Web Analytics Made Easy - Statcounter


یک پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان با گلایه از حمایت نکردن ارگان ها و سازمان ها از این حوزه عنوان کرد که خصوصی شدن تئاتر کودک و نوجوان موجب بروز مشکلات زیادی در این عرصه خواهد شد.

حسن دادشکر کارگردان تئاتر و پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان درباره فعالیت های اخیرش در این حوزه به خبرنگار مهر گفت: سال گذشته نمایش «پیرمرد و ببر» را در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه بردم که به صحنه بردن آن نمایش نزدیک به سه سال به طول انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به بی مهری هایی که نسبت به تئاتر کودک و نوجوان وجود دارد فعلا برنامه ای برای اجرای یک کار جدید ندارم. من زمانی تئاتر کار می کنم که خودم به آن اعتقاد داشته باشم و به این دلیل است که سال هاست به تلویزیون هم نرفته ام چون نه من را و نه هنرم را درک نمی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارگان ها و سازمان ها با کمبود بودجه مواجه هستند و باعث تاسف است که مراکز فرهنگی بودجه هایی را که برای اختصاص به فعالیت های فرهنگی و هنری دریافت می کنند، صرف مسائل دیگر می کنند. نزدیک به ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گذشته اما ما هنوز نتوانستیم فکری به حال فرهنگ سازی مردم بکنیم. بنیان های اساسی یک مملکت را فرهنگ آن کشور می سازد و اگر از کودکی فرهنگ سازی درستی صورت بگیرد دیگر کمتر شاهد حق خوری، رشوه خواری، خلاف و معضلات دیگر خواهیم بود. این فرهنگ سازی باید از مدارس ما آغاز شود و کودکان را همانطور که در دین و شرع آمده از ابتدا باید با صداقت و راستی و حقیقت آشنا کرد.

این هنرمند تئاتر کودک و نوجوان درباره نقش هنر تئاتر در فرهنگ سازی بیان کرد: یکی از ابزارهای ساخت فرهنگ در جوامع پیشرفته امروزی تئاتر است چه وجه آموزشی آن که از مدارس آغاز می شود و چه اجراهای حرفه ای. تئاتر انسان ساز و برآمده از آیین است اما این روزها به تئاتر به عنوان پدیده ای تفننی نگاه می شود. اگر در طول این سال ها به این هنر توجه می کردیم امروزه نتایج مثمرثمر آن را می دیدیم. فرهنگ نیاز به سرمایه گذاری درازمدت دارد.

دادشکر با گلایه نسبت به فاصله گرفتن مردم عادی از تئاتر گفت: این روزها بلک باکس های کوچکی به اسم سالن تئاتر شکل گرفته که مخاطبانش فقط خود تئاتری ها هستند نه مردم عادی اما اگر در زمینه تئاتر و به خصوص تئاتر کودک و نوجوان فرهنگ سازی درستی انجام شود از این طریق می توانیم تماشاگر تئاتر هم تربیت کنیم. در حال حاضر به جز مواردی معدود تئاتر برای خواص اجرا می شود. مساله مهم این است که یک سازمان یا ارگان مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان بهزیستی، بخش تئاتر کودک و نوجوان اداره کل هنرهای نمایشی، آموزش و پرورش و ... باید نگاه حمایتی به تئاتر کودک و نوجوان داشته باشند و به این حوزه به عنوان یک بنیان نگاه کنند.

این هنرمند که به عنوان اولین پایه گذار گروه تئاتری نوجوانان در تهران شناخته می شود، در پایان درباره خصوصی شدن تئاتر کودک و نوجوان اظهار کرد: اگر این نوع از تئاتر هم به دلیل حمایت نکردن سازمان ها به سمت خصوصی شدن برود هنرمندان این حوزه مجبور هستند به هر طریقی که شده مخاطب جذب کنند. اتفاقی که در حال حاضر در تئاتر بزرگسال ما در حال رخ دادن است. این مساله باعث خانه نشین شدن هنرمندان تئاتر کودک می شود چون نمی خواهند به هر قیمتی مخاطب را به سالن تئاتر بکشانند. باید تلاش ریشه ای برای حفظ تئاتر کودک صورت بگیرد و امیدوارم جشنواره هایی مثل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان بتوانند مخاطبان عام را هم به خود جذب کنند.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان گفت: دقایقی پیش  بر اثر بارندگی‌های شدید در اثر سقوی تیر برق ناشی از بارندگی های شدید، پسر ۱۰ ساله اهل روستای حسن آباد شهرستان خوسف دچار برق گرفتگی شد  که  با تلاش پایگاه هلال احمر ماژان خوسف این کودک نجات یافت.

کاووسی افزود: این کودک  با یک دستگاه تراکتور به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

دیگر خبرها

  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • نجات کودک ۱۰ ساله خوسفی با تلاش نیرو‌های هلال احمر
  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها