Web Analytics Made Easy - Statcounter

زمان طولانی پرواز این موشک و مسیر طولانی که طی کرده است، نشان از این دارد که موشک از مسیر غیرمعمولی و شتابزده خود خارج شده است و این به پیونگ یانگ اجازه می‌دهد که با طراحی مسیر مشخص و ثابت به سمت ژاپن، روسیه یا هر کشور دیگری که به تقابل نظامی دامن بزند، موشک‌های خود را روانه کند.


سرویس بین‌الملل فردا؛ مهدی خلسه: کره شمالی روز جمعه موشک بالستیک قاره‌پیمای دیگری را در اوج تهدید‌ها و تحریم‌های آمریکا و متحدین منطقه‌ای آن آزمایش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مساله پرتاب موشک اخیر شامل نکات مهمی می‌شود. از جمله اینکه:

۱ - سرعت پیشرفت کره شمالی در تکنولوژی ساخت موشک‌های حامل بمب هیدروژنی که می‌توانند مسافتی تا اغلب شهرهای آمریکا را طی کنند، کارشناسان علوم نظامی آمریکا را به حیرت انداخته است. موشک اخیر از کوهستان‌های کره شمالی به پرواز درآمد و بعد از ۴۵ دقیقه پرواز در وسط آب‌های بین ژاپن و کره شمالی فرود آمد.

۲ - در هر آزمایش موشکی کره شمالی، به میزان ترس و تردید مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن افزوده می‌شود. در چالش بزرگ نظامی و دیپلماسی ترس و تهدید در غالب تهدید و همچنین تشدید تحریم‌ها صورت می‌گیرد. شاید ظرفیت تحریم شدن کره شمالی دیگر تکمیل شده باشد، ولی آمریکا و متحدانش هنوز می‌توانند از تهدید نظامی و همینطور مانورهای نظامی مشابه برای خط و نشان کشیدن مقابل پیونگ یانگ استفاده کنند. آزمایش موشکی دو روز قبل باعث شد که توماس واندال، فرمانده ارتش هشتم نیروهای آمریکایی که در کره جنوبی مستقر هستند، برآشفته شود و اعلام کند که ارتش آمریکا برای جنگ در همین امشب هم آماده است. علاوه بر این بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز شبه‌جزیره کره به پرواز درآمدند و نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که این اقدام پاسخی مستقیم به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی است.

۳ - این دومین آزمایش موشکی کره شمالی پس از آزمایش موشکی سه هفته قبل است که در آن از اولین موشک قاره‌پیمای خود رونمایی کرد. البته موشکی که جمعه پرتاب شد، پیشرفته‌تر و بسیار قوی‌تر از موشک سه هفته قبل بود. این موشک حدود ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کرد و عجیب‌تر اینکه به ارتفاع بیش از ۳۶۰۰ کیلومتری زمین رسید. حالا اگر این اعداد و ارقام طبق آمار درستی به دست آمده باشد، که به احتمال فراوان اینگونه است، و موشک قرار باشد که در مسیر استاندارد حرکت کند، این موشک‌ها دامنه‌ای به طول بیش از ۱۰۰۰۰ کیلومتر را طی خواهند کرد. این را باید در نظر گرفت که چرخش زمین باعث افزایش طول دامنه حرکت موشک‌ها به سمت شرق (بسته به جهت حرکت) خواهد شد. محاسبه طول دامنه موشک‌ها در جهت برخی از شهرهای مهم آمریکا نشان می‌دهد که لس آنجلس، دنور و شیکاگو دقیقاً در محدوده این موشک‌ها قرار دارند. همچنین بوستون و نیویورک در مرز محدوده طول دامنه موشک و واشنگتن در خارج از آن است.

۴ - کیم جونگ اون، در سخنان حماسی پیرامون این آزمایش موشکی گفت: «بازدارندگی قدرتمند علیه جنگ در سرزمین ما یک گزینه استراتژیک و اجتناب ناپذیر است که با چیز دیگری آن را معامله نمی‌کنیم. اگر سربازان آمریکایی با وجود هشدارهای مکرر ما، دوباره تهدید هسته‌ای را درباره این سرزمین تکرار کنند، ما درس خوبی به آن‌ها با قدرت استراتژیک هسته‌ای خواهیم داد.»

۵ - جالب اینکه کره شمالی این موشک خود را همچون سایر موشک‌های خود از مکانی دوردست نسبت به شهرهای خود پرتاب کرده است و محل پرتاب هر موشک نسبت به پرتاب‌های قبل متفاوت است. به گزارش وال استریت ژورنال، موسسه‌ای غیرانتفاعی در واشنگتن که طرح‌های مختلف تهدید هسته‌ای در جهان را بررسی می‌کند، اعلام کرد که پیونگ یانگ می‌خواهد حس کنجکاوی درباره محل و زمان پرتاب موشک‌های خود را تحریک کند.

۶ - عجیب این که این موشک دقیقاً یک روز بعد از شصت و چهارمین سالگرد پایان جنگ بین دو کره پرتاب شد. روزی که برای کره شمالی یک تعطیلی سیاسی مهم به شمار می‌رود. زمان طولانی پرواز این موشک و مسیر طولانی که طی کرده است، نشان از این دارد که موشک از مسیر غیرمعمولی و شتابزده خود خارج شده است و این به پیونگ یانگ اجازه می‌دهد که با طراحی مسیر مشخص و ثابت به سمت ژاپن، روسیه یا هر کشور دیگری که به تقابل نظامی دامن بزند، موشک‌های خود را روانه کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۲۳۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا

به گزارش خبرگزاری مهر، مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندر نفتی حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

طبق اعلام مقاومت اسلامی عراق، حیفا با یک فروند موشک پیشرفته «الأرقب» مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: رزمندگان ما، بندر حیفا در اراضی اشغالی فلسطین را با موشک کروز پیشرفته ارقب هدف قرار دادند.

این بیانیه آورده است: این عملیات در ادامه مقاومت در برابر اشغالگران و یاری مردم غزه و پاسخ به جنایاتی انجام شده که رژیم غاصب علیه زنان و کودکان و سالخوردگان فلسطینی مرتکب می‌شود.

مقاومت اسلامی عراق بر ادامه عملیات خود برای درهم کوبیدن مواضع دشمنان تاکید کرده است.

کد خبر 6096732

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت