برتری به حق خوری اشاره کردند و حتی ساسان انصاری که در مراسم حضور داشت از این مسئله ناراحت بود که چرا هیچ اسمی از او مطرح نشده است. نامزد‌های برتر هر بخش نام و تصویرشان در مراسم نشان داده می‌شد. ممکن است برخی بخش‌ها به خاطر اشکال فنی و یا اشتباه سهوی این اتفاق رخ نداده باشد. من ترجیح می‌دهم درباره افراد صحبت نکنم اما همه فوتبالیست‌ها برای ما عزیز هستند. آنها سرمایه اصلی فوتبال کشور هستند. درباره موضوع حق‌خوری هم قاطعانه به شما می‌گویم که هیچ حقی از کسی ضایع نشد. جوایز به نفرات برتر داده شد و کسی نمی‌تواند اعلام کند که یک عزیزی به ناحق جایزه دریافت کرده است.

* هیچ ابهامی در رای‌گیری‌ها وجود ندارد؟

هر بازیکن و یا مدیر و باشگاهی که ابهام یا اعتراضی به انتخاب‌ها دارد می‌تواند به سازمان لیگ مراجعه کند تا ما لیست دقیق رای‌گیری انجام شده از هیئت‌های فوتبال، باشگاه‌ها، مربیان، کارشناسان و منتخب اهالی رسانه‌ها را به آنها نشان بدهیم. حتی یک رای هم جا به جا نشده است و من تاکید می‌کنم سازمان لیگ آماده ارائه لیست تفکیک شده رای‌گیری به صورت شفاف در تمامی زمینه‌ها به اهالی فوتبال است. ما به رای‌گیری احترام گذاشتیم و نتیجه آن را اعلام کردیم. بگذارید یک مثال برای شما بزنم.

* بفرمایید.

مثلا در بخش معرفی بهترین بازیکن لیگ برتر، آقایان سید جلال حسینی، مهدی طارمی و امید ابراهیمی نامزد بودند. پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و در آسیا هم به جمع هشت تیم برتر صعود کرد و طبیعی بود که یکی از نمایندگان این باشگاه بهترین بازیکن فصل شود و رای بیاورد. برای سازمان لیگ چه فرقی داشت که سید جلال حسینی بهترین بازیکن معرفی شود یا مهدی طارمی؟ شاید خیلی‌ها این تصور را داشتند که حسینی بهترین بازیکن فصل شود اما ما جایزه را بر اساس رای‌گیری که انجام شد به افراد دادیم. در این زمینه آرا طارمی بیشتر بود و بهترین بازیکن معرفی شد. من به همه همکاران خودم تاکید کرده بودم باید به رای‌گیری انجام شده احترام بگذاریم و به هیچ عنوان جایزه‌ای به فردی سلیقه‌ای داده نشد.

* آقای بهاروند! جدا از بحث مراسم بهترین‌ها، این روز‌ها نگرانی برای بدهی باشگاه‌های فوتبال ایران زیاد شده است. زنگ خطر برای فوتبال ایران به صدا در آمده و ممکن است کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا برخورد جدی با این مسئله داشته باشند.

فیفا و AFC که به هیچ عنوان با هیچ کشوری شوخی ندارند. در ایران باشگاه‌ها با مشکلات بسیار زیاد اقتصادی رو‌برو هستند. شما نگاه کنید آنها از حق پخش که در همه جای دنیا ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌ها را تشکیل می‌دهد محروم هستند. وقتی منابع درآمدی باشگاه‌ها قطع شده چنین شرایطی به وجود می‌آید. مدیران فوتبال در تمام سال‌های گذشته هم تلاش زیادی داشتند تا صدا و سیما را راضی کنند و حق پخش را پرداخت کند اما تا الان این اتفاق رخ نداده است.

* حالا چه برنامه‌ای برای حل بحران و کنترل این بدهی‌ها دارید.

اول باید حق پخش تلویزیونی پرداخت شود از طرفی ما جلوی اضافه شدن بدهی باشگاه‌ها را گرفته و آنها را مجبور کرده‌ایم بدهی‌های خود را پرداخت کند. برای حل مشکلات مالیاتی آنها هم اقداماتی صورت گرفت و جلسات محتلفی برگزار شد. ما نمی‌توانیم باشگاه‌ها را از گردونه فوتبال ایران به خاطر بدهی حذف کنیم. منتهی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا سه سال آینده بدهی آنها را به صفر برسانیم. به این ترتیب که در بازه‌های زمانی مختلف آنها بخشی از بدهی خود را پرداخت کنند. یا اگر در فصل نقلو انتقالات مثلا ۵ میلیارد تومان هرینه می‌کنند، در بدترین شرایط حداقل به اندازه نصف این پول از بدهی‌های خود پرداخت کنند. ما فقط می‌توانیم با این شیوه‌ها بحران بدهی را حل کنیم. البته دولت و وزارت ورزش هم باید به کمک باشگاه‌ها بیایند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کمیتۀ انضباطی هیئت فوتبال تهران اعلام کرد به‌دنبال حواشی رخ‌داده روز گذشته در جریان بازی تیم‌‎های اتحاد ستارگان و آرمان‌آفرینان در لیگ دو فوتبال تهران و ضرب‌وشتم داور و عوامل برگزاری بازی، ۵ عضو تیم ستارگان محروم شدند. 
درادامه در پی انتشار فیلم مهر و موم بیمارستان محب مهر، پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز شد، در مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و مهر و موم شده است. اما نکته جالب اینجاست که مهر و موم وقتی صورت گرفته که مراجعه کننده‌ها تو بیمارستان بودن و گلایه‌ای همیشگی از ترافیک که هیچ تلاشی هم برای حلش نمیشه خبر‌های ویژهای امشب تهران بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • محرومیت ۵ نفر به خاطر کتک زدن داور و ترافیک مشکلی همیشگی
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها