Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که با حضور دکتر هنگامه بختیارمدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی،دکتر داریوش فرهود بنیانگذار،استاد دانشگاه تهران وپدرعلم ژنتیک ایران وعضودائمی فرهنگستان علوم پزشکی ، دکتر زعیمیان کاظمی مشاور وزیر بهداشت و عضو هیات امنا باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ،خانم دکتر اسلام پناه رییس بنیاد ملی نخبگان و رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان کرمانشاه، دکتر سایه بیگدلی مدیر روابط عمومی واحد پزشکی تهران و جمعی از مسئولان اجرائی برگزار شد ازدانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی ودست اندرکاران اجرایی همایش با اهدای لوح سپاس تقدیر شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم دکتر زارع با اشاره به حمایت همه جانبه و سیاست های اجرائی دکترولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از مقوله تولید علم وایجاد زمینه رشد و گسترش تحقیق و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی گفت : شرایط امروز دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه و حمایت از نخبگان بسیار امیدوار کننده است .
وی افزود : همانگونه که دکترفرهاد رهبر رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی نیزدر الویت برنامه های خود در حهت اعتلاء جایگاه وشکوفائی دانشگاه آزاد اسلامی به این نکته مهم توجه خاص داشته و در اولین سخنرانی های رسمی خوداظهار داشته اند"جرات علمی را با هدف تولید ثروت از علم به توان علمی دانشگاه اضافه می کنیم" بنابراین درحال حاضر بستر مناسبی برای رشد دانشجویان پژوهشگر و نخبه در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است .
رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان همچنین به تشریح نقاط زینی فعالیتهای جدید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان پرداخت و گفت :با توجه به رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اینکه فراهم آوردن زمینه و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز نخبگان، مهمترین راه حمایت از آنان است، باشگاه این رهنمودها را سر لوحه برنامه راهبردی خود قرار داده است.
وی افزود : بر مبنای سند چشم انداز و اساسنامه باشگاه، شناسایی، جذب، پرورش، کارآفرینی و تجاری سازی نتایج تحقیقات و اقدام و عمل برای ارتباط با صنعت، حمایت، هدایت و اعتلای دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و اعضاء هیات علمی جوان با استعداد کشور مورد توجه خاص قرار گرفته است. به نحوی که توانمند سازی اعضاء بوسیله باشگاه موجب توفیق خدمت آنان در مدیریت های کلان کشور و دانشگاه آزاد اسلامی شده است.

راه اندازی سامانه پژوهشیار
دکتر هنگامه بختیارمدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ابراز خشنودی از حضور در جمع دانشجویان فعال و تقدیر ازدست اندرکاران و عوامل اجرائی اولین همایش سلولهای بنیادی، سلول درمانی و پزشکی باز ساختی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت : با حضورمدیران ارشد فعلی و توجه ویژه دکتر ولایتی به مقوله تحقیق و پژوهش آینده درخشانی برای این حوزه پیش بینی می شود .
مدیرکل دفتر توسعه پژوهش، فناوری و نوآوری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تقویت زیرساخت های موجود دانشگاه در زمینه تجهیز امکانات فیزیکی و آزمایشگاه ها و ابزارهای ساختارمند نظارتی و همچنین فعال کردن سامانه پژوهشیار به عنوان کامل ترین سامانه در سطح کشور را از جمله اقدامات مفید حوزه پژوهشی برشمرد .
دکتر بختیار با تاکید بر اینکه در این تغییرات و تحولات بنیادین دانشجویان پایه و اساس امور پژوهشی هستند گفت : سامانه پژوهشیار تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید در تمام واحدهای مجری علوم پزشکی که دارای دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند و به ترم پایان نامه رسیده اندفعال می شود .
دکتر زعیمیان کاظمی مشاور وزیر بهداشت و عضو هیات امنا باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین آرزوهای اساتید گروه های درگیر امور پژوهشی بهره مندی ازحضور مشتاقانه دانشجویان است گفت : باید قدر این دانشجویان علاقه مند را بدانیم و با حمایت های معنوی زمینه فعالیت آنان را بیش از پیش فراهم کنیم . برگزاری موفق این همایش بیانگر پتانسیل و ظرفیت دانشجویان بعنوان عظیم ترین منابع انسانی و سرمایه های اجتماعی کشور است.
دکتر داریوش فرهود استاد پیشکسوت دانشگاه تهران و بنیانگذار علم ژنتیک ایران نیز با اشاره به بخشندگی و مهربانی خداوند بعنوان کلیدی ترین مفهوم قرآن کریم ، گفت: شاید بتوان گفت عصاره آیات این کتاب آسمانی در همین دو کلمه بخشندگی و مهربانی نهفته باشد . مفاهیمی که جامعه امروز ما سخت بدان محتاج است .
وی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای در کلیه امور زندگی و انجام فعالیت های علمی و پژوهشی گفت : اخلاق نیاز به آموزش تئوریک ندارد،طبق تعاریف یونسکو اخلاقیات در 6 سال اول زندگی افراد شکل می گیرد و در سنین دانشجوئی هرچند بسیار دیر است ولی استاد با روش و کردار مطلوب خود بزرگترین معلم و الگوی اخلاق دانشجویان است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : دربخش توسعه و گسترش تحقیقات توزیع منابع عادلانه نیست و نیاز به اصلاح و بازنگری جدی دارد.

شرط موفقیت دانشجویان داشتن روحیه خودباوری است
دکتر مریم اسلامی رییس همایش و رییس مرکز تحقیقات زیست فناوری کاربردی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران نیزضمن تشکر ازحمایت مسئولان ارشد دانشگاه و عوامل علمی و اجرایی و همچنین حامیان کنفرانس اظهار کرد : داشتن روحیه خودباوری و داشتن انگیزه جهت انجام فعالیتهای علمی پژوهشی شرط موفقیت برای دانشجویان است .
معاون پژوهشی دانشکده پیرا پزشکی سپس با بیان خاطرات و تجربیاتی از چگونگی و نحوه انجام کار اساتید بزرگ و شاخصی همچون دکتر فرهود و دکتر زارع گفت : تفاوت نسل جدید و پیشکسوت فقط کار زیاد و تلاش دائمی است که دانشجویان می توانند با پیروی ازخط و مشی آنان الگو سازی کنند .
دکتر اسلامی از مسئولان درخواست کرد با راه اندازی دبیرخانه دائمی همایش از فعالیتهای علمی پژوهشی اساتید و دانشجویان حمایت های مالی و معنوی بعمل آورند .
گفتنی است ، نخستین همایش «سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و پزشکی بازساختی» اول و دوم خرداد ماه امسال به همت مرکز تحقیقات زیست‌فناوری کاربردی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و با همکاری پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، بانک خون بندناف رویان، انستیتیو پاستور ایران، معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات بیمارستان بوعلی در سالن اجتماعات واحد پزشکی تهران با حضور برترین های این حوزه از داخل و خارج کشور و دارای ۸ امتیاز بازاموزی جهت ۲۴ رشته تخصصی و فوق تخصصی در سالن اجتماعات واحد پزشکی تهران برگزار شده است .

203/202

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۲۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد علیپور بنائی دانشیار گروه مهندسی الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای دومین سال متوالی به‌عنوان عضو کمیته برگزاری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی فوتونیک، اپتیک و لیزر در شهر پورتو کشور پرتغال در سال ۲۰۲۵ با عنوان کنفرانس PHOTOPTICS ۲۰۲۵ انتخاب شد.

علیپور بنائی اکنون معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و تنها ایرانی کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • تحول بی‌واسطه با مردم