Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار درمیان گفت: نزدیکی کارخانه سیمان باقران به مرز و بازگشایی بازارچه میل ۷۳ رونق چشمگیری به تولید کارخانه سیمان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از درمیان ، محمد بشیری زاده شامگاه دوشنبه در نشست با مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی در این شهرستان اظهار داشت: راه اندازی کارخانه سیمان باقران در شهرستان مرزی و محروم درمیان بارقه امیدی در دل مردم این شهرستان ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای فروردین ماه سال جاری این کارخانه رسما افتتاح شده استو روزانه 2 هزار و 200 تن سیمان و کلینکر تولید دارند که 450 تن سیمان پاکتی و بقیه به صورت فله ای است.

فرماندار درمیان تعطیل بودن بازارچه میل 73 را یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کارخانه عنوان کرد و افزود: در صورت رفع مشکل و بازگشایی مجدد این بازارچه با توجه به فاصله 30 کیلومتری کارخانه سیمان با مرز یقینا شاهد رونق اقتصادی و اجتماعی در شهرستان خواهیم بود.

بشیری زاده با بیان اینکه تولید پایدار باید رویکرد صادراتی داشته باشد بیان داشت: قدمت بازارچه میل 73 حدود 30 سال است و با بازگشایی آن با توجه به نزدیکی شهرستان به مرکز استان و ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی در مورد صادرات و واردات راهی جدید در استان گشوده خواهد شد.

وی افزود: تجار بازارچه میل 78 صدرصد تجار درمیانی هستند که با بازگشایی مجدد بازارچه به شهرستان برمی گردند زیرا دغدغه مسیر راه و بادهای 120 روزه که در میل 78 است در این بازارچه نیست.

فرماندار درمیان با اشاره به نامگذاری رهبری سال به اشتغال و تولید تصریح کرد: کارگران این کارخانه صددرصد بومی هستند و با افتتاح این کارخانه اشتغال چشمگیری در شهرستان محقق شده که در صورت بازگشایی بازارچه افزایش چند برابری در زمینه شغلهای وابسته خواهد داشت.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: با پیگیریهای انجام شده در زمینه تامین سرمایه در گردش در کارخانه سیمان، از 20 میلیارد تسهیلات بانک کشاورزی تاکنون 12 میلیارد دریافت شده و 8 میلیارد تومان باقی مانده به علت عدم وثیقه پرداخت نشده بود که قرار است از محل معادن کارخانه و صندوق ضمانت در این زمینه همکاری انجام شود .

سید امید حسینی افزود: بعد از دریافت این مبلغ کارخانه به ظرفیت اسمی تولید که 3 هزار و 300 تن در روز است خواهد رسید.

وی با بیان اینکه دغدغه ما ایجاد اشتغال و ثبات جمعیت در شهرستان مرزی درمیان است گفت: ایجاد اشتغال در این منطقه نه تنها سبب ایجاد رونق در شهرستان بلکه در استان خواهد بود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایهگذاریاستانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه کارخانه برای سرپا ماندن نیاز جدی به صادرات دارد زیرا بازار داخل از سیمان اشباع شده است گفت : یکی از پایه های صادرات میتواند واردکردن چغندر قند و صادرکردن سیمان باشد.

حسینی یادآور شد: در مورد سوخت کارخانه رایزنی های لازم انجام شده و در اولین فرصت مشکلات رفع خواهد شد ودر بخشهای زیر ساختی نیز از استان کمکهایی انجام خواهد شد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایهگذاری استانداری خراسان جنوبی به همراه فرماندار درمیان از کارخانه سیمان باقران بازدید و در جریان مشکلات این کارخانه قرار گرفتند.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

یک استارتاپ محیط‌زیستی ایرانی در طرحی جالب از شیشه‌های نوشیدنی خالی که در طبیعت رهاشده بودند بلوک‌های بتنی تولید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، استارتاپ محیط‌زیستی جامُش در طرحی جالب از شیشه‌های نوشیدنی خالی که در طبیعت رهاشده بودند بلوک‌های بتنی تولید کرد.

آنها با شروع این طرح در جزیره زیبای هرمز در خلیج فارس توانسته‌اند بخش مهمی از این زباله‌های دیرتجزیه‌پذیر را بازیافت و زمین جزیره را پاکسازی کنند و در تلاش برای رسیدن به پسماند صفر در این جزیره شگفت‌انگیز هستند.

مدل تأمین مالی استارتاپ‌ها در ایران اشتباه است!/ چرا استارتاپِ شتاب‌دهنده قادر به دریافت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه نیست؟

پسماندهای شیشه‌ای بدلیل وجود سیلیس می‌تواند جایگزین سیمان در بتن قرار گیرد. از آنجایی که تولید سیمان با استخراج منابع طبیعی و تولید گازهای گلخانه ای همراه است؛ استفاده از پودر شیشه‌های بازیافتی به جای سیمان علاوه بر مقرون به صرفه بودن و افزایش استحکام بتن، به حفظ محیط زیست نیز کمک می‌کند.

از پودر شیشه در صنایع دستی، مجسمه‌سازی، ساخت کاشی، سرامیک و… نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد